Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Silnik 2,5 TD-czy opłaca sie go naprawicać?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bossman11

bossman11
  • 7 postów
  • Dołączył: 20-10-2013
  • Skąd: Tarnów

Napisany 26 kwietnia 2016 - 14:15

Rok:1999
Silnik:2,5 TD 131 km

 

Witam,mam problem z wyżej wymienionym silnikiem i mam pytanko czy opłaca sie go wogóle naprawiać,bo jestem zielony w mechanice i nawet nie wiem jakiemu mechanikowi go zawieść najpierw i prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu mniej więcej co boli ten silnik,posiada on następujące objawy:

 

-po dłuższym postoju (np dwu dniowym) ciężko pali ,a jak już zapali to czasem zakopci na biało\

-strasznie w nim coś klekota jak chodzi na wolnych obrotach

-podczas jazdy silnik jest strasznie mułowaty i nie ma mocy,kopa dopiero dostaje gdzieś powyżej 2,2 tys obrotów

-wycieka ropa na 99% jest to wina pompy jestem juz umowiony na 10 maja na regeneracje pompy-koszt regeneracji wraz z wyciągnięciem i zamontowaniem to 650 zł

-po przejechaniu ok 20 km gotuje wode,jak doleje wode to po przejechaniu ok 30 km jest juz pusto w zbiorniku,zauwazylem ze woda caly czas kapie z podspodu po lewej stronie jak jest przedni hak do zaczepiania(nie ma białego osADU POD KORKIEM OLEJU,ani korzucha)

-po ostrzejszym przygazowaniu zauważyłem,został na trawie został czarny nalot

-obecnie nie włącza się wogóle climatronic,próbowałem wymienić spalony bezpiecznik od niego to nowy po sekundzie tak samo się spalił

 

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.





#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 kwietnia 2016 - 09:18

szukaj kogoś kto miał styczność z omegą, bo nawet po uszczelnieniu pompy wtryskowej trzeba miec komputer do ustawienia dawki ew kąta wtrysku, samo wymontowanie pompy wtryskowej jest proste jesli ktoś sie zna na mechanice bo w skrajnych przypadkach mozna silnik uszkodzić przy takim zabiegu jesli się nie ma pojecia jesli chodzi o silnik 2.5td, ale masz sporo zajechany samochód, dobrze popytaj kto to ogarnie bo inaczej to za niedługo bedzie to najgorszy samochód jaki nabyłeś

 

co do silnika, jesli wypluwa wode to moze byc urwany wirnik pompy wody, zepsuty termostat, uszczelka głowicy, zatkana chłodnica/przewody układu chłodzenia itp


Edytowany przez bsje27, 30 kwietnia 2016 - 09:21.


#3 OFFLINE   bossman11

bossman11
  • 7 postów
  • Dołączył: 20-10-2013
  • Skąd: Tarnów

Napisany 01 maja 2016 - 22:43

dzięki wielkie za odpowiedź,oczywiście jestem już umówiony na ogledziny auta z profesjonalnym mechanikiem,ale boje się czarnego scenariusza ,ze w samochodzie padła pompa,turbo oraz głowica,bo wtedy popłynę niemiłosiernie...



#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2016 - 23:05

-po dłuższym postoju (np dwu dniowym) ciężko pali ,a jak już zapali to czasem zakopci na biało\

świece żarowe koszt wymiany około 250zł z częściami

-podczas jazdy silnik jest strasznie mułowaty i nie ma mocy,kopa dopiero dostaje gdzieś powyżej 2,2 tys obrotów
dawka paliwa do regulacji,podciśnienia

 

-po przejechaniu ok 20 km gotuje wode,jak doleje wode to po przejechaniu ok 30 km jest juz pusto w zbiorniku,zauwazylem ze woda caly czas kapie z podspodu po lewej stronie jak jest przedni hak do zaczepiania(nie ma białego osADU POD KORKIEM OLEJU,ani korzucha)

-termostat

-drożność układu chłodzenia

-sprawność pompy

-na koniec jak powyższe będą ok a problem nie zniknie to test na obecność spalin w układzie chłodzenia

 

-po ostrzejszym przygazowaniu zauważyłem,został na trawie został czarny nalot

dawka, sprawdzenie szczelności dolotu, sprawdzenie działania gruchy turbosprezarki

 

samochodzie padła pompa,turbo oraz głowica,bo wtedy popłynę niemiłosiernie...

wtedy go wyzłomujesz ;-) proste..


z ciekawości....jakie Ci pokazuje spalanie chwilowe na biegu jałowym , bez jakichkolwiek odbiorników prądu ?