Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.0 16v wysokie obroty biegu jałowego, silnik krokowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 26 kwietnia 2016 - 13:38

Rok:1994
Silnik:2.0 16v LPG

 

Witam. Pisze nowy temat ponieważ mam problem z moją świeżo zakupioną Omegą.

Mianowicie, gdy kupowałem samochód, samochód odpalał (po lekkim naciśnięciu gazu) i Jego obroty falowały z zakresu 400-1000. Jak sie potrzymało go chwile na 2 tys to wtedy było ok, spał na jakieś 1tys i trzymał. Niemniej pomimo falowań nie zdarzyło mu się zgasić.

Problemem był, jak twierdzi sprzedawca, silnik krokowy. Został odpięty całkowicie i dlatego auto tak się zachowywało. Odpiął go ponieważ po podpięci auto miało za wysokie obroty - 2 tys na biegu jałowym, nie mniej obroty wtedy nie falowały. 

No i tak przez tydzień jeździłem, nie przeszkadzało mi to.

Ale wczoraj, po lekkiej zabawie na parkingu, silnik zaczął gasnąć. Przestał trzymać te obroty od 400 wzwyż tylko jak się puściło gaz, silnik po chwili falowania się zatrzymywał. No i myślę, podepnę krokowy i będzie lepiej. No i faktycznie, po podpięciu silnika krokowego silnik przestał gasnąć jednak obroty miał 2 tyś.

No i wyczytałem gdzieś na forum że problemem może być też przepływomierz itp. No to spróbowałem go odpiąć.

W sumie po odpięci obroty falowały od 500 - 2000 tak w regularnych długich odstępach ale w końcu też zgasł z lekkim strzałem. 

No i teraz nie odpala wgl :/ kręci i kręci i tak co jakiś czas jakby chciał załapać ale nie łapie.

Próbowałem odpinać/podpinać ten przepływomierz i krokowy w różnych konfiguracjach ale nic nie daje. 

Jakieś pomysły, tropy co zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)





#2 OFFLINE   Gdybyś

Gdybyś
  • 28 postów
  • Dołączył: 14-04-2016
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 kwietnia 2016 - 15:12

Jakiej generacji masz gaz? Bo ten strzał może właśnie rozwalił przepływkę.

Zresztą falowanie obrotów na jałowym i odpalanie po przyciśnięciu pedału gazu chyba zawiera odpowiedź.



#3 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 kwietnia 2016 - 15:43

Krokowy napewno wymień

#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 kwietnia 2016 - 20:39

A przepływkę wyjmij i zobacz czy druciki są całe

#5 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 28 kwietnia 2016 - 19:45

falowanie obrotów na jałowym i odpalanie po przyciśnięciu pedału gazu chyba zawiera odpowiedź
Odpowiedź, że winna jest przepływka?

Nie zdążyłem jeszcze jej wyciągnąć i zobaczyć czy jest cała, natomiast silnik reaguje na jej odpięcie i podpięcie.

Tak, gaz 1 albo 2 generacji.

 

Zaszły zmiany - naprawiłem pompę paliwa i zaczął odpalać bezproblemowo na benzynie. Nie mniej z podpiętym krokowcem trzyma obroty 2000. Po odpięci, chwile 500 i gaśnie.

Zmieniłem krokowca na nowego, przejechałem 30 km i jest gorzej - auto zachowuje się tak jak po odpięciu krokowca, czyli trzyma chwile 500 i gaśnie. Jakieś dalsze tropy?

Dziękuję za odpowiedzi i proszę o dalsza pomoc :) 



#6 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 kwietnia 2016 - 22:13

Jakiej firmy ten krokowiec?

#7 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 kwietnia 2016 - 04:39

Wymień silnik krokowy oraz przepływomierz z tego co czytam. Miałem to samo kiedyś.

#8 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 kwietnia 2016 - 08:04

wymień na ;

 

http://allegro.pl/si...5581241304.html

 

potem zobaczysz co dalej.

 

z gdybania wyjdzie zaraz ze remont silnika musisz zrobić xd  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#9 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 09 maja 2016 - 17:22

Nowe informacje:

Zauważyłem że dolot jest w kilku miejscach pęknięty (pomiędzy przepustnicą a przepływomierzem) więc postanowiłem go wymienić.

Odwiedziłem złom i znalazłem rozbitą omegę z 1996r z takim samym silnikiem. Kupiłem cały dolot czyli:

-przepustnica

-silnik krokowy

-przepływomierz

-czujnik położenia przepustnicy 

-całe orurowanie

i przełożyłem tak jak było do swoje a że gaz był tej samej generacji (chyba 1) więc rurkę od gazu przełożyłem do "nowego" dolotu.

Co zauważyłem: Nie mam nigdzie podpiętego czujnika położenia przepustnicy! Nie mam nawet kabla ani kostki. Są zalepione jakies 3 czerwone przewody obok filtra powietrza ale zalepine taśmą i bez kostki. Ktoś wie jakiego koloru są przewody do czujnika?

 

Co do zachowania pojazdu: Dalej to samo. Teraz przy podpiętym wszystkim ma dalej 2 tys obrotów, z tą różnicą, że jak dodaje gazu to go jakby zalewało i strasznie dymi, chyba zbyt bogata mieszanka?

 

Macie pomysły co dalej robic? Bo wydaje mi się że kluczem jest ten czujnik położenia przepustnicy. Dodam że nie raz wbije na 3 tys obrotów i pozniej tak etapami schodzi co jakiś czas zbijając sobie je po trochu, tak 'krokowo'.

Oczywiście cały czas mówię o tym jak zachowuje się na benzynie ;) 

Pozdrawiam.



#10 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2016 - 18:35

Ktoś wie jakiego koloru są przewody do czujnika?  

 

pin 1 brąz-czarny

pin 2 brąz-zielony 

pin 3 brąz-niebieski  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#11 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 09 maja 2016 - 23:00

Dzieki wielkie! Jutro sprawdzę czy mam coś takiego, mo wici niedaleko jakaś kostka tylko wyglada idenatycznie jak koszta od czujnika - czyli nie da się tego zpiąć bo obie są jakby typu męskiego :/



#12 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 10 maja 2016 - 17:31

Znalazłem wtyczkę, podłączyłem, i w sumie wiele to nie dało :/ nie mam juz pomysłów, kolektor ssacy szczelny, filtr powietrza czysty, krokowce już 3 były wsadzane, teraz założyłem krokowiec całkiem nowy i chodzi troszkę inaczej, nagrałem nawet filmik:

 

to co miał zgasnąc ale wskakiwał na swoje obroty to się samo działo, ja gazu nie dodawałem. Najgorsze jest to strzelanie i robienie buuuu przy próbie dodania gazu.

Z nowości, to powiem jeszcze tyle że po odpaleniu i przełączeniu na gaz, jest lepiej. Nie robi buuuu przy dodawaniu gazu tylko ładnie wchodzi, jedynie tez raz trzyma obroty 1000 a raz spadną i gaśnie :/

 

Odkryłem też dziwnę podłączenie krokowca. Mianowicie jest on podłączony do 2 kabli, ktore rozchodzą się na 3 kable, czy tak ma to byc?

http://www.galerieal...ig/2.jpg?screen

te 2 rozłączone kable były razem 'skręcone'

 

Aaa i znalazłem jeszcze pustą wtyczkę za przepustnicą:

http://www.galerieal...ig/1.jpg?screen

 

Macie pomysły co dalej z tym począć? Bo ja juz nie mam :/



#13 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2016 - 19:28

  Aaa i znalazłem jeszcze pustą wtyczkę za przepustnicą: http://www.galerieal...ig/1.jpg?screen

 

wygląda na to , że wypiętą masz z zasilania listwy wtrysków.  


całe okablowanie lecące wzdłuż silnika przy pokrywie podnosisz w górę i wpinasz ją , prawdopodobnie pierwszy cylinder. 


i podejrzewam , że po problemie , oby. 


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#14 OFFLINE   cemator

cemator
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-01-2012

Napisany 12 maja 2016 - 16:13

@pawel80 Dzięki Stary, pomogło! :D

Normalnie, postawił bym ci Piwo gdyby była okazja!

Po wpięciu tej wtyczki problem się rozwiązał. 

Może nie jest jeszcze igła (nie raz zdarzy jej się zgasnąć i dalej lekko muli) ale i tak jest niebo a ziemia i da się normalnie jezdzic.

Dzięki wszystkim za pomoc!



#15 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 maja 2016 - 19:42

Normalnie, postawił bym ci Piwo gdyby była okazja!

 

cieszę się bardzo że wszystko się wyjaśniło.

 

co do :cheers: to może kiedyś , kto wie. 

 

jak coś to zawsze jestem , pozdro.  


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul