Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   major160

major160
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudzień 2017 - 13:10

Witam posiadam omegę b fl z 2001 roku z silnikiem 2.2 DTI ECOTEC , chciał bym się dowiedzieć czy są to silniki bezkolizyjne. Mianowicie mam taki problem , ostatnio po duszeniu ze skrzyżowania , auto samo weszło mu na wysokie obroty za sobą zobaczyłem kupę białego dymu. Po odcieciu zapłonu silnik nadal pracował ,aż sam się zgasił. Turbina z przodu jest cała. W oleju nie widzę śladu ropy. Auto teraz nie chce odpalić tzn,nie chce wcale zakręcić tak jak by był zablokowany. Dodam , że rozrusznik był wymieniony ,prąd ma . Zastanawiam sie czy przypadkiem łańcuch sie nie rozciągnął.



#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1787 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 grudzień 2017 - 15:03

Olej w silniku jest? Z opisu wynika, że się "rozbiegał"


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   major160

major160
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudzień 2017 - 15:29

Tak jest olej . Niedawno wymieniłem olej i filtry.

#4 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 grudzień 2017 - 21:13

auto samo weszło mu na wysokie obroty za sobą zobaczyłem kupę białego dymu. Po odcieciu zapłonu silnik nadal pracował ,aż sam się zgasił.

Bo brakło oleju.



#5 OFFLINE   major160

major160
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudzień 2017 - 09:52

Tak jak mówiłem wcześniej olej nadal jest.

#6 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudzień 2017 - 17:06

auto samo weszło mu na wysokie obroty za sobą zobaczyłem kupę białego dymu. Po odcieciu zapłonu silnik nadal pracował ,aż sam się zgasił.

Brakło mu paliwa albo oleju, albo olej był tylko panewki już chwyciły lub tłoki.

 

 

Turbina z przodu jest cała.

Pewnie że cała ale czy zatarta i czy ma teraz duże luzy.

 

 

W oleju nie widzę śladu ropy

Bo nie powinno jej tam być.

 

 

Auto teraz nie chce odpalić tzn,nie chce wcale zakręcić tak jak by był zablokowany.

Więc zatarty chwyciły panewki lub tłoki.

Daj se na luz chlapnij kielicha na rozluźnienie i dopuść do siebie że zatarty.


Edytowany przez Dziadek13, 26 grudzień 2017 - 17:07.


#7 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5697 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 grudzień 2017 - 17:39

Silnik padoch, szukaj drugiego albo zmień auto. A po co w ogóle 2 takie same tematy?



#8 OFFLINE   major160

major160
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-12-2017
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 grudzień 2017 - 18:51

A więc tak paliwo i olej napewno jest, przez moment pomyślałem , że może wypaliła się dziura w cylindrze , dlatego moje spostrzeżenie , że ropy w oleju nie . Turbo na wlocie nie ma luzu na wirniku. Auto po dwóch dniach zaczęło kręcić ,czyli sie na szczęście nie zatarł. Pewnie zeszła kompresja z cylindrów. Zagadka jest to dlaczego jest ten sam stan oleju jaki był. Co do dwóch tematów tych samych to omyłkowo mój błąd.

#9 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 styczeń 2018 - 22:08

nie strasznie, moj  jak sie kiedys rozbiegł, po naprawie vp44, ktora miala mikropekniecie, jezdził jeszcze ok 140 tyś km



#10 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 styczeń 2018 - 17:39

Auto po dwóch dniach zaczęło kręcić ,czyli sie na szczęście nie zatarł. Pewnie zeszła kompresja z cylindrów.

A jak kręcisz rozrusznikiem to wtedy nie ma kompresji???, zastanów się co piszesz.