Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Instalacja LPG wymaga interwencji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 wrzesień 2018 - 21:26

Rok: 2001

Silnik: Y32SE

LPG: KME GOLD, KME AKME, MAGIC JET FX

 

Cześć,

 

chciałbym Was prosić o małą pomoc w ogarnięciu LPG w moim samochodzie. Auto kupiłem już z zainstalowanym gazem w konfiguracji takiej jak powyżej. Wszystko niby było w porządku przez 3 lata choć sterownik LPG delikatnie rozjeżdżał mi mapy benzynowe silnika i trzeba było raz na kilka miesięcy robić reset sterownika benzyny. Ostatnio niestety zaczęły się kończyć wtryski lpg...niestety nie znam ich prawdziwego przebiegu, u mnie przejeździły jakieś 20 kilka tysięcy kilometrów. Chciałbym ten gaz ogarnąć tak żeby można było znowu bezpiecznie i zdrowo dla silnika jeździć, ale nie chcę wydawać przesadnie dużo pieniędzy na modernizację bo tym samochodem jeżdżę niewiele (5-8k rocznie). Na pewno do zmiany są wtryski i dylemat czy kupić ponownie magic jety fx (zasadniczo auto na nich jeździło tak samo jak na PB) czy może jednak dołożyć trochę i kupić np. Barracudy. No i druga sprawa to sterownik lpg, ten który mam (KME AKME) jest chyba dość mocno ograniczony jeśli chodzi o regulację. Zostawić go czy próbować wymienić na coś nowszego typu diego g3 (żeby pasowały kable). Problem w tym, że jeśli koszty ogarnięcia tej instalacji przekroczą powiedzmy 1000 złotych to zacznę się zastanawiać czy tego gazu z auta po prostu nie usunąć w związku z dość małymi rocznymi przebiegami. Dodam jeszcze, że byłem już w sumie w 3 serwisach i wszędzie mi mówili że instalacji pracuje poprawnie pod względem sterownika :)

Najlepiej by było gdyby znalazł się w Krakowie lub okolicach ktoś, kto pomógłby mi to jakoś ogarnąć, ale oczywiście wszelkie rady tutaj zamieszczone też będą cenne :)

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Łukasz





#2 OFFLINE   arklin

arklin
  • 173 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 wrzesień 2018 - 20:32

Barracuda to trwałość, precyzyjna dawka i cicha praca. Tańszą alternatywą są AC W03 - chwalone i trochę tańsze, choć różnica na 6 cylindrów to raptem ok. 60-80 zł.



#3 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 wrzesień 2018 - 07:48

Z tego co zdążyłem się w między czasie zorientować to różnica między ww. wtryskiwaczami wynosi trochę więcej (ok 150-200 złotych), ale dramatu nie ma :) Dzięki za odzew.

 

A czy znacie jakiś godny polecenia warsztat  w Krakowie który mógłby to ogarnąć? Chodzi mi to ludzi, którzy nie będą ściemniać jak jest albo nie oleją i spuszczą po brzytwie tylko podejdą rzetelnie do tematu.

 

Łukasz



#4 OFFLINE   arklin

arklin
  • 173 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 14 wrzesień 2018 - 19:44

U "Jacusia" Barracuda 70zł/szt. natomiast AC W03 58zł/szt. Różnica 12 zł x6 to 72zł. Skąd 150-200??? P.S. Moim Barakom właśnie stuknęło 100kkm bez najmniejszych problemów, mogę więc je chyba polecić. Teraz czekam na kolejną setkę kkm :-) Poszukaj tu: http://lpg-forum.pl/...kie-t17781.html


Edytowany przez arklin, 14 wrzesień 2018 - 19:56.


#5 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 wrzesień 2018 - 05:32

Jeśli chodzi o jednostkę sterująca to jedyne co mogę polecić to STAG 300-6 isa2. Razem z wiązką używany sterownik można znaleźć za +/-350zł tylko trzeba dobrze szukać. Co do wtrysków odradzam AC - częste usterki, polecam natomiast wtryski Hana.

#6 OFFLINE   arklin

arklin
  • 173 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 18 wrzesień 2018 - 21:37

 polecam natomiast wtryski Hana.

Wg gazowników Hana to już dzisiaj nie to samo, Barracudy mają najlepszą opinię.



#7 OFFLINE   SZAJBUS_SzeF

SZAJBUS_SzeF
  • 97 postów
  • Dołączył: 10-04-2017
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 wrzesień 2018 - 05:03

Ile ludzi tyle opinii. Ja jeżdżę na hanach, mój kolega gazownik montuje już tylko Hany z racji braku reklamacji. ;) Jeśli chodzi o dobre wtryski to jest jeszcze Keihin ale cena jest trochę przesadna. :)

#8 OFFLINE   Lukegt

Lukegt
  • 19 postów
  • Dołączył: 24-08-2010
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 wrzesień 2018 - 07:32

Panowie bardzo dziękuję za podpowiedzi, na tą chwilę rozważam dwie opcje, albo zostanę przy tych samych wtryskiwaczach (z racji małych przebiegu) albo pójdę w barracudy. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z wydajnością jeśli chodzi o Magic Jety FX. Nie wiem natomiast czy są one bezpieczne dla silnika :) Sterownika wolałbym nie zmieniać na inny niż KME, interesuje mnie przekładka ewentualnie bez zmiany wiązki, tak jak pisałem...jak najmniejsze koszty. Nadal pozostaje kwestia warsztatu, w którym ktoś to będzie ogarniał bo może się okazać że wymiana wiązki i sterownika na STAG'a to nie będzie duży koszt :)

 

Pozdrawiam



#9 OFFLINE   vertix

vertix
  • 818 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 wrzesień 2018 - 19:36

mój kolega gazownik montuje już tylko Hany z racji braku reklamacji

 

A mój kolega gazownik , twierdzi ,że reklamacje sa spowodowane chytrością klientów . Za dwa zeta chcieliby mieć mercedesa  ,więc warsztat wynajduje szrota no name . Ja kupiłem vectrobusa z lpg w którym na gwarancji wymieniali listwę , bo klient chciał tanio....

 

Teraz ekonomia latasz 8 tysięcy rocznie . 8000 k m /100 km =80 przejazdów na setkę. 3litrówka spali ok 15 l LPG na setkę , więc masz 80x15=1200 l .

1200 l LPG razy powiedzmy 2,2 złotego = 2600 złotych. W benzynie wyjdzie ci dwa razy więcej czyli 5 ,2 tysiąca złotych...(albo i drożej ) czyli 2,500 zeta zainwestowane w instalację zwraca ci sie po roku.....  :p

 

Teraz ja cię zapytam - Nad czym ty się zastanawiasz?  :wall:  :bangin:


Edytowany przez vertix, 21 wrzesień 2018 - 20:01.