Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 16v problem rozrzad.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 czerwca 2016 - 20:01

Witam. Otoż w mojej omie pękł pasek rozrzadu przy jakos 1.5tys obrotòw. Nif nie stukalo nic nie buchało jedynie zgasla. Pomyslalem już po zaworach, lecz kupilem pasek i postanowilem zalożyć. Po ustawieniu rozrzadu po starych znakach wlasciciela jest coś nie tak. Silnik niby sie nie blokuje nie zaczepia o zawory nie stuka tylko gdy juz odpali na pelnym gazie dlawi sie i chodzi jak traktor max 2tys obrotow. Nie wiem czy rozrzad jest dobrze ustawiony poniewaz jedno kolo zebate walka rozrzadu jest chyba od astry. Prosze o wszelkie wskazowki o ile ktos bedzie wiedzial o co chodzi. Na zdjeciach widac to kolo. Jeszcze jakby ktos znalazl zdjecie odpowiednio ulozonych walkow pod pokrywa bym byl wdzieczny.

Załączone pliki





#2 OFFLINE   vision95

vision95
  • 45 postów
  • Dołączył: 10-06-2015
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 czerwca 2016 - 20:33

może rozrząd źle ustawiony, albo coś się stało i na wszystkie gary nie chodzi. Moim zdaniem cud, że w ogóle odpaliła.



#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 czerwca 2016 - 22:06

na kołach są oznaczenia wyraźnie opisane, żadne inne dodatkowe znaki Cie nie interesują

koło pasowe musisz odkręcić, na małym kole (godz 6) jest znacznik który ma się pokryć z wycięciem na pompie oleju

 

przy 16v wątpie żeby żaden zawór nie oberwał, przy V6 jak strzelił pasek na jałowych dziabneło 14 zaworów z 24 :)



#4 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 czerwca 2016 - 12:18

Jak sprawdzic czy kazdy cylek chodzi ? Po za tym te wyciecie na malym kole przypadkiem nie ma sie pokrywac z wycieciem na dole ? Rowno w pionie

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 czerwca 2016 - 12:31

W xevie nawet jak na jalowym strzeli to minimum 7 zaworow do wymiany... Zmierz kompresje i sam zobaczysz.



#6 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 czerwca 2016 - 17:21

Kompresja jest tylko caly czas jest problem z ustawieniem tych kol zebatych.

#7 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 czerwca 2016 - 21:08

na kołach są oznaczenia wyraźnie opisane, żadne inne dodatkowe znaki Cie nie interesują

koło pasowe musisz odkręcić, na małym kole (godz 6) jest znacznik który ma się pokryć z wycięciem na pompie oleju

 

przy 16v wątpie żeby żaden zawór nie oberwał, przy V6 jak strzelił pasek na jałowych dziabneło 14 zaworów z 24 :)

na 1 kole zębatym masz jedno oznaczenie a na drugim 2 oznaczenia tak więc to drugie jak ma iść ?



#8 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 czerwca 2016 - 22:26

no przecież napisane jest

na auslass czyli strona wydechu

 

bardziej skup się na tym czy wał jest w dobrej pozycji bo tam najczęściej dochodzi do przeskoczenia paska



#9 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 czerwca 2016 - 22:51

W xevie nawet jak na jalowym strzeli to minimum 7 zaworow do wymiany... Zmierz kompresje i sam zobaczysz.

Jak 7 ?

Albo gniesz 2 4 6 8 10 ale parzyście :p



Proponuje sprawdzić kompresje i nie na oko, ucho, nos czy ... Wiadomo co. Tylko kulturalnie manometrem. Pewnie bez zdjęcia czapy się nie obejdzie.

Rozrząd w 16v jest banalny. Na kolach wałków masz nacięcia. Zwykle 2. Opisane 1 2 albo intake exhaus. W każdym razie na pierwszym walku dajesz 1 lub intake nacięciem do nacięcia na metalowej obudowie rozrządu. Na wydechu dajesz tak samo 2 lub Exhaust. Ew. Możesz mieć tylko jeden znak na kole zębatym to jeszcze prościej. Nacięcie na nacięcie i jest. Wał ma takie śmieszne nacięcie i nim równo w dół na nacięcie na pompie oleju.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#10 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 czerwca 2016 - 06:06

Rozrzad ustawiony idealnie nie stety manometru nie mam :\ odpala ale z pedalem do podlogi jedynie. Chodzi jak traktor i stukaja prawdopodobnie zawory. To Panowie zapytam sie jeszcze jaki koszt mniej wiecej we wlasnej robociznie ?

#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2016 - 20:14

w tysiaku się zmieścisz



#12 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 czerwca 2016 - 20:40

Za 900 zl mam caly silnik 220000tys przebiegu. Zastanawiam sie nad sama glowica. Czy jest sens wgl. kupic uzywana ?

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 czerwca 2016 - 21:05

220mln km to będzie szmelc :p

 

najpierw trzeba rozebrać i ocenić co jest bo z 900zł się zrobi 4tys albo więcej



#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 czerwca 2016 - 23:14

900zl to sporo za xeva. Spokojnie znajdziesz dobrego za 600-700zł.

Koszt roboty glowicy ok 500zl, do tego uszczelki, szpilki itp od 200 do 700zl. Zależy jak dokladnie robisz i co trzeba zmienić.

Głowice dobra kupisz za ok 200zl. Potem sprawdzenie, planowanie nowe gumki i przy dobrych wiatrach 100tylko wyjdzie. A przy zlych to jak wyżej

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 czerwca 2016 - 09:15

Panowie powiem tak. Z zawodu jestem kucharz :) ale od malego gnoja krecilem przy motorkach. Teraz bede pierwszy raz powaznie bral sie za silnik samochodowy. I takie pytanko do was co sprawdzic zeby dowiedziec sie czy oplaca sie glowice czy odrazu caly silnik. Dodam ze juz kiedys silnik byl tu miebiany ma 200tys przebiegu.

#16 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 czerwca 2016 - 12:45

Zdejmij głowicę ocen straty.
Zobacz czy widać honowanie na cylindrach. Jeśli widać to możesz zalać trochę cylindy olejem i zobaczyć kiedy zejdzie.

Możesz też zdjąć miskę olejową i zobaczyć na panewki. Tylko bardzo czysto składaj i pamiętaj posmarować olejem.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#17 OFFLINE   murek1199

murek1199
  • 17 postów
  • Dołączył: 21-06-2016
  • Skąd: Biala Podlaska
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 czerwca 2016 - 20:10

Dobra zrobie fotki dam znac za 2dni dzieki :)