@robert514 , dzięki za schematy. Nie do końca rozszyfrowałem bezpiecznik F24 i później rzekomo przepisany na F15 wg tych schematów (F24 nie istnieje-ślepe gniazdo, a F15 wg opisów nie odpowiada za klimatyzację oraz ma inną wartość). Nie mniej jednak po schemacie prześledziłem całą wiązkę od presostatów do przekaźników, ECU i panelu klimatronika i okazał się niesprawny klimatronik. Po wymianie sprężarka się załącza. Dzięki.
Co to jest? Z czym to sie je - krótkie pytanie - krótka odpowiedź
#18261 OFFLINE
#18262 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2017 - 16:54
@robert514 , dzięki za schematy. Nie do końca rozszyfrowałem bezpiecznik F24 i później rzekomo przepisany na F15 wg tych schematów (F24 nie istnieje-ślepe gniazdo, a F15 wg opisów nie odpowiada za klimatyzację oraz ma inną wartość). Nie mniej jednak po schemacie prześledziłem całą wiązkę od presostatów do przekaźników, ECU i panelu klimatronika i okazał się niesprawny klimatronik. Po wymianie sprężarka się załącza. Dzięki.
na zdrowie
#18263 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2017 - 20:33
W Aso to mi porcelanowego słonia sprzedadzą , a w normalnym sklepie , rano zamawiam i po południu odbieram zamówiony dexron 2...
Przy założeniu , że już nie leży na półce....
Trza troche ogarniać świat......
Ps . Skąd masz pewność , że ten "nowszy" jest dostosowany do omegi.. ????
Przecież w samochodach obowiązuje ta sama zasada , co w komputerach - nowsze= gorsze.....
Zapewniam Cię, że w żadnym sklepie nie kupisz oleju GM Dexron II, no chyba, że kupujesz jakiegoś Mobila czy coś podobnego, który spełnia normy, a ja mam taki kaprys i zalewam oryginalny a tu wedle informacji VI zastępuje III i II.
http://www.opel-e-sk...on-vi-p-99.html
Edytowany przez B0Cygano, 19 lipca 2017 - 20:33.
#18264 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2017 - 22:42
na zdrowie
Jeszcze na zdrowie dla Omy się nie skończyło . Sprężarka załącza, wentylatory działają, ale z kratek nadal nie leci chłodek. Razem z termometrem w nawiewie, po włączeniu sprężarki temperatura spada, w przeciągu jakiś 5 do 10 sekund, tylko o 2 stopnie Celsjusza i leci ponownie ciepłe. Dziś jeszcze raz byłem u znajomego na podłączenie do maszyny. Odciągnął czynnik, jeszcze raz próżnia i ponowne nabicie. Na manometrach wskazówki falują, po stronie niskiego ciśnienia oscyluje nieco ponad 2bary, zaś po drugiej ok. 4bar jeśli dobrze się przyjrzałem. Rurka robi się zimna tylko na chwilę zaraz po włączeniu klimy i tyle. Reakcja na obroty silnika nieznaczna. Zawór w agregacie, przy okazji wymiany oleju, dałem nowy.
1. Czyżby zawór rozprężny? Możliwe by zawiesił się w pozycji dużego otwarcia i nie rozprężał czynnika?
2. Udało się komuś go wymienić bez demontażu deski lub spod maski po odkręceniu rurek biegnących do ściany grodziowej? Jeśli to on byłby winny i byłaby taka możliwość to chętnie wolałbym się pomęczyć z głową przy pedałach niż demontować deskę.
Edytowany przez Ruki1989, 19 lipca 2017 - 22:44.
#18265 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2017 - 22:46
#18266 OFFLINE
Napisany 19 lipca 2017 - 22:49
Jutro będę chciał wymienić tarcze i klocki jakie śruby wchodza tam do zacisku i do zwrotnicy jest to imbus wielkości ?
Do zacisku wpust lub imbus 7
#18267 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 01:12
w żadnym sklepie nie kupisz oleju GM Dexron II, no chyba, że kupujesz jakiegoś Mobila czy coś podobnego
A co ??? Dexron z Orlenu , BP, Lukoilu to są inne podrobione oleje , tylko nazwa jest ta sama ... ????
Opel wali cię w rogi , bo zaleca najtańszy Chiński olej......
Ps Odnoszę wrażenie , że masz poważny problem z logicznym myśleniem.....
Róże z Holandii , to nie są tulipany , tylko dalej róże......
Do zacisku wpust lub imbus 7
Raczej chodzi o mocowanie tarczy Imbus i bardziej 5-6
Zacisk jest pływający.
Co do zwalenia żeliwnych ramek/prowadnic (nie wiem jak to się fachowo nazywa ) klucz oczkowy 19 lub 22 + młotek . bez walenia młotkiem w klucz masz marne szanse na odkręcenie śruby
Edytowany przez vertix, 20 lipca 2017 - 01:22.
#18268 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 06:18
Jeszcze na zdrowie dla Omy się nie skończyło . Sprężarka załącza, wentylatory działają, ale z kratek nadal nie leci chłodek. Razem z termometrem w nawiewie, po włączeniu sprężarki temperatura spada, w przeciągu jakiś 5 do 10 sekund, tylko o 2 stopnie Celsjusza i leci ponownie ciepłe. Dziś jeszcze raz byłem u znajomego na podłączenie do maszyny. Odciągnął czynnik, jeszcze raz próżnia i ponowne nabicie. Na manometrach wskazówki falują, po stronie niskiego ciśnienia oscyluje nieco ponad 2bary, zaś po drugiej ok. 4bar jeśli dobrze się przyjrzałem. Rurka robi się zimna tylko na chwilę zaraz po włączeniu klimy i tyle. Reakcja na obroty silnika nieznaczna. Zawór w agregacie, przy okazji wymiany oleju, dałem nowy.
1. Czyżby zawór rozprężny? Możliwe by zawiesił się w pozycji dużego otwarcia i nie rozprężał czynnika?
2. Udało się komuś go wymienić bez demontażu deski lub spod maski po odkręceniu rurek biegnących do ściany grodziowej? Jeśli to on byłby winny i byłaby taka możliwość to chętnie wolałbym się pomęczyć z głową przy pedałach niż demontować deskę.
U mnie rurka robiła się ciepła, winny temu okazał się zawór sterujący na na sprężarce, ale już go wymieniałeś. Wcześniej miałem wymieniony zawór rozprężny, wymieniali go w zakładzie klimatyzacji, nie zdejmowali deski, wymieniali go od spodu przy pedałach, a więc się da.
#18269 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 09:05
#18270 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 09:50
#18271 OFFLINE
#18272 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 12:00
wymieniali go od spodu przy pedałach, a więc się dabardzo mnie to ukoiło i pocieszyło
Ja używałem smaru miedziowego
Jest przewidziany do tego specjalny żel z ATE (Plastilube bodajże) , ok 15zł z Inter-Carsie. Smar miedziowy mocno klei do siebie syf.
#18273 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 12:46
#18274 OFFLINE
Napisany 20 lipca 2017 - 16:05
#18275 OFFLINE
Napisany 22 lipca 2017 - 18:40
Czy ma ktoś informację jakie wartości powinny wychodzić na analizatorze spalin w omedze A 2,6 dual ram??
#18276 OFFLINE
#18277 OFFLINE
Napisany 23 lipca 2017 - 13:01
Czy ma ktoś informację jakie wartości powinny wychodzić na analizatorze spalin w omedze A 2,6 dual ram??
w bonusie: co sprawdzać jak CO wysokie lub niskie
Załączone pliki
Edytowany przez robert514, 23 lipca 2017 - 13:16.
#18278 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2017 - 15:26
Dzięki za namiar na kody. Wychodzi mi że w mojej Omci walanięty czujnik położenia wału i silnik krokowy. Objawy,czasem gaśnie na wolnych obrotach gdy jest nagrzany. Dzieje się tak gdy np włączy się wentylator albo jakieś inne urządzenie pobierające dużo prądu lub np gdy skrzynia wrzuci bieg... Żeby było ciekawiej to nie zawsze. Ktoś coś? Krokowiec podmieniony dalej to samo, CPW to nie błąd z tego co czytam wiec co to może być???
#18279 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2017 - 18:17
Dzięki za namiar na kody. Wychodzi mi że w mojej Omci walanięty czujnik położenia wału i silnik krokowy. Objawy,czasem gaśnie na wolnych obrotach gdy jest nagrzany. Dzieje się tak gdy np włączy się wentylator albo jakieś inne urządzenie pobierające dużo prądu lub np gdy skrzynia wrzuci bieg... Żeby było ciekawiej to nie zawsze. Ktoś coś? Krokowiec podmieniony dalej to samo, CPW to nie błąd z tego co czytam wiec co to może być???
podciśnienia sprawdź
#18280 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2017 - 19:42
CPW to nie błąd z tego co czytam wiec co to może być???
Lambda . Zakładając ,że nikt nie grzebał przy ustawianiu obrotów .
Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: grill, atrapa, bez znaczka, B FL
Technika →
Wyposażenie wewnętrzne i akcesoria →
Brakujące elementy rolety elektrycznejRozpoczęte przez sapciak , 29 sty 2018 roleta elektryczna, bose, półka i 2 więcej... |
|
|
||
Forum Główne →
Spoty - Omega Klub Polska →
dolnośląskie (D) →
23.07.2016 - Oława grillRozpoczęte przez tc82 , 21 lip 2016 grill, Oława, omega, spot |
|
|