Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wykres działania sondy lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 25 marca 2016 - 14:45

Rok:2000
Silnik:z22xe

 

Witam, patrzę na wykresy pracy na biegu jałowym sondy na Opel Scanner, sonda 1 - wykres przypomina sinusoidę - czy to znaczy, że sonda jest sprawna? , sonda 2 - wykres linia prosta 412 mV - czy to znaczy,że sonda padła? sonda 2 dawała błedy grzałki





#2 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 marca 2016 - 19:38

Sonda nr 1 wskazania zmienne (tak jak powiedziałeś sinusoida), sonda nr 2 "goni" wskazania sondy nr 1 z pewnym "opóźnieniem".

Tak jak gdzieś wcześniej napisałem jak padła grzałka dla mnie sonda do wymiany.



#3 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2016 - 11:05

czyli samo to, że wykres jest linią prostą nie przesądza, że sonda wogóle nie działa ?



#4 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 marca 2016 - 11:06

Przesądza.



#5 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2016 - 11:18

painkiller pisał, że ta sonda goni 1szą i dlatego wykres linia tak to zrozumiałem, a jak padła tylko grzałka to sonda działa po nagrzaniu, to chyba nie dałoby zwiększenia spalania o 2 litry?



#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2016 - 15:18

a jak padła tylko grzałka to sonda działa po nagrzaniu

ciekawa teoria, ale wymień tą sondę bo nie działa skoro masz prostą linię i nie kombinuj bo to nic nie da :p  



#7 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 marca 2016 - 16:08

Sonda działa dopiero od 600st  to obroty nie powinny spadać poniżej 3000 czyli :pupa:  :pupa:



#8 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 marca 2016 - 16:54

aha czyli z tego by wynikało,że przy niższych obrotach grzałka jest niezbędna bo sonda nie osiąga właściwej temperatury, dobrze rozumiem?

a co do prostej linii wykresu drugiej sondy to czytałem na forum,że nie musi oznaczać zgonu, w pewnych warunkach ta sonda właśnie stoi i wykres jej nie jest sinusoidą (wypowiedź kczech a wydaje ,mi się że gość zna się dobrze)

znalazłem też wypowiedź, że w tym silniku sonda ta odpowiada jedynie za diagnozę katalizatora więc jeżeli to prawda to można przy padniętym kacie z tym jeździć bez żadnych negatywnych konsekwencji,

a propo kombinowania to czasem warto, sporo jest postów o wymianie elementów, które potem okazują się sprawne, błąd leżał w czymś innym, a ja nie lubię wymieniać czegoś niepotrzebnie bo mnie nie stać ;)


Edytowany przez bubu srubu, 26 marca 2016 - 18:02.


#9 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 30 marca 2016 - 20:20

Przyłącze sie do tematu.
Moze ktoś podać jakie wartości w programie Op-com powinny mieć sondy w 3.0 x30xe?
Mi ciagle pokazuje około 750mV, czyli za duzo = mieszanka za bogata.
Jakie powinny byc prawidłowe wartości na biegu jałowym?

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2016 - 20:28

aha czyli z tego by wynikało,że przy niższych obrotach grzałka jest niezbędna bo sonda nie osiąga właściwej temperatury, dobrze rozumiem?

a co do prostej linii wykresu drugiej sondy to czytałem na forum,że nie musi oznaczać zgonu, w pewnych warunkach ta sonda właśnie stoi i wykres jej nie jest sinusoidą (wypowiedź kczech a wydaje ,mi się że gość zna się dobrze)

znalazłem też wypowiedź, że w tym silniku sonda ta odpowiada jedynie za diagnozę katalizatora więc jeżeli to prawda to można przy padniętym kacie z tym jeździć bez żadnych negatywnych konsekwencji,

a propo kombinowania to czasem warto, sporo jest postów o wymianie elementów, które potem okazują się sprawne, błąd leżał w czymś innym, a ja nie lubię wymieniać czegoś niepotrzebnie bo mnie nie stać ;)

Wiesz dlaczego tak jest bo większość zapomina o forum do następnej awarii , mówiąc ze błąd leżał w czymś innym ale już autko śmiga  ale co było przyczyną jest tajemnicą spowiedzi . Dlatego następnym razem wykręć żarówkę i możesz ją odłożyć na półkę aby nie wymieniać czegoś niepotrzebnie.


Przyłącze sie do tematu.
Moze ktoś podać jakie wartości w programie Op-com powinny mieć sondy w 3.0 x30xe?
Mi ciagle pokazuje około 750mV, czyli za duzo = mieszanka za bogata.
Jakie powinny byc prawidłowe wartości na biegu jałowym?

 Ma się zmieniać przebieg napięcia od 100mV do 900mV   



#11 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 01 kwietnia 2016 - 08:51

Dlatego następnym razem wykręć żarówkę i możesz ją odłożyć na półkę aby nie wymieniać czegoś niepotrzebnie.
żarówka jest do czegoś potrzebna a ta sonda jeśli rzeczywiście diagnozuje tylko kata to przy niesprawnym do niczego się nie przyda, tyle, że nikt nie potrafi potwierdzić czy faktycznie za to odpowiada :p

#12 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 01 kwietnia 2016 - 22:59

Wiesz dlaczego tak jest bo większość zapomina o forum do następnej awarii , mówiąc ze błąd leżał w czymś innym ale już autko śmiga  ale co było przyczyną jest tajemnicą spowiedzi . Dlatego następnym razem wykręć żarówkę i możesz ją odłożyć na półkę aby nie wymieniać czegoś niepotrzebnie.
 Ma się zmieniać przebieg napięcia od 100mV do 900mV


U mnie one stoja w miejscu, mam w tabeli te wartosci, nie widze sinusoidy.
Jak dodam gazu to na chwile zmiana ale dalej dąży do tych wartosci 750mV.

Musze sie do kogos chyba wpiac swoim op-com'em zeby porownac bo sie nic nie dowiem...

#13 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 kwietnia 2016 - 10:57

1sza sonda to raczej na pewno powinna być sinusoida z tego co czytałem na forum



#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2016 - 14:26

Druga podobnie tylko bardziej spłaszczona.Jeżeli ktoś myśli że 2 sonda niema wpływu na pracę układu wtrysku to jest w błędzie, otóż ma wpływ ograniczając pewne parametry sterowania aby zabezpieczyć środowisko , a więc ogranicza możliwości samochodu w pewnych warunkach, takie ekologiczne ograniczenie w nowych sterownikach z dwoma katalizatorami jest realizowane przez wszystkie firmy.Jest faktem że jest to mało odczuwalne zwłaszcza w starych 15 letnich autach gdzie i tak 20 koników już wyciągnęło kopyta.