Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z automatem 2.5 V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   paka85

paka85
  • 13 postów
  • Dołączył: 03-02-2013
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 kwiecień 2017 - 08:14

Rok: 2000
Silnik: 2.5 V6 (X25XE)

Witam Wszystkich Forumowiczów
Mam problem z ASB a mianowicie podczas jazdy na drugim biegu potrafi wysprzęglić mi bieg wtedy muszę dać ostro na obroty żeby bieg znów zaskoczył ewentualnie przerzucić wajchą na ,,3" i też wtedy zaskakuje :/ (dalsze biegi wchodzą bez problemu) w skrzyni był wymieniony seelektor, była zrobiona wymiana oleju + nowe filtry sam już nie wiem co jest przyczyną takiego zachowania skrzyni dopowiem, że nie zawsze skrzynia się tak zachowuję są dni, że przełożenia chodzą bez problemowo.





#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 kwiecień 2017 - 21:13

solenoid 2-3 bieg



#3 OFFLINE   paka85

paka85
  • 13 postów
  • Dołączył: 03-02-2013
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 kwiecień 2017 - 07:49

czy można to wymienić ?



#4 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 374 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 kwiecień 2017 - 08:01

czy można to wymienić ?

Tak, poszukaj elektrozawór 2-3 biegu na necie.

#5 OFFLINE   paka85

paka85
  • 13 postów
  • Dołączył: 03-02-2013
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 kwiecień 2017 - 09:13

czy samemu to wymienię ?



#6 OFFLINE   paka85

paka85
  • 13 postów
  • Dołączył: 03-02-2013
  • Skąd: Inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 kwiecień 2017 - 10:57

i gdzie ten elektrozawór jest zlokalizowany



#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1755 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 kwiecień 2017 - 12:16

Nie chce się szukać? http://forum.omegakl...-z-2-na-3-bieg/


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 180 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 05 styczeń 2018 - 19:59

Witam Przekładałem silnik 3.0 i teraz mam problem z automatem. Wygląda tak, że jak wrzucam jakikolwiek bieg na postoju silnik dusi i gaśnie, muszę trzymać trochę na gazie żeby nie zgasł a silnik nie ma za niskich obrotów na jałowym. Pozatym na wszystkich biegach, D czy 1,2,3 jedzie na jedynce i dopiero przy 5-6tyś wrzuca kolejny bieg, to samo na kolejny bieg. Komunikat nie występuje, przycisk S działa tylko śnieżynka nie działa. Przy składaniu skrzyni z silnikiem nie trafiłem na wypustki pompy oleju i tak dociągnąłem aż do końca, silnik zablokowało i od nowa zrobiłem jak trzeba (kiedyś już tak samo zrobiłem w tej samej skrzyni ale nic się nie stało)

Olej jest stan i dobry, wtyki przeczyszczone Kontaktami



#9 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 180 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 08 styczeń 2018 - 20:56

Dzisiaj pojezdziłem i zauważyłem parę rzeczy. Jak wcisne tak 3/4 gazu ładnie zmienia a jak osiagnie predkość to trzyma ją ale na niższym biegu i dużych obrotach silnika 3-4tyś. Jak pomału wciskam gaz to wcale nie zmieni aż do 6-7tyś obrotów. Raz się zdarzyło jak wjezdzałem juz na posesje z drogi sam dodał gazu na jekieś 3 tyś na parę sekund (ja mialem noge na ham) A jak chodzi na jałowym to ma wysokie, 1500obrotów a na zimnym jeszcze wiecej. Świeci check silnika i skrzynia też wywaliła dziś automatic gearbox. Takie rzeczy pewnie mogą się dziać od niesprawnego czujnika położenia przepustnicy, czy jeszcze od czegoś? Mam dolot długi a wiązkę starszą i musiałem zmienić kolejność kabli przy tym czujniku, niby ze schematu ale może coś nie tak poszło



#10 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 106 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 styczeń 2018 - 00:50

Jak świeci check to wypada sczytać błędy. Widzę u Kolegi niezłe zamieszanie po tej przekładce, tutaj może pomóc jedynie jakiś fachura siedzący w temacie. Według mnie przejrzeć trzeba wszystko po kolei, bo w tej sytuacji to nawet szklana kula się zawiesza. :)



#11 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 180 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 styczeń 2018 - 12:10

Właśnie nie łączy mi się z OS ani silnik ani skrzynia. Dziś odłączyłem całkiem ten czujnik przepustnicy to odwrotnie, jedzie ciagle na wysokim biegu niskie obroty i jakby slizga się sprzegło. Czyli on jest przyczyną, u mnie na pinie 1-wszym czyli tym  od góry na jałowym napięcie jest 4.6V a jak dodaje gazu spada a powinno być chyba odwrotnie bo instrukcja pisze zawór otwarty do 4.8V a zawór zamknięty 0,1-0,6V. Pin 2 ma 5V po zapłonie cały czas czyli zamienie dziś 1 z 3 i może zadziała, i wyjdzie na to, że nie trzeba było zamieniac wcale tych kabli 



#12 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 180 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 styczeń 2018 - 17:36

Zmierzyłem czujnik przepustnicy, podpinając pod niego zasilacz 5V, potwierdza się że daje 4.6V w spoczynku a czujnik z dawcy pokazuje jak trzeba. Jednym z objawów było też to, że przy wciśnieciu gazu do oporu w czasie jazdy silnik gasł, po popuszczeniu odrobine już chodził. A po odpięciu czujnika auto jezdzi ciągle na jednym biegu, chyba 3



#13 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 180 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 30 styczeń 2018 - 22:50

Witam Podpiąłem się wreszcie pod skrzynię.Nie łączyło bo w Pinie 12 OBD jest coś nie tak, po jego usunięciu łączy. I są takie błędy

P0560 system voltage low input (niskie napięcie wejściowe systemu)
P1835 kickdown switch circuit low input (obwód przełącznika niskiego napięcia)

P1844 unknown error

P1743 unkown error
P0706 automatic transmission range sensor circuit range/perfo (zakres obwodu czujnika zakresu wydajność)
P705 automatic transmission range sensor circuit malfunction (awaria obwodu czujnika zakresu)
Co to za błedy, czy mogą wynikać ze złego działania ABS TC? (świecą kontrolki) Nie mam rozpiski kodów ASB, może ktoś poda, bede bardzo wdzieczny