Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omcia 2.2tdi strajkuje;(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2017 - 12:35

No i ten wyzszy poziom oleju

Możliwe ze ten stan oleju jest przez to ze teras stoi troszke po skosie auto

Tak napisałeś i ci odpowiedziałem.

pytanie tylko dlaczego gaśnie gdy się nagrzeje?;(

Tu raczej jeżeli chodzi z bańki z paliwem pomijając filtr paliwa to na temperature i na kąt wtrysku działa czujnik temperatury oleju takie zabezpieczenie.

Dalej popatrzył bym na wtyczke o pompy czy czasem słabe kontakty się nie grzeją i następuje przerwa w np zasilaniu tak samo z przekaźnikiem zasilania pompy czy czasem nie są nadpalone styki.



#22 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 września 2017 - 18:16

Więc Panowie tak...nie miałem ostatnio czasu powalczyć z moją omcią. Dziś znajomy podjechał do niej z kompem i wyskoczyło.
1335-Pompa wtryskowa
-Informacja o prędkości obrotowej.
0725-Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika.
Kody te da się wykasować ale po odpaleniu wracają.
Auto nie chętnie teraz odpala a gdy odpali to nie chce wejść na obroty. Gdy wciskam gaz zaczyna się dławić i kopci na siwo. Na wolnych chodzi prawie ładnie...czasami tylko coś zafaluje. Ma ktoś jakiś pomysł. Czy to wskazuje na pompe???

Edytowany przez pitter444, 22 września 2017 - 18:18.


#23 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2017 - 18:26

1335-Pompa wtryskowa

I tak było od razu pod komputer.

 

Błąd P1335-Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.

 

0725-Uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika.

Drugi błąd jest winowajcą ponieważ uszkodzony czujnik obrotu wału daje fałszywe impulsy do sterownika pompy i sterownik też wali błędem czyli prosta sprawa wymień czujnik obrotu wału ale ori bosch i po kłopocie, jest na jednej śrubce wymiana tylko z kanału jest nad miską olejową a pod chłodnicą oleju (filtr oleju) tylko dobrze uszczelnić co by olej nie kapał.

 

FCpCPaz.jpg


Edytowany przez Dziadek13, 22 września 2017 - 18:53.


#24 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 września 2017 - 18:57

Dzięki kolego. A elektryk twierdził ze to jest wina pompy...niby dla niego prosta sprawa a dla mnie miało by to być 600-800zł.
Jednak w Polsce tez można zarobić;)

#25 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 września 2017 - 20:25

Daj znać jak zrobisz temu elektrykowi i ciekawe co ci powie.



#26 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 września 2017 - 14:01

No i lipa;( czujnik położenia wału wymieniony na taki jak był(bosch) te same numery. No i teraz juz wogóle nie chce odpalić. Jak psikam plakiem to załapie ale tylko na plaku. Ktos jeszcze ma może jakies pomysły? Będe wdzięczny za kazdą pomoc.
Czujnik oczywiście nowy koszt 125zł. Gdy załapie z plaka wszystkie kontrolki gasną.

#27 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2017 - 15:41

Podaj paliwo z bańki czyli wypnij przewód z filtra paliwa który idzie do pompy i daj go do tej bańki teraz test tylko pilnuj paliwo w bańce co by nie brakło.

Możesz jeszcze zrobić coś takiego w tym teście chodzi o wyeliminowanie zapowietrzania od strony przelewów.

 

25ivxn4.jpg

 

Oczywiście teraz masz zapowietrzoną pompe więc musisz ją odpowietrzyć chodzi o przewody wysokiego ciśnienia tam jest powietrze czyli:Teraz jeśli układ paliwa, filtr paliwa i układ powrotu (przelewy) są szczelne to musisz odpowietrzyć pompe i rurki wysokiego ciśnienia czyli mechanik popuszcza cztery nakrętki przy trawersach tak co by był wyczuwalny luz tych rurek. Teraz musi się mechanik rozdwoić czyli drugi mechanik lub ten mechanik wsiada za kierownice i kręci rozrusznikiem a drugi mechanik wspomaga plakiem żeby odciążyć rozrusznik i podnieść obroty silnika a jak zacznie lecieć mocno paliwo z pod wszystkich nakrętek to mechanik dokręca trzy nakrętki i znowu kręci rozrusznikiem teraz zapali na trzy gary i jak poleci czwartą rurką paliwo to nie gasi tylko mechanik mając klucz w ręce dokręca czwartą dobrze i niech silnik pochodzi.


Edytowany przez Dziadek13, 24 września 2017 - 15:42.


#28 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 września 2017 - 17:44

Dzięki za pomoc po odkręceniu wszystkich rórek zaczyna leciec paliwo i zaczyna chodzić na ropie bo cały czas zasilana jest z butelki narazie. Ale gdy zakręce ostatnią rórke wtedy przestaje pobierać paliwo i chodzi tylko z plaka. Czy to znaczy ze zakrótko odpowietrzam? Teraz i tak padło mi aku więc do jutra koniec zabawy. Ale czy to ze paliwo się pojawiło oznacza ze z pompą jest wszystko ok? Dzięki wielkie za dobre rady.

#29 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2017 - 18:03

Zrób też ten drugi sposób z odłączeniem przelewów razem z bańką czyli przelew zaślepić od strony pompy a z przelewów do buteleczki lub dłuższy wężyk i do bańki z paliwem bo masz gdzieś nieszczelność na pompie.



#30 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 września 2017 - 19:00

Mój błąd kolego. Dla lepszego dojścia powypinałem sobie te węrzyki (trawersy jak dobrze kombinuje) i w taki sposób chyba sam ją zapowietrzałem...o ile dobrze kombinuje??! Aku się ładuje i jutro zobaczymy...

#31 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2017 - 19:45

Daj znać.



#32 OFFLINE   pitter444

pitter444
  • 16 postów
  • Dołączył: 06-08-2017
  • Skąd: Słupca
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 25 września 2017 - 09:32

No i nic z tego,kombinuje jak tylko moge a ona dalej nic;(
Ropa leci z niej dość duzym ciśnieniem gdy poluzuje te nakrętki od rórek...a ona dalej chodzi tylko na plaku...co to moze być koledzy???

#33 OFFLINE   Dziadek13

Dziadek13
  • 38 postów
  • Dołączył: 17-05-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2017 - 15:29

Brak błędów od strony pompy i nie pali, a na plaku pali małe ciśnienie żeby otworzyć wtryski tak to wygląda.



#34 OFFLINE   karol230586

karol230586
  • 28 postów
  • Dołączył: 22-06-2017
  • Skąd: Lidzbark Warmiński
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 września 2017 - 09:39

Miałem tak samo i skonczylo sie naprawą pompy.