Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z ASB i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GiluS

GiluS

    lubi bokiem

  • 21 postów
  • Dołączył: 15-12-2012
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 lipca 2016 - 14:27

Rok: 2000
Silnik: 3.0

 

Mam problem z moją omegą. Tydzień temu podczas szybkiego wyprzedzania zaświeciła mi się kontrolka TC której nie mogłem potem zgasić oraz na wyświetlaczu pojawił się komunikat : Automatic Gearbox. Skrzynia weszła w tryb awaryjny , auto w ogóle nie chciało się zbierać a podczas ruszania , ruszał jakby z wysokiego biegu.  Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu wszystko było już ok.

 

Teraz gdy szybko ruszam albo wchodzę szybciej w zakręt z gazem ewentualnie gdy wyprzedzam , znowu zaświeca się TC a po chwili ten sam komunikat. I znowu po zgaszeniu już wszystko jest ok.

 

Gdzie szukać problemu? Skrzynia ? Czujniki ?

 

dodam że podczas pierwszego komunikatu podpięliśmy komputer i na skrzyni był błąd : p1743

 

Olej w skrzyni był wymieniony 15 tyś km temu. Olej w silniku 500km temu.

 

Gdy auto jedzie na gazie to przy zmianie biegów dość szarpie ale tylko na wysokich obrotach. Szczególnie przy zmianie z 3 na 4 jest długa zmiana i mocne szarpnięcie. Na benzynie tego nie ma .


Edytowany przez GiluS, 09 lipca 2016 - 14:34.




#2 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 09 lipca 2016 - 15:00

Tak standardowo. Proponuję sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów :) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#3 OFFLINE   GiluS

GiluS

    lubi bokiem

  • 21 postów
  • Dołączył: 15-12-2012
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 lipca 2016 - 15:55

Olej full . Błąd nadal wyskakuje przy wchodzeniu szybko w zakręt .



#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 lipca 2016 - 16:19

Poczytaj http://forum.omegakl...743#entry942942

 http://forum.omegakl...743#entry318343

 

 

 

Używanie  "Szukaj" ma bardzo pozytywny wpływ na wzrost wiedzy  :p 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   GiluS

GiluS

    lubi bokiem

  • 21 postów
  • Dołączył: 15-12-2012
  • Skąd: Ostrów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 lipca 2016 - 11:44

Pozostaje wywalenie wiązki i założenie od nowa? Bez sensu bo u mnie tryb awaryjny załącza się tylko po wejściu w zakręt szczególnie w lewą stronę.

Edytowany przez GiluS, 14 lipca 2016 - 12:03.


#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lipca 2016 - 15:00

Sprawdź jaki błąd jest w TC.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p