Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

simering skrzyni R25-28 od strony silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2017 - 20:43

Rok:1998
Silnik:X30XE MANUAL 

 

Witajcie,

szukałem wszędzie na forum, w internecie i nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.

Pytanie do fachowców, mam do wymiany u siebie w aucie skrzynię biegów, kupiłem używkę skrzynię manualną R25-28 z wymontowanym wysprzęglikiem, w momencie, kiedy przechylę skrzynię, tzn ustawię ją w pozycji jakby miałą stać na dwumasie, leci ciurkiem olej - z okolic uszczelnienia wałka od strony wysprzęglika, czy to normalne??? (wymontowany wysprzęglik) czy coś nie tak jest z uszczelnieniem/simeringiem wałka skrzyni??

 

Jeżeli coś jest nie tak, to co muszę kupić i czy jest problem, żeby to wymienić/ jak w skrócie się do tego zabrać. Nie jestem laikiem, także na pewno sobie poradzę.

Tylko gorąca prośba o podanie nr części, co muszę kupić. Bo chyba ze starej skrzyni nie ma co przekładać tego uszczelnienia?

 

Drugie pytanie odnośnie mostu, kupiłem używany - również mam do wymiany - jak sprawdzić czy ma on szperę, bo jak wiadomo - różny olej lejemy do skrzyni zeszperowanej i różny do tej bez szpery. Dyfer pochodzi z omegi 3.0 BFL automat. I jakie on ma przełożenie, z tego co widzę wg tej tabeli to 3.9  http://www.opel-info...be/ha_diff.html

 

Na dyfrze są tylko takie oznaczenia jak na zdjęciach.Załączony plik  mms_img-36717382.jpg   61,28K   0 pobrańZałączony plik  mms_img1585750233.jpg   65,29K   0 pobrań

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

 

 

 





#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2017 - 05:22

Przełożenie w dyfrze można sobie łatwo sprawdzić oznaczając położenie wałka od strony wału napędowego oraz łożyska na połoś.

Jak chcesz sprawdzić czy masz szpere to zajrzyj w miejsce gdzie przychodzi połoś. Jeżeli jest jeden pionowy wałek to nie ma szpery, a jeżeli są dwa krzyżujące się to masz szpere

#3 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 maja 2017 - 10:41

Dzięki za konkretną odpowiedź. A jeżeli chodzi o skrzynię biegów?? Co myślicie Panowie?



#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 maja 2017 - 17:01

uszczelniacz nie powinien przeciekać



#5 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 maja 2017 - 08:43

Adam10, dzięki za odpowiedź, w takim razie zamawiam uszczelniacz, myślę, że przy okazji wymienię uszczelniacz wybieraka skrzyni, żeby mieć spokój, zostawię tylko uszczelniacz od strony wału napędowego bo do niego zawsze jest dobry dostęp.

 

Znacie może numer GM tego uszczelnienia?? Szukałem i nic nie mogę znaleźć.