Jak macie zamontowane światła do jazdy dziennej
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 20:45
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#3 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 20:56
#4 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2011 - 20:58
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 15:42
#8 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 15:50
Homologacja znajduje się na kloszu świateł.
#9 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 17:06
#10 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2011 - 19:42
u mnie szykują się Ledy poziome z Homologacją H4
A co to za homologacja?? napewno nie na światła dzienne o których mowa tutaj :pokoj:
Jak już to E4
#11 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 08:28
#12 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 08:50
Oszczędza się żarówki, mniej paliwa idzie bo alternator nie obciążony, kozacki wygląd i prawie jakby się Audi posiadało. Mało korzyści ??nie za bardzo widzę jakichkolwiek korzyści z montowania ich.
#13 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 17:03
Gdybyś jeżdził głównie po mieście i na krótkich dystansach to byś wiedział po co sie takie światła montuje.A możecie mi wytłumaczyć jaka jest idea montowania tych świateł? Ni chu chu to ładnie nie wygląda jak dla mnie i nie za bardzo widzę jakichkolwiek korzyści z montowania ich.
Zsumuj moc wszystkich żarówek(ok 170 W) które włączasz niepotrzebnie stojąc w korku i porównaj je do 3W Ledów.
#14 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 17:50
A co to za homologacja?? napewno nie na światła dzienne o których mowa tutaj :pokoj:
Jak już to E4
Tylko że samo E4 to nie homologacja świateł dziennych, to oznacza tylko że jest dopuszczone do użycia i możesz sobie z tego dodatkowe postojówki zrobić, bo z samym E4 to mandacik za jazdę bez wymaganego oświetlenia.
Światła dzienne muszą jeszcze posiadać oznaczenie RL (albo jakoś tak) i wtedy dopiero są "legalne"
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:02
E4 + RL i jest ok
dokładnie
ja oszczędzam HIDy:D i nie muszę pamiętać o włączeniu światełMało korzyści
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#17 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:06
#18 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:09
mozna takie swiatla stosowac ale wtedy gdy swieca na równi ze swiatlami pozycyjnymi i wylanczaja sie w chwili wlaczenia swiate mijania, to tak wedlug ustawy.
według starej ustawy , ustawa się zmieniła i teraz muszą świecić tylko dzienne z przodu i nic poza nimi , muszą się włączać bez użycia włącznika i gasnąć po włączeniu świateł mijania
"
Ministerstwo Infrastruktury zmienia przepisy dotyczące stosowania świateł do jazdy dziennej. Dotychczasowe uregulowania wymagały, by w pojazdach wyposażonych w światła dzienne przy uruchomieniu silnika włączały się również tylne światła pozycyjne (barwy czerwonej). Problem polegał na tym, iż większość nowych aut fabrycznie wyposażonych w światła do jazdy dziennej nie posiada funkcji automatycznego włączania tylnych świateł pozycyjnych. Tak więc używanie takich świateł w myśl obowiązujących w Polsce przepisów była nielegalna. Teraz uległo to zmianie.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.
Dodatkowe wymagania dotyczące świateł dziennych pozostają bez zmian. Ich umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.
nowe przepisy nie wykluczają sposobu podłączenia który opisałeś jeśli samochód jest zarejestrowany przed 31.12.2009
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#19 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:19
#20 OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2011 - 20:25
jak mialem zamontowane kolo przeciwmgielnego to pan policjant chcial mi dowód zabrac.
Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi.
ja mam koło halogenów (chyba o nie Ci chodziło a nie o przeciwmgielną) i mieści się w tym przedziale , zresztą zaliczyłem już z tymi lampami przegląd i stwierdzono poprawny montaż (posiadają również pełną homologację)
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.