Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Stuki w silniku


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bonzak

bonzak
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2017
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2017 - 20:21

Witam!:) jestem tu nowy i mam problem ze swoją omegą b 2.0 16v Problem polega na tym że coś w niej stuka chodzi tak samo jak ten ford z linku 





#2 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 20:34

"Szklanki" było o tym milion razy na forum. Mi zaczeły stukać jak zalałem olejem GM 10w40- jak wróciłem do motula to się zrobiła znowu cisza. A jeśli to nie pomoże to należy je wymienic czyli 16x INA



#3 OFFLINE   bonzak

bonzak
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2017
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 stycznia 2017 - 20:50

Wolałbym żeby to były szklanki :) niż jakaś panewka :/ a ile może kosztować szklanka? i dzięki za szybką odp.


A i dodam że tak jest na zimnym jaki i na ciepłym silniku i tylko jak trzymam obroty w miejscu jak dodaje lub ujmuje to jakby ucicha  

i najbardziej słychać przy 2.5-4tyś rpm


Edytowany przez bonzak, 19 stycznia 2017 - 20:52.


#4 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 stycznia 2017 - 21:37

Na stukającej panewce za długo byś nie pojeździł. Najłatwiej ocenić mając stetoskop (koszt z 20zł w medycznym) i po prostu posłuchać bo "na samo ucho" to ciężko stwierdzić co stuka- hałas po silniku bardzo się niesie i po zamknięciu klapy faktycznie szklanki bedzie słychać na dole. Jeden hydroregulator INA (na pierwszy montaż) kosztuje ok 25zł czyli 16x 25zł jesli oczywiście gniazda będą OK (nie będą porysane) bo w przeciwnym razie głowica do zmiany. Zmień na początek olej np. na motul 6100 a przed zmianą zrób płukanie silnika przy zastosowaniu odpowiedniego specyfika np. liqu moil- napewno nie zaszkodzi a może pomoże


Edytowany przez dudek840, 19 stycznia 2017 - 21:39.


#5 OFFLINE   bonzak

bonzak
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2017
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 stycznia 2017 - 00:00

Ok. dzięki za odpowiedź :) najpierw zrobię jak mówisz i zobaczę co dalej heh  ale coś mi się wydaję że to trochę za mocno wali jak na szklanki 



#6 OFFLINE   mvf

mvf
  • 141 postów
  • Dołączył: 24-03-2016
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 stycznia 2017 - 08:34

 

 

Na stukającej panewce za długo byś nie pojeździł.

No właśnie tutaj zdziw mieliśmy calibrę x20xev myśleliśmy że stukają szklanki po kilku msc podmieniliśmy (głównie stała) i było to samo - myśleliśmy że wałki się wyrobiły lecz czas pokazał - korba bokiem. Po około 4000km. https://goo.gl/photo...EKCGyQFCDCqgL96



#7 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 20 stycznia 2017 - 16:41

Kolego moim zdaniem to szklaneczki. Przerabialem wymianę jakiś miesiąc temu. Jeżeli wymiana oleju nie pomoże to zabierać się trzeba za nie.
Koszt- u mnie szklaneczki i rozrząd (trzeba go rozebrać do wymiany) oraz robocizna to 1000zł u znajomego mechanika

#8 OFFLINE   bonzak

bonzak
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2017
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 stycznia 2017 - 22:42

Polecacie jeszcze jakiś olej? oprócz motula 



#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2017 - 22:47

Polecacie jeszcze jakiś olej? oprócz motula 

valvoline maxlife



#10 OFFLINE   bonzak

bonzak
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2017
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 stycznia 2017 - 22:54

Liczyłem że zaproponujecie coś z niższej półki :D no ale dobra 



#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2017 - 23:02

Liczyłem że zaproponujecie coś z niższej półki :D no ale dobra 

Dobry olej będzie kosztował tyle co takie auto więc trzeba wybierać te tańsze  :)



#12 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 stycznia 2017 - 06:31

Kupy nie oplaca sie lac. Tak jak wspomnialem mi w x20xev na oleju GM tez zaczelo stukac. Po zmianie na motula bylo OK. Jest jeszcze milers :-) na dobrych olejach interwal wyiany robie co 13tys- spore przebiegi robie.

#13 OFFLINE   darioDL

darioDL
  • 89 postów
  • Dołączył: 06-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 stycznia 2017 - 11:37

Tak jak kolega Manro polecam Valvo MaxLife.
Mi właśnie szklanki szlag trafił po zalaniu Orlena 10W40. Olej może i droższy ale mój mechanior też go polecał i on też ma wlany owy olej do swojego Citroena i bardzo chwali.
Odradzam wynalazki typu Orlen. Na wlasnej skórze się przekonałem