Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X30XE przegrzewa się przy prędkości ponad 180km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2017 - 09:50

Rok:1998
Silnik:x30xe

 

Wersja z klimatronikiem.

 

Problem jest taki: (na forum nie znalazłem odpowiedzi)

 

Jeżeli jeżdżę z prędkościami do 170km/h temperatura osiąga na liczniku max 104 stopni. (W UKŁADZIE OCZYWIŚCIE PŁYN CHŁODNICZY A NIE WODA) 

 

Przy jeździe, nawet krótkiej - 5 minuty wystarczy, temperatura rośnie ciągle w górę aż do czerwonego pola.

 

Moje pytanie brzmi, co może być przyczyną? Ja obstawiam do końca nie otwierający się termostat lub chłodnicę, bo przy takich prędkościach wiatraki nie mają chyba żadnego znaczenia, bo przepływ powietrza przez chłodnice z racji b wysokich prędkości jest na pewno wyższy niż niż przy II biegu wentylatorów.

 

Skoro temp otwarcia termostatu to 92 stopnie, rozumiem, że wąż wody za termostatem przy takiej temperaturze powinien zacząć się grzać?? U mnie zaczyna się grzać przy ok 97 (temp zczytywana z blatu)

 

Na wiosnę wymieniałem termostat i podejrzewam że to będzie winowajca całego problemu. 

 

Wczoraj spotkała mnie przygoda że doszło do rozszczelnienia układu chłodzenia kiedy wskazówka przekroczyła czerwone pole........ podczas jazdy ponad 200. 

CZEKAM NA POMOC

Pozdrawiam

 





#2 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2017 - 10:18

Sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego w swojej pierwszej omedze miałem właśnie jaja z nim. Masz jakiegoś innego opla w domu podmienić i zobaczyć? 



#3 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 31 lipca 2017 - 10:27

kozak jestes ze doprowadzasz temp. silnika do czerwonego pola i to z pelna swiadomoscia. Dobrze ze tylko sie rozczelnilo, a nie pieprzlo wszystko w cholere.

 

Na pewno pierwsza pomoca bedzie, przestan tak zapieprzac skoro sie grzeje.

Jakby termostat sie nie otwieral albo otwieral sie przy wyzszych temperatirach, to i przy nizszych predkosciach mialbys podwyzszona temp. silnika, a szczegolnie by sie grzal w korku.

Sprawdzales chlodnice? moze jest zasyfiona i przy wiekszym obciazeniu nie wyrabia?



#4 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2017 - 10:49

Sprawdź korek od zbiorniczka wyrównawczego w swojej pierwszej omedze miałem właśnie jaja z nim. Masz jakiegoś innego opla w domu podmienić i zobaczyć? 

 

Apropo korka, zwróciłem uwagę, że różnica poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym zależnie od temp silnika jest różna, różnica mniej więcej 2-3cm - na gorącym podchodzi powyżej poziomu KALT, na zimnym schodzi poniżej poziomu KALT. (może rzeczywiście to jest trop, że korek nie trzyma odpowiedniego ciśnienia, w silniku tworzą się bąble pary i przez to układ szwankuje)

Mam astrę GSI, podmienię, zobaczymy czy pomoże. 

 

kozak jestes ze doprowadzasz temp. silnika do czerwonego pola i to z pelna swiadomoscia. Dobrze ze tylko sie rozczelnilo, a nie pieprzlo wszystko w cholere.

 

Na pewno pierwsza pomoca bedzie, przestan tak zapieprzac skoro sie grzeje.

Jakby termostat sie nie otwieral albo otwieral sie przy wyzszych temperatirach, to i przy nizszych predkosciach mialbys podwyzszona temp. silnika, a szczegolnie by sie grzal w korku.

Sprawdzales chlodnice? moze jest zasyfiona i przy wiekszym obciazeniu nie wyrabia?

 

To się stało tak szybko ;)

Przy temperaturze zewn ok 30 stopni przy jeździe z klimą po średnio zatłoczonym mieście temp jest ok 100 stopni.... załączają się wentylatory, temp schodzi do 97 i znowu dochodzi do 100 i tak w kółko....

Ponawiam pytanie odnośnie nagrzewania się gumowego węża za termostatem, kiedy powinien robić się ciepły??


Edytowany przez PiotrekGdynia, 31 lipca 2017 - 10:54.


#5 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2017 - 18:01

Dzisiaj zrobiłem test, odpaliłem autko na benzynie, auto pracowało na jałowym biegu, temperatura silnika na zegarze zaczęła rosnąć. I tak - stojąc przodem do auta wąż po prawej stronie - ten gruby który wychodzi z termostatu - temperatura doszła do 100 stopni a wąż dalej zimny...... natomiast pierwszy zaczął się grzać wąż po lewej stronie - powrotu z chłodnicy  (zapewne pod wpływem mieszania się cieczy).

 

Wyłączyłem silnik, włączyłem jeszcze raz, przygazowałem - dopiero termostat się otworzył - wąż zrobił się gorący - także mam najprawdopodobniej winowajcę - termostat się nie otwiera albo otwiera się dopiero po przygazowaniu - podejrzewam - że otwiera się tylko częściowo - stąd problemy na trasie przy dużych prędkościach. MASAKRA ZNOWU WYMIANA TERMOSTATU. 



#6 OFFLINE   FatBoy82

FatBoy82
  • 145 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: Olszewnica Stara
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i 24v C30SE

Napisany 31 lipca 2017 - 18:03

Skoro temp oscyluje Ci w okolicach 100C, to wyglada na wadliwy termostat/nie od tego silnika. Te oscylacje powinny byc przy 92C.



#7 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 lipca 2017 - 18:21

Termostat który teraz mam w aucie to firma STAHLER - ale kupiony do opla z silnikiem c20xe - temp otwarcia 92 stopnie, pasował jak ulał (jak widać chyba wielke g**wno) Z tego co mi wiadomo wkład termostatu pasuje od większości silników benzynowych opla z ery omegi, jeżeli się mylę - proszę mnie poprawić??



#8 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 sierpnia 2017 - 22:32

Jestem po wymianie termostatu, czujnika temp w chłodnicy od załączania 1 i 2 biegu wentylatorów no i wymienilem wężyk wody od mostka do pompki obiegu z tylu silnika ( awaria) i oto efekty:
1.Nowy termostat Wahler w komplecie z obudowa otwiera i zamyka duży obieg w granicach 93-96 stopni, wczesniej miałem piekarnik jak delikatnie mocniej deptalem silnik, o czym pisalem w pierwszym poscie.
2. profilaktycznie wymieniony czujnik załączania wentylatorów daje pozadany efekt ze woda chłodzona jest do bezpiecznej temp a nie jak wczesniej ,,wyrywkowo,, gdy wentylatory żyły swoim życiem.

3.Zalalem nowy zielono żółty płyn do układu.
4. Polecam dbać o stan techniczny naszych Opli Omega bo na pewno Wam się odwdziecza a w szczegolnosci zrobia to wszystkie V6

5.Temat zakończony i rozwiązany.

Zamykam

Edytowany przez PiotrekGdynia, 03 sierpnia 2017 - 22:38.


#9 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 347 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 sierpnia 2017 - 15:11

Gdzie kupiłeś ten termostat?
Znalazłem coś takiego 
http://allegro.pl/wa...6185970222.html
Ale po ostatnim zakupie na szybko chłodnicy wolę się upewnić 10x czy będzie to odpowiednia część.

Też wymieniałem termostat ok roku temu i mam podobne objawy tylko, że ja nie doprowadzam temp do temp z czerwonego pola :p