Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Głośne stukanie na włączonej klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 listopada 2017 - 23:40

Dziś podczas jazdy na włączonej klimatyzacji gwałtownie przyspieszyłem - z silnika zaczęły wydobywać się dziwne piski, coś jakby silniczek elektryczny się zacierał, tak to brzmiało. Po chwili zaczęło głośno stukać. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy. Po włączeniu - stuka nadal. Klima działa. Co się mogło stać? Kompresor się przytarł? Stukot dochodzi chyba właśnie ze sprężarki, ale ciężko jednoznacznie stwierdzić, bo niesie się po całej komorze.


Edytowany przez kjelon, 02 listopada 2017 - 23:40.




#2 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 13:01

Witam. U mnie też sprężarka zaczeła delikatnie terkotać po usprawnieniu jej ( uszczelnienie, wymiana zaworu sterującego ) ale po mimo to chłodziła w sezonie letnim w miarę bo na kratce temperatura wachała się od 4 do 8 stopni. Terkot słyszalny jest podczas włączania lub gdy jest gorąco. Po konsultacji z zakładem klimy gdzie na odsłuch stwierdzono, że ten dźwięk dobiega z wnetrza sprężarki postanowiłem, że do póki chłodzenie jest na akceptowalnym poziomie nic ruszać nie będe a jak się wysra to będzie grubsza robota, ale raz a dobrze. U Ciebie może sprawdź napinacz paska, bo może pod obciążeniem wydawać takie dźwięki albo też sprzęgło sprężarki. Jak te opcje są ok to pozostaje sam sprężarka, tylko pamiętaj, że podczas jej wymiany jak zaczeła sypać opiłkami w układ należy wymienić skraplacz oraz zawór rozprężny.

#3 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 13:08

U mnie klepie cały czas po włączeniu klimy i to głośno, nie ma opcji jazdy z takim odgłosem. Sprężarkę wymieniałem dwa lata temu na regenerowaną. Tylko jak tu sprawdzić napinacz i sprzęgło sprężarki? Terkot jest głośny i niesie się po całej komorze, aczkolwiek wydaje mi się, że bardziej od strony kompresora.



#4 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 14:12

No to u mnie tylko podczas upałów lub podczas załączania i nie tak głośno bo nie każdy to słyszy.

Napinacz sprawdzi Ci mechanik, a sprzegło serwis klimatyzacji, ale ogólnie dobrze by było gdybyś podjechał do serwisu klimy i tam zasięgnał porady, ja obstawiam, że jak sprężarka była regenerowana to już zbliża się jej koniec i daje Ci znać.

Edytowany przez B0Cygano, 03 listopada 2017 - 14:15.


#5 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 14:29

Ja z tych, co sami sprawdzają i naprawiają☺ Zbadam dziś napinacz, ale coś czuję, że na wiosnę kolejny raz będę musiał zrzucać i wymieniać kompresor. To jest taki metaliczny stukot jak panewki. Obawiam się, że coś się w środku posypało. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

#6 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 16:08

No no daj znać jak wybadasz przyczynę.

Jak to kompresor to niestety nie tylko jego wymiana Cię czeka, ale nie ma co dzielić skóry na niedźwiedziu póki żyje

#7 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 16:59

Napinacz sprawdzony i wszystko w porządku - nie zacina się, sprężynuje. Rolka też sprawna. Będę musiał kupić kolejny kompresor, osuszacz i pewnie skraplacz też wymienię przy tej okazji, bo już się żeberka sypią od dawna. Zleję olej ze starego kompresora, mam nadzieję, że nie będzie opiłków, to przynajmniej płukanie układu by mi odpadło z kosztów.



#8 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 18:39

Jak by były opiłki to jeszcze zawór rozprężny jest do wymiany. Jaki kompresor kupujesz ??

#9 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 18:42

Oby nie było, bo wymiana tego zaworu to podobno przerąbana sprawa - cały kokpit trzeba zrzucać. Kompresor kupię regenerowany albo oddam mój poprzedni do regeneracji, bo w zasadzie tylko ciekł, ale pracował do końca, tzn. do wymiany na inny.



#10 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 20:27

Do wymiany zaworu nie trzeba ściągać deski, da się od spodu nad pedałami, gorzej z parownikiem. Mi w tym roku wymieniali, w zakładzie właśnie od spodu. Sam zawór drogi nie jest w zamienniku, no chyba, że chcesz nowy ori to już robią się koszta :)

#11 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 20:37

Na kompresor, skraplacz i osuszacz + nabicie i tak już pójdzie majątek, więc mam nadzieję, że opiłków w oleju jednak nie będzie.



#12 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 listopada 2017 - 20:39

No to czekamy na info, mnie osobiście to bardzo interesuje, bo mój kompresor też powoli postukuje.



#13 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 20:41

Dam znać dopiero w okolicach wiosny, na zimę się nie będę za to brał. Niebawem i tak temperatury uniemożliwią korzystanie z klimatyzacji.



#14 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 listopada 2017 - 22:09

Do wymiany zaworu nie trzeba ściągać deski, da się od spodu nad pedałami, gorzej z parownikiem. Mi w tym roku wymieniali, w zakładzie właśnie od spodu.

 

Dlaczego miałeś wymieniany ten zawór?



#15 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 listopada 2017 - 12:50

Dlaczego miałeś wymieniany ten zawór?


Sam nie robiłem to Ci nie powiem zakład stwierdził, że jest do wymiany bo coś nie tak było z ciśnieniem. A ogólnie auto zaciągnełem do nich z uszczelnienim sprężarki i chciałem wymienić osuszacz plus serwis nabicie i odgrzybianie.

#16 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 listopada 2017 - 13:09

I jaki rachunek za to wszystko wystawili?



#17 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 listopada 2017 - 14:17

700 zł, w skład czego weszło uszczelnienie kompresora, wymiana osuszacza i zaworu rozprężnego no i do tego nabicie i ozonowanie. To robiłem w marcu. A w czerwcu jako, że słabo chłodziło zawiozłem do innego warsztatu i wymienili zawór sterujący w sprężarce i czyściłem odpływy co kosztowało 330 zł.