Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Drżenie silnika


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2016 - 07:26

Rok:2001
Silnik:3.2 V6

Witam. Ostatnio padła mi cewka. Przed tym wszystko było dobrze. A po wymianie cewki (Bosch) i świec (NGK) jest prawie dobrze. A dokładniej - na biegu jałowym czuć wibracje w samochodzie. I na benzynie, i na gazie. Chociaż mam wrażenie, że na benzynie troszkę mniej. Obroty nie są równe, delikatnie skaczą w zakresie 500-600, 500-400. No i moc też jest mniejsza moim zdaniem. Dzisiaj rano dodatkowo miałem taką sytuację, że jechałem sobie normalnie, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania puszczałem gaz a po ponownym wciśnięciu samochód ledwo co na ten gaz reagował. Po zgaszeniu i odpaleniu problem znikał. I tak kilka razy pod rząd.



#2 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2016 - 13:19

A jesteś pewien, że motor chodzi na wszystkich cylindrach? miałem kiedyś przypadek nie działającej świecy (nowej). W V6 dużo trudniej wyłapać pracę na 5 cylindrach z 6, niż w R4 pracę na 3 cylindrach z 4 :)



#3 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2016 - 14:53

świece NGK to obecnie lipa. Tu proponuję oryginał. Cewka nowa?



#4 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2016 - 22:39

Cewka nowa. Po południu jechałem po trasie i chciałem trochę jej depnąć. Jeśli chodzi o moc to jest dużo mniejsza niż powinna być i jak mocniej naciskałem na gaz to telepało całym autem.

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 września 2016 - 23:49

a druga cewka ?

jakie błędy wyrzuciło ?

lpg na czas sprawdzania odpięte (butla zakręcona, zawory odpięte, wąż zasilający odpięty)?



#6 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2016 - 11:18

Przed wymianą cewki komputer pokazywał tylko jedną uszkodzoną. Ostatnio nie miałem możliwości podjechania na komputer. Prawdopodobnie jutro mi się uda. Jak silnik jest zimny to cały czas jest sytuacja opisana wyżej, czyli po puszczeniu gazu i wciśnięciu ledwo jedzie, po zgaszeniu i odpaleniu jest lepiej i tak kilka razy aż silnik się rozgrzeje. Dodatkowo wczoraj była taka sytuacja, że gaz się skończył w czasie jazdy i oczywiście z automatu przełączyło się benzynę. I w tym momencie była natychmiastowa utrata mocy, auto ledwo jechało. Jechałem też w krótką trasę i auto ma sporo mniej koni niż powinno. Do setki długo trzeba się rozpędzać, a jak przy 80-90 km/h chciałem przyspieszyć i mocniej wcisnąłem gaz to bardzo mocno telepało autem.

#7 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2016 - 13:08

Nie jedź na komputer tylko sam odczytaj błędy metodą gazu i hamulca. Wciskasz razem do oporu i przekręcasz stacyjkę bez zapalania. czytaj kody lampki i porównaj z tabelą. Mnie obie padły tydzień po tygodniu.



#8 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 października 2016 - 21:06

Ja mam dostęp do diagnostyki komputerowej za darmo, więc jutro skorzystam i zobaczymy, co wyjdzie. A mogła paść na momencie ta wymieniana cewka? Bo u mnie leci olej spod pokryw zaworów i było go pełno w gwiazdach świec. Świece i cewka były całe mokre. Może po wymianie cewki na momencie znowu naleciało tam sporo oleju i dlatego tak chodzi?

#9 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 października 2016 - 17:06

Na jednym komputerze pokazało błędy 0725, 0756, na drugim 0306.

Edytowany przez grzesiek3108, 04 października 2016 - 17:48.


#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2016 - 17:53

0756 http://www.engine-codes.com/p0756.html

0725 Engine RPM input - circuit malfunction  

0306 cylinder 6 wypadanie zapłonu



#11 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 października 2016 - 18:28

Po polsku: 0725-uszkodzenie w układzie wejścia obrotów silnika, 0756–elektrozawór przełożeń przekładni B-mała sprawność lub elektromagnes nie jest zasilany, 0306-wypadanie zapłonu cylinder 6. Przypominam, że 2 pierwsze błędy wyskoczyły na jednym komputerze a trzeci błąd na drugim komputerze (już bez tych dwóch pierwszych). Ma to jakieś znaczenie? Tylko cewka znowu do wymiany czy coś innego?

#12 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2016 - 09:38

Błagam, podpowiedzcie coś.

#13 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2016 - 17:15

Po sprawdzeniu metodą wciśniętego gazu i hamulca nie ma błędów 0725 i 0756. Są za to 0300, 0302, 0304, 0306. Czyli tak jakby cała cewka nie działała. Ale silnik nie pracuje aż tak nierówno jakby na 3 cylindrach nie chodził. Jest jeszcze błąd 1612, ale nie wiem co on oznacza, bo na innych forach część osób pisze o immobiliserze a drudzy o nieodpowiedniej mieszance paliwa. Jest jeszcze błąd 0161, czyli sonda. Ale nie wiem czy on ma znaczenie w mojej sytuacji, bo on jest od założenia gazu (ok. 3 lat) a samochód do tej pory chodził dobrze mimo tego błędu.

#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2016 - 18:07

to są błędy na PB po resecie ?



#15 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2016 - 19:49

to są błędy na PB po resecie ?

Nie wiem, o co chodzi z tym resetem, ale nic nie robiłem :-)

#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2016 - 23:13

możesz mieć zapamiętane stare błędy

odepnij na noc akumulator


Edytowany przez barteklodz, 11 października 2016 - 23:13.


#17 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 października 2016 - 07:34

Dzisiaj na noc odłączę i rano sprawdzę błędy.

#18 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2016 - 20:08

Błędy: wypadanie zapłonów cylinder 6 i te sondy. Kupiłem więc kolejną cewkę, uszczelki Elringa pod pokrywy zaworów, silikon CX80 i postawiłem auto na warsztat. Uszczelniono pokrywy zaworów, wyczyszczono gniazda świec z oleju, wyczyszczono świece, założono cewkę, złożono wszystko do kupy i... I nic. Dalej te same błędy komp pokazuje i dalej chodzi jak sieczkarnia. Macie jakieś pomysły? Bo mi już ręce opadają.



#19 OFFLINE   grzesiek3108

grzesiek3108
  • 90 postów
  • Dołączył: 17-01-2013
  • Skąd: Morąg
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 października 2016 - 13:40

Tak jak przed naprawą - na gazie chodzi dużo lepiej niż na benzynie, chociaż też nie tak jak powinien.

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 października 2016 - 15:46

pisz konkrety, jakie błędy, sonda jak nie pracuje to która, bo piszesz strasznie chaotycznie