Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega B FL 3.0 czy 3.2?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robertto88

robertto88
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-07-2016
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2016 - 09:52

Witam,

 

Po przewertowaniu ogromu tematów niestety nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, a jedynie wywody na dziesiątki postów o spalaniu i przewagi manualnej skrzyni nad automatyczną i odwrotnie dlatego postanowiłem założyć osobny temat.

 

Planuje zakupić omegę, gdzie w grę wchodzą tylko te dwa silniki czyli 3.0 albo 3.2. Pytanie, który będzie lepszy? Spalanie mnie nie interesuje. Który silnik jest bardziej wytrzymały? Który podatniejszy na ewentualne modyfikacje? Jakaś odczuwalna różnica w mocy? Czy w zasadzie bez różnicy, patrzeć po prostu na stan techniczny?

 

Jakie są największe bolączki obu motorów i na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie omegi z którymś z tych silników?

 

 





#2 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 lipca 2016 - 09:53

3.2 ma mocniejszy dół od 3.0, no i oczywiście jest młodszy....


Dodany obrazek


#3 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2016 - 13:31

Widziałem jak silnik 3.2 wystawił kopyto , widziałem także ze 3.0 wystawilo kopyto (urwanie korbowodu)
Spalenie mają takie same , ważne aby auto nie było od rzeźnika. Stan techniczny zobaczysz oczyma z silnikiem gorzej . Ja bym pytał co ile olej wymieniał, jak ci powie ze jak mu czapka stoi to sobie daruj , olej winno się wymieniać co 10 tysia km no i kwestia jaki olej leje .To że pokrywy zaworów plastikowe mogą cieknąc możesz zbić cenę sprawdź klime i czy wspomaganie nie leje . Warto by zajrzeć pod auto i ocenić stan podwozia także.
Wielu się że mną nie zgodzi ale zawsze starałem się kupić auto bez gazu , chyba że ma dokumentację i widać że instalacja jest świeża.
Szukaj , napewno znajdziesz. Ja mam silnik 3.0 z Anglika z przebiegiem cirka abałt 110 000 tysia km i nawet przy utututututut nie ma żadnej chmurki na niebiesko :) no ale silnik wymieniłem.
Powodzenia!

Edytowany przez digi, 23 lipca 2016 - 13:32.


#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2016 - 13:39

3.0 (98-00) występuje sterownik ABS/TC z oznaczeniem DX,  padają jak muchy i mało jest używek, w 3.2 problem nie występuje.
3.0 dwa katalizatory, można usunąć i wstawić tłumiki przelotowe. 3.2 po usunięciu katów wywala błędy ECU, potrzeba przerobić wydech (przenieść sondy przedwstępne) lub kupić nowe katy.

3.0 skrzynie sa manualne i automatyczne, w 3.2 tylko automaty (istnieje możliwość manuala, ale jest to po przekładce)

3.0 Komputer pokładowy umieszczony jest w wyświetlaczu można usunąć radio bez straty Komputera. 3.2 komputer jest zintegrowany z radiem, usuwając radio tracisz kompa.

3.0 występuje EGR  i dogrzewacz katalizatorów (ten ostatni często pada), sprzęt nie potrzebny, ale usunięcie wywala błędy w ECU. 3.2 wspomnianych osprzętów nie ma.



#5 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 lipca 2016 - 14:04

3.0 występuje EGR i dogrzewacz katalizatorów (ten ostatni często pada), sprzęt nie potrzebny, ale usunięcie wywala błędy w ECU. 3.2 wspomnianych osprzętów nie ma.

 

Nie koniecznie :)


Dodany obrazek


#6 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2016 - 19:40

Ziutek w 3.0 także tracisz BC po wymianie radia :p Wszystko jest do kupienia nawet Dx

#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 lipca 2016 - 22:47

Zdecydowanie 3.2 ze względu na lepszy dół silnika oraz nowocześniejszy osprzęt. Więcej miejsca pod maską, jeśli będziesz chciał automat to praca automatu w 3.0 a w 3.2 to dwa różne światy.

 

Digi pisał o wystawianiu kopyta... w 3.0 zdarza się to kilkukrotnie częściej niż w 3.2. Własciwie to ja osobiście słyszałem tylko o jednym przypadku gdzie 3.2 wystawiło kopyto, a 3.0 słyszałem o kilu jak nie kilkunastu



#8 OFFLINE   robertto88

robertto88
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-07-2016
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2016 - 17:18

Panowie, jeszcze jedno pytanie: jak jest fabryczna wartość ciśnienia na cylindrach w silniku 3.2?



#9 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 lipca 2016 - 22:01

Taka jak w każdym benzyniaku, 12-14 bar

#10 OFFLINE   robertto88

robertto88
  • 3 postów
  • Dołączył: 23-07-2016
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2016 - 22:31

Właśnie się pytam, bo znalazłem, że 10 barów i się wolę upewnić czy aby na pewno. 12 wydaje mi się za dużo. Moje poprzednie 3.3 V6 od hyundaia miało właśnie też niby 10 barów fabrycznie...



#11 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2016 - 22:32

Taka jak w każdym benzyniaku, 12-14 bar

Nie pisz bzdur chłopaku drogi , pokaz dane które odnoszą się do danego silnika a nie piszesz bo piszesz -to tak na przyszłość :p
A mówiąc jaśniej twoja wypowiedź winna wyglądać tak w wersji podstawowej :
http://m.autocentrum...11km-1994-2001/


Ile wiesz tyle napiszesz :F

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 lipca 2016 - 23:15

3.2 ma stopień sprężania 10.0 w teorii. Ale bardziej sprawdź czy jest równy na wszystkich cylindrach

#13 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 28 sierpnia 2016 - 10:12

Nie pisz bzdur chłopaku drogi , pokaz dane które odnoszą się do danego silnika a nie piszesz bo piszesz -to tak na przyszłość :p A mówiąc jaśniej twoja wypowiedź winna wyglądać tak w wersji podstawowej : http://m.autocentrum...11km-1994-2001/ Ile wiesz tyle napiszesz :F

 

 

Chyba dobrze napisał,Omega powinna mieć stopień sprężania 11 czyli 13,75 Bar, stopień sprężania to nie bary :p



#14 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 28 sierpnia 2016 - 11:00

ha ha ha
mieć przed oczami dane techniczne, a umieć je odczytać to dwie różne rzeczy