Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana silnika Omega B 2.0 16v co i jak ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 października 2016 - 23:17

Witam. Jakiś czas temu pisałem na forum na temat pęknięcia paska rozrządu. Okazało się że poszło 6 zawór i tłoki ostro dostały.

Dziś kupiłem silnik x20xev 2.0 16v od vectry. Chciałbym prosić o pomoc co i jak zrobić żeby je wymienić.

 

Słyszałem że vectra ma inną misę olejową czy to prawda?

Gdzie odkręcić na co uważać ?

Czy mocowania będą pasowały czy trzeba je przerabiać?

 

Aktualnie mam zdjętą głowicę w omedze. Prosiłbym o jakieś porady najlepiej krok1,2,3 :p  Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam :)

 





#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 października 2016 - 06:19

tak michę musisz wymienić

#3 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2016 - 06:21

Chłopie, ty sie chcesz brac za przerzutke motoru i podstaw nie wiesz? Miska z omegi, mocowania beda pasowaly, kolektor ssacy z omegi i reszta Plug & Play. A krok po kroku to sie nie da....


i w 1997 roku byla zmiana w tych silnikach...doszly walki wyrownowazajace....nie wiem jaki Ci padł, ale jak padł Ci z wałkami to ok, ale jak miales bez wałków, a ten kupiłeś z wałkami to miska z omegi (stary silnik) nie podejdzie



#4 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2016 - 11:19

Silnik poszedł w górę. Jeszcze misy nie wymieniłem brak czasu. Tylko mam teraz mały problem. Czy smok będę musiał mieniać, uszczelkę pod misą też ? ? I czy jest jakiś schemat czy co kolwiek aby na nowo to po podłączać węże, czujniki kable? Pierwszy raz robię swap silnika ale człowiek tak się właśnie uczy czyż nie ? 


Jeszcze jedno co sprawdzić przed włożeniem silnika ? Co przeczyścić co przedmuchać ? Ogółem cały osprzęt muszę przerzucić z starego silnika.



#5 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2016 - 12:47

Kolego jak nie czujesz sie na siłach radze oddać to mechanikowi.Ja miałem wiecej szcześcia bo u mnie dostaly tylko 2 zawory.Wiec głowica była regenerowna.
tomek14829

#6 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 października 2016 - 12:59

Czy smok będę musiał mieniać, uszczelkę pod misą też ?
  No a jak?!

I czy jest jakiś schemat czy co kolwiek aby na nowo to po podłączać węże, czujniki kable?
raczej nie ma, musisz szperac po zdjeciach w google

 

Ogółem cały osprzęt muszę przerzucić z starego silnika.
tak

Co przeczyścić co przedmuchać ?
głupie pytanie, proponuje przedmuchać lampkę podsufitki żebyś miał dużo światła wieczorem w samochodzie

Jeszcze jedno co sprawdzić przed włożeniem silnika ?

Czy wszystko co zdemontowałeś uda Ci się włożyć na miejsce...



#7 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 października 2016 - 14:51

No i gitara:) Dzięki za info :p Mówiłem że człowiek najlepiej sam się uczy. Dzięki jeszcze raz. Dam znać jak mi poszło. Pozdrowienia :)



#8 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 października 2016 - 02:25

Panowie mały kłopot smok z omegi nie pasuje do silnika vectry. Z omy jest montowany poziomo a w vectrze pod skosem. Brakuje ok 1.5 cm do tego aby misa sie zmieściła. Może poprostu go podgiąć ? Jakieś sugestie ?



#9 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 listopada 2016 - 02:51

Dobra swap się udał. Jest jedno ale rozsadza mi wysprzęglik dlaczego? Wymieniłem dziś na uzywany lecz na bank sprawny od znajomego. Składam wszystko do  kupy odpowietrzania i bang wyciek. Dodam że w silniku vectry była tylko dwumasa więc założyłem od silnika omy tylko tarcze+ docisk. Co może być nie tak dlaczego go rozsadza ?



#10 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2016 - 14:27

wyciek jest skąd?



#11 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 listopada 2016 - 08:22

Skoro wkładałeś silnik z vectry do omegi to jane jest że cały osprzęt idzie z omegi więc na uj ten dwumas zostawiłeś z vectry?? Tu może być problem... koła są inne...


Dodany obrazek


#12 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 listopada 2016 - 17:37

Już zrobione tak koło trzeba było zamienic a wysprzeglik calutki wystarczyło go wcisnąć.