Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kilka objawów, brak pomysłów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 20 maja 2016 - 18:34

Jakieś dwa lata temu zaczęły się problemy ze zmianą biegów na zimnym silniku. Wymieniłem olej i trochę pomogło. Potem zaczęły się dziwne odgłosy przy gwałtownym naciśnięciu sprzęgła na wysokich obrotach. Lekkie uderzenie a następnie sekundowe, może troch dłuższe buczenie przypominające wyjące, szybko zwalniające łożysko. Przy niskich temperaturach doszły wibracje i głośny hurgot pomiędzy 60 a 70 km\h. Problem wibracji i hurgotu ustępował wraz z rozgrzaniem silnika i tak po jakichś 15km całkowicie ustępował. Wymieniłem skrzynię, komplet sprzęgła. Problemy ze zmianą biegów na chwilę ustały. Reszta została bez zmian. Przeglądnąłem wszystko za skrzynią, wymieniłem podporę z łożyskiem, poduszki skrzyni i łączniki pomiędzy skrzynią a wałem i wałem a mostem.  Wymieniłem też komplet tulei na moście i tylnych wahaczach (były mocno zużyte). Nic nie pomogło. Jesienią zeszłego roku doszło wycie na jedynce i dwójce do 30 km\h. 
Miesiąc temu kolejna wymiana skrzyni a objawy pozostały te same. Ostatnio pojeździłem trochę z przyczepką i doszedł metaliczny odgłos uderzenia podczas odpalania dobrze rozgrzanego silnika. Przy wymianie sprzęgła dwumasa była oceniana przez mechanika, ale od tego czasu zrobiłem jakieś 30 tys km. 
Samochód za wyjątkiem tych problemów spisuję się bez zarzutu.
Napiszcie co o tym sądzicie bo mi pomysłów trochę brakuje, a do szału doprowadzają mnie te odgłosy.     

Edytowany przez wova75, 24 maja 2016 - 19:22.




#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 maja 2016 - 21:59

to może zacznij od dwumasy  :)



#3 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 maja 2016 - 19:21

dzięki za sugestię. Namierzyłem używkę z możliwością zwrotu. nowa to kupa kasy, a pewności nie mam.  w piątek mam zamiar wymienić. Tak jak pisałem wymieniona była tarcza dociski i łożysko. Wysprzęglik został stary. Nie cieknie i wydaje się dobrze pracować. Wymieniać czy zostawić stary?


Edytowany przez wova75, 24 maja 2016 - 19:24.


#4 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 maja 2016 - 19:54

Ogólnie weź sobie zwykłe koło zamachowe chyba z vectry i będziesz zadowolony. Tanio szybko i się nie zepsuje. A ten dźwięk przy opalaniu tylko na gorącym? Bo metaliczny stuk może panewkę wskazywać.

#5 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 maja 2016 - 11:06

Ogólnie weź sobie zwykłe koło zamachowe chyba z vectry i będziesz zadowolony. Tanio szybko i się nie zepsuje. A ten dźwięk przy opalaniu tylko na gorącym? Bo metaliczny stuk może panewkę wskazywać.

się zastanawiałem nad zastąpieniem dwumasy zwykłym sprzęgłem ale mam prawie nową "sztywną" tarczę i docisk do tego. taka wymiana to kolejne koszty. samochód ma swoje lata i powoli staram się obcinać koszty. no i pozostaje jeszcze temat tego czy taka podmiana jest możliwa, bo jak by nie patrzeć to całkiem inne przeniesienie napędu. 
A metaliczny stuk to tylko przy odpalaniu. 


Edytowany przez wova75, 25 maja 2016 - 11:20.


#6 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 maja 2016 - 17:20

Jak zablokować koło zamachowe?



#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2016 - 21:59

po drugiej stronie masz wielgachną śrubę na nasadkę E22 :rolleyes:



#8 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 czerwca 2016 - 13:33

Wymieniłem koło dwumasowe, skrzynię i łączniki elastyczne na wale. Stara dwumasa miała luzy na łożysku. ciężko było ruszyć wewnętrznym kołem a jak się to udało to chrobotała. ewidentnie się rozleciała od środka. W starej skrzyni muszą być luzy na zazębieniu wałków bo podczas obrotu wałka sprzęgłowego wydawała charakterystyczny odgłos. Łączniki po kilku miesiącach jazdy były porozrywane. dopadłem całe oryginalne w używce. Przy okazji wymieniłem zawór trójdrożny bo po dwu latach też zaczął lać i alternator bo regulator zaczynał fiksować. Efekty są bardzo zadawalające. W samochodzie jest dużo ciszej, brak drgań i ogólnie dużo przyjemniejsza praca układu.
Pracę która wykonałem mechanik wycenił na około 350 pln. Za zaoszczędzone pieniądze kupiłem sobie przyzwoite klucze. Tak więc mam satysfakcję, naprawione auto i trochę nowych narzędzi.  A co najważniejsze, popracowałem z nastoletnim synem, dla którego była to pierwsza w życiu taka naprawa.
Dziękuje za sugestie i podpowiedzi. :clap: