Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pukanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 maj 2017 - 19:16

Rok:2001
Silnik:v6
Witam.
Koledzy niemoge namierzyc po odpaleniu na zimnym silniku slykac pukanie ktore po minucie czsy dwoch w miare nagrzewania zanika.
Nie sadze by to bhyly popychacze dzwiek podobny bardziej do klekotania pukania.
Ma ktos sugestie?



#2 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1056 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 maj 2017 - 06:10

Kolektor wydechowy?

#3 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 maj 2017 - 10:04

Myslisz o peknieciu?

#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1056 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 maj 2017 - 10:22

Dokładnie, bądź wydmuchalo uszczelkę lub też urwała się szpilka :-)

#5 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 maj 2017 - 17:30

Sprawdze sugestie i dzieki za podpowiedz

#6 OFFLINE   Kris773

Kris773
  • 21 postów
  • Dołączył: 27-10-2016
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 czerwiec 2017 - 10:26

Niewyglady by to byly kolektory.
We wnetrzu auta nieslychac tego.najbardziej slyszalne jak sie stoi obok samochodu jakby dobiegalo gdzies z dolu.nawet po otwarciu maski slabiej slychac niz zboku stojac kolo przedniego kola.

#7 OFFLINE   mapek19

mapek19
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-07-2017
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 lipiec 2017 - 00:31

Witam

Sorki za odkop, ale mam takie same objawy w mojej 3.0 v6. Nie wiem co to może być, a nie chce też żeby coś poważnego się popsuło.

Kolego Kris, czy znalazłeś przyczynę pukania?

Z góry dzięki za odp



#8 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 305 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 sierpień 2017 - 18:49

Ten typ tak ma ;)

Zawsze można się pokusić o wymianę popychaczy jak to aż tak bardzo przeszkadza i zalać dobry olej.



#9 OFFLINE   NerwuS13

NerwuS13
  • 89 postów
  • Dołączył: 03-05-2016
  • Skąd: CSW
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 sierpień 2017 - 19:43

Witam

Sorki za odkop, ale mam takie same objawy w mojej 3.0 v6. Nie wiem co to może być, a nie chce też żeby coś poważnego się popsuło.

Kolego Kris, czy znalazłeś przyczynę pukania?

Z góry dzięki za odp

Mam to samo. Wymiana oleju nie pomogła. Wkrótce zabieram się za wymianę popychaczy



#10 OFFLINE   mapek19

mapek19
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-07-2017
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpień 2017 - 23:33

U mnie wymiana popychaczy niestety nie pomogła. :( Dodam że wałki nie wyglądały na zużyte, więc w nich też raczej nie kryje się problem.

Natomiast ostatnio zauważyłem, że pukanie to bardziej słychać gdy sie schyle pod samochód niż z góry pod maską. To jeszcze bardziej wykluczałoby obszar głowic. 

No cóż, pozostaje tylko szukać dalej



#11 OFFLINE   WOYSA

WOYSA
  • 305 postów
  • Dołączył: 01-02-2011
  • Skąd: Warszawa i okolice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 sierpień 2017 - 12:28

Może tłok ma delikatny luz i się obija o cylindry.
Miałem tak w którejś Omedze i z tego co wiem to dalej normalnie jeździ :)

#12 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 105 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 sierpień 2017 - 20:20

To są panewki koledzy, popychacze stukają jak sa zuzyte chwile na zimnym póki nie dostana a cisnienia i na rozgrzanym silniku, kiedy sie nagrzewa zazwyczaj chodza jak nowe bo cisnienie oleju jest wysokie, mam u mnie to samo a najbardziej to słychać jak na zimnym przytrzymasz silnik na ok 2 tys obr, właśnie jutro będę sie zabierać za wymiane panewek.. popychacze mam komplet nowych, silnik chodzi ok ale jednak jakies dźwięki z dołu silnika na gorącym sie pokazuja :)

#13 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpień 2017 - 06:30

panewki słychać bardziej z dołu silnika. Popychacz z góry, można mniej więcej go zlokalizować "na śrubokręt" najlepiej na zimnym silniku. Przerabiałem to u siebie. Bardzo ładnie słychać który stuka przykładając do śrub w pokrywie zaworów (w R4). W V6 trzeba by poszukać czegoś blisko żeby nasłuchać, nie miałem okazji. Metoda prymitywna ale nieraz skuteczna.