Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 3.0 dti odciana obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
30 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 czerwca 2016 - 14:06

Rok:2003
Silnik:3.0 dti
Witam a wiec tak kupilem omege z przelozonym silnikiem z 2.5 na 3.0 i odcina obroty przy okolo 3500 obr nie moge sie polonczyc z kompem bo nikt w okolicy nie ma odpowiedniego kompa co robilem bo i tak to musialem ogarnąc wywalony egr zamontowane turbo od 3.0 bo było od 2.5 zalozony duzy intercooler zrobiony soft na silnik z bmw odrazu ulepszony ;) i po tym nic sie nie zmienilo dalej odcina zdiołem ssący klapy byly odłączone i zostawione w pozycji otwartej podcisnienie między zaworkiem a gruszką klap . Gdzie szukac problemu odpiolem czujnik polozenia walkow i sie przejechalem i tak samo kontrolka od silnika sie nie zaswieca .... gdzie szukac ? Bede zmienial teraz filtry ...



#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2016 - 20:46

zapewne pompa progowa niewydala, do wymiany, do baku tez trzeba by zaglądnąć bo sitko zamulone



#3 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 czerwca 2016 - 22:46

A czy przy slabej pompce nie bylo by problemu z odpalaniem bo omega stala dwatygodnie nie palona i odpalila za strzała

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 czerwca 2016 - 22:54

Jak jeszcze coś pompuje, to na rozruch wystarczy. Przy większym zapotrzebowaniu na paliwo, może nie wydolić.

Bez kompa to loteria, jest wiele el. mających wpływ na w/w objawy. 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 czerwca 2016 - 23:28

Mam pacjenta na podmiane to podmienie jutro pompke i zmienie filtr

#6 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 czerwca 2016 - 05:36

Sprawdź zaworek ciśnieniowy paliwa przed filtrem. Jak jest uszkodzony to przelewa większość paliwa na powrot

#7 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 17:47

To tak sprawdziłem jakie cisnienie daje pompka jest to 2.0 bara to dobrze ?

#8 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 18:02

Ma dawac 5 bar, takze jak masz na podmiane to zmieniaj

Edytowany przez bolecq2, 21 czerwca 2016 - 18:02.


#9 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 19:42

Pompa podpięta bezpośrednio do manometru powinna dawać 6bar'ów. Minimum to 3,5bar ;) pod obciążeniem. Sprawdź też ten zaworek jeśli sprawdzasz ciśnienie komputerem. Jak będzie uszkodzony to Ci będzie dawał większość paliwa w powrót.

Edytowany przez Ardian, 21 czerwca 2016 - 19:44.


#10 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 20:22

A więc tak powalczyłem i takie efekty zmieniłem pompke progową teraz daje 3.7 bara pomyslałem ok moze za mało wsadziłem droga z benzyniaka do zbiornika i zacisnołem powrot ten na podwoziu od pompki w zbiorniku a na powrocie przy filtrze wywaliłem zaworek i zalozyłem regulator cisnienia z zegarem i regulacja po odpaleniu wszystkiego uzyskałem 9 bar a po odpaleniu i dodaniu gazu do konca spadało na 6 bar co ciekawe jak miałem pompke co dawała te dwa bary to kontrolka silnika sie nie zapaliła a jak załozyłem tą lepszaą to zapala sie kontrokla silnika w czasie dynamicznej jazdy i auto chodzi jak traktoroczywisnie po daniu tego duzego cisnienia auto nie wchodzi na wyzsze obroty ... co dalej ? Zorbie probe pdzelewową a jak nie to do jakiegos magika od dizli niecj sprawdza wtryski i pompe wtryskową....

#11 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 20:35

Gorzej Ci chodzi na lepszej pompce dlatego bo zalewa Ci pompę wysokiego ciśnienia i przechodzi Ci w tryb awaryjny. Sprawdź czujnik na listwie CR. Zaworek ciśnienia musi być żeby Ci nie zalewało pompy.

#12 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 czerwca 2016 - 23:37

Zaworek jest tylko nie orginalny jest z płynną regulacją i ustawiałem go rużnie i nic

Edytowany przez lukwel, 25 czerwca 2016 - 23:37.


#13 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 czerwca 2016 - 09:29

Powoli. Odcina Ci przy 3500obr/min ponieważ silnik przechodzi w tryb awaryjny i nie działa Ci wtedy geometria turbiny. Sprawdź te podzespoły: czujnik regulacji paliwa na pompie, czujni ciśnienia na listwę CR, czujnik dolaldowania w kolektorze, zawór sterowaniem turbiny i przepływomierz bo to on ustala dawkę paliwa do powietrza. A jak to nic nie wyjaśni to może turbo Ci przeladowuje?

#14 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 czerwca 2016 - 13:58

Pisałem przrciez ze na turbo z 2.5 było tak samo z tego co widziałem jak kolektor zciągnołem to czujnik doładowania zmieniony bo popisany markerem swiezo powymieniałem wszystkie wenze podcisnienia jedyne co było to odłączone klapy i zostawione zamknięte po pozbyciu sie klap odcina teraz na 4000obr
Aha i on nie przechodzi w tryb awaryjny do tej pory nawet nie zaswieciła sie kontrolka silnika po prostu obrotu nie idą dalej dopiero jak zmieniłem pompke na mocniejszą to podczas przyspieszania ostrego zapala sie kontrolka silnika

#15 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 czerwca 2016 - 14:11

Ten silnik jest oporny żeby wywalić Ci błąd na blacie, bez kompa się nie obejdzie.

#16 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lipca 2016 - 11:22

A więc tak komp wywala błąd cisnienie paliwa ale nie pisze czy za male czy za duze doradzono mi abym z zaworka w pompie wysokiego cisnienia wywalił siteczko niestety nic nie pomoglo a nawet troszke sie pogorszyło macie jakies rady ?

#17 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 lipca 2016 - 13:37

błąd cisnienie paliwa

 

Podaj nr błędu.

Zawór regulujący ciśnienie paliwa (ten na powrocie) ustaw na 4 - 4,2 bar.

Sprawdź wtyczkę czujnika ciśnienia na listwie CR.

 

Używaj znaków przestankowych , powyżej dwóch zdań bełkot wychodzi ;) 


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#18 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lipca 2016 - 15:54

Kostki są ok posprawdzałem je wszystkie a co do cisnienia na powrocie to ustawialem roznie przeciez pisałem wczesniej i to nic nie dało .

#19 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 lipca 2016 - 19:55

A błędy czym sprawdzane tech'em? Moim zdanie powinno być napisne czy za duże czy za niskie ;) a wtrysk któryś nie leje? Sprawdź je sam na przelewach.

#20 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lipca 2016 - 12:08

Nie wiem co gosc podpinał ale miał podgląd na parametry zeczywiste i powiedział ze pompa wysokiego cisnienia jest ok .taki jest teraz plan sprawdzimy jutro przelewy bo auto stanowczo za mocno dymi na czarno aha i ten gosc mi powiedział ze to silnik z e60 i skrzynia automat tez jest z bmw