Omega 2.0 16v problem rozrzad.
#1 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2016 - 20:01
#2 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2016 - 20:33
może rozrząd źle ustawiony, albo coś się stało i na wszystkie gary nie chodzi. Moim zdaniem cud, że w ogóle odpaliła.
#3 OFFLINE
Napisany 23 czerwca 2016 - 22:06
na kołach są oznaczenia wyraźnie opisane, żadne inne dodatkowe znaki Cie nie interesują
koło pasowe musisz odkręcić, na małym kole (godz 6) jest znacznik który ma się pokryć z wycięciem na pompie oleju
przy 16v wątpie żeby żaden zawór nie oberwał, przy V6 jak strzelił pasek na jałowych dziabneło 14 zaworów z 24
#4 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 12:18
#5 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 12:31
W xevie nawet jak na jalowym strzeli to minimum 7 zaworow do wymiany... Zmierz kompresje i sam zobaczysz.
#6 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 17:21
#7 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 21:08
na kołach są oznaczenia wyraźnie opisane, żadne inne dodatkowe znaki Cie nie interesują
koło pasowe musisz odkręcić, na małym kole (godz 6) jest znacznik który ma się pokryć z wycięciem na pompie oleju
przy 16v wątpie żeby żaden zawór nie oberwał, przy V6 jak strzelił pasek na jałowych dziabneło 14 zaworów z 24
na 1 kole zębatym masz jedno oznaczenie a na drugim 2 oznaczenia tak więc to drugie jak ma iść ?
#8 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 22:26
no przecież napisane jest
na auslass czyli strona wydechu
bardziej skup się na tym czy wał jest w dobrej pozycji bo tam najczęściej dochodzi do przeskoczenia paska
#9 OFFLINE
Napisany 24 czerwca 2016 - 22:51
Jak 7 ?W xevie nawet jak na jalowym strzeli to minimum 7 zaworow do wymiany... Zmierz kompresje i sam zobaczysz.
Albo gniesz 2 4 6 8 10 ale parzyście
Proponuje sprawdzić kompresje i nie na oko, ucho, nos czy ... Wiadomo co. Tylko kulturalnie manometrem. Pewnie bez zdjęcia czapy się nie obejdzie.
Rozrząd w 16v jest banalny. Na kolach wałków masz nacięcia. Zwykle 2. Opisane 1 2 albo intake exhaus. W każdym razie na pierwszym walku dajesz 1 lub intake nacięciem do nacięcia na metalowej obudowie rozrządu. Na wydechu dajesz tak samo 2 lub Exhaust. Ew. Możesz mieć tylko jeden znak na kole zębatym to jeszcze prościej. Nacięcie na nacięcie i jest. Wał ma takie śmieszne nacięcie i nim równo w dół na nacięcie na pompie oleju.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#10 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 06:06
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 20:40
#13 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 21:05
220mln km to będzie szmelc
najpierw trzeba rozebrać i ocenić co jest bo z 900zł się zrobi 4tys albo więcej
#14 OFFLINE
Napisany 25 czerwca 2016 - 23:14
Koszt roboty glowicy ok 500zl, do tego uszczelki, szpilki itp od 200 do 700zl. Zależy jak dokladnie robisz i co trzeba zmienić.
Głowice dobra kupisz za ok 200zl. Potem sprawdzenie, planowanie nowe gumki i przy dobrych wiatrach 100tylko wyjdzie. A przy zlych to jak wyżej
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#15 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2016 - 09:15
#16 OFFLINE
Napisany 26 czerwca 2016 - 12:45
Zobacz czy widać honowanie na cylindrach. Jeśli widać to możesz zalać trochę cylindy olejem i zobaczyć kiedy zejdzie.
Możesz też zdjąć miskę olejową i zobaczyć na panewki. Tylko bardzo czysto składaj i pamiętaj posmarować olejem.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365