Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nierówna praca zimnego diesla


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2008 - 09:37

witajcie,mam problem,jak odpalam zimne auto to nierówno pracuje,
po przekręceniu stacyjki po pewnym czasie gaśnie kontrolka serwisu,ale jak się odpali to się zapala,
a jak się nagrzeje silnik to już wszystko jest ok,
co może być przyczyną takiego zachowania.







 


#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2008 - 09:43

sprawdź błędy i będzie mniej więcej wiadomo co ugryźć

#3 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 stycznia 2008 - 09:46

Bardzo możliwe, że któraś świeca żarowa jest niesprawna (objawia się to właśnie zapaleniem kontrolki silnika PO odpaleniu silnika na kilka chwil)


btw. nierÓwna

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2008 - 10:49

moze byc wiele przyczyn ze silnik nie rowno chodzi po odpaleniu np, przepzlona swieca zarowa, lejacy wtryskiwacz, slabsze sprezanie na jednym z cylindrow ale moze tez byc to ze Ci sie lekko zapowietrzy i tez bedzie troche szarpal

#5 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 stycznia 2008 - 16:29

cały dzień nie odpalałem mojej omci i przed chwilom poszedłem ją odpalić i chodziła tak jak by nic nie było,ale i tak muszę pojechać na serwis,żeby odczytali błędy,
chyba coś jest ze sterowaniem świecami.







 


#6 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 stycznia 2008 - 15:36

To znowu ja.
Byłem na diagnozie błędów.
Diagnoza brzmi:Regulacja początku wtrysku,
Odchyłka regulacji.
Co na to poradzicie.







 


#7 OFFLINE   jjanusz

jjanusz

    Zbanowany

  • 220 postów
  • Dołączył: 23-05-2006
  • Skąd: dęblin

Napisany 14 stycznia 2008 - 16:13

a co można poradzić regulować początek wtrysku. a podobniesz najlepiej statycznie na czujnik zegarowy

ps. a chyba pomyłka bo to nie 2,5td

#8 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2008 - 16:16

grzesiekdti, napisz coś więcej o tym błędzie. Szczerze mówiąc, z Twojego opisu wygląda na uwaloną świecę żarową. Gdzie sprawdzałeś?

#9 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 stycznia 2008 - 08:58

z opisu może tak wyglądało,
kod błędu to 1220
ale byłem też w autoryzowanym serwisie opla i po podpięciu pod kompa nie było żadnego odczytu,
więc już nie wiem o co chodzi.
jak na razie silnik chodzi bez zarzutów







 


#10 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 14 lutego 2008 - 12:57

witam..zeby nie tworzyc nowej bajki napisze tutaj..problem taki jak wyzej, nierowno pracuje na zimnym tylko ze:wtryski robione w zeszlym roku,pompa ustawiona,swiece nowe!!bledow nie ma..:( silnik tak raczej sie "przycina"i to tez nie zawsze...jak sie dobrze nagrzeje juz jest dobrze...pomysly?od czego zaczac?
I'm flirt..

#11 OFFLINE   bartekb

bartekb
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Rybnik

Napisany 14 lutego 2008 - 15:04

pomysly?od czego zaczac?



nastawnik pompy
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   Karolu!

Karolu!

    Vectra C gts

  • 251 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Plock/Wwa..

Napisany 14 lutego 2008 - 16:09

przy uszczelnianiu pompy ogarnial tez nastawnik chyba ze to ten mechesz cos zle uciulal;/
I'm flirt..

#13 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2008 - 19:08

To znowu ja.
Byłem na diagnozie błędów.
Diagnoza brzmi:Regulacja początku wtrysku,
Odchyłka regulacji.
Co na to poradzicie.

Grzesiek, wlej ok 0,6l mixolu na zbiornik ON, jedź w trasę, np do Wawy dając w rurę. Najpierw wymień przelewy i odpowietrz układ paliwowy. Więcej masz na priv.

#14 OFFLINE   G.A.D.T.I.

G.A.D.T.I.
  • 936 postów
  • Dołączył: 07-10-2007
  • Skąd: ZGR-ZS-ZPY(PL)-M(D)
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2008 - 06:09

Najpierw wymień przelewy i odpowietrz układ paliwowy. Więcej masz na priv.

Gdzie znajdują się te przelewy i jak najszybciej odpowietrzyć układ paliwowy.
Czy mixol i te wcześniejsze prace wykonać dopiero przed dłuższą jazdą.
I co rozumiesz w danie w rurę,mam jechać ostro,czyli zawsze powyżej 3000 rpm.
Ta strona co mi podałeś na priv,nie otwiera się.







 


#15 OFFLINE   marko3027

marko3027
  • 14 postów
  • Dołączył: 26-06-2011

Napisany 17 lipca 2011 - 12:26

witam jestem trochę świeżym posiadaczem omegi ale mam podobny problem otóż przy odpaleniu zimnego silnika silnik przez jakąś chwilę pracuje nierówno stąd moje pytanie czy może to być spowodowane tym że świece nagrzewają się nie równocześnie tzn. że nie zostały one wymienione w komplecie a najpierw wymieniłem jedną gdyż wcale nie grzała a a następnie trzy pozostałe dodam też że te 3 pozostałe to tzw. zamienniki z dolnej półki i przy wczorajszym sprawdzeniu świec te tańsze nagrzewały się o wiele wolniej niż ta droższa ,do niedawna walczyłem z zapowietrzaniem się mechanik wymienił przelewy i przez 4 dni odpalał i chodził rewelacyjnie piątego dnia zaczął przerywać chwilę po odpaleniu proszę o jakąkolwiek poradę gdyż nie wiem już co może być tego przyczyną a komputer nie wykazuje błędów pozdrawiam i jeszcze jedno pytanko czy silnik 2,2dti należy odpowietrzać czy odpowietrza się on sam????wczoraj do tego wszystkiego wyczyściłem zawór egr i prócz tego przerywania zaraz po odpaleniu silnik w tej chwili chodzi rewelacyjnie