Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Ciężko pali 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2016 - 16:39

Witam, mam problem z moją Omegą. Niedawno miałem problemy z odpalaniem tylko na ciepłym. Sprawdzałem bezpiecznik 80A w skrzynce, zamontowałem i było ok. Od niedawna zaczął ciężko palić na zimnym. Bezpieczniki powymieniałem w tej skrzynce pod maską i dalej to samo. Akumulator sprawdzany, rozrusznik wymieniany. Świece niby grzeją, ponieważ słychać kiedy się załączają(przygasają kontrolki i pompka w baku ciężej chodzi).

 

Jeszcze mam pytanie jak przychodzą kabelki od przekaźnika 53? Niedawno też go badałem i słychać jak pstyka podczas grzania świec, lecz nie mam pewności czy nie pomyliłem jakiś kabelków.

 

Jeszcze jedno. Do czego przychodzi kabel na zdjęciu pierwszym ?

Załączone pliki





#2 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 01 lutego 2016 - 20:06

Opisz jak ciezko zapala przebiera czy dlugo krecisz i nagły start,zawór zwrotny masz --- przekaźnik od świec może pstrykac A nie grzać sprawdź
SQUAD LUBUSKI

#3 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2016 - 12:40

Do czego przychodzi kabel na zdjęciu pierwszym ?

 

prawdopodobnie od alarmu, czujnik maski :)  

Załączone pliki



#4 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lutego 2016 - 18:27

prawdopodobnie od alarmu, czujnik maski :)  

Dzięki, lecz tego przycisku u siebie nie widzę :D Mniejsza o to. Jeszcze ma pytanie o tempomat, mam kod błędu 91 i 92. Są to dwa sprzeczne ze sobą kody, nie mam pojęcia o co chodzi.



#5 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 lutego 2016 - 22:40

A masz tempomat?

#6 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2016 - 10:27

Mam manetkę, przyciski przy sprzęgle i hamulcu, tylko nie wiem gdzie znajduje się sterowanie gazem (mam potencjometr przy gazie)



#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2016 - 13:12

tempomat w tym silniku jest sterowany elektronicznie ;) nie ma "sterowania gazem" jako takiego ;)


 


 


 


#8 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2016 - 18:39

Czyli co oznaczałyby te kody błędów ?



#9 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 marca 2016 - 17:24

Staremu silnikowi nawet zregenerowana pompa wtryskowa nie pomogła. Jedyne co mi pozostało to wymienić silnik. Na razie jest ok, lecz ten się bardziej grzeje, tamten 90*C przy normalnej jeździe, ten 95. Przy ostrej jeździe podbija do 100. Płyn wymieniony, o co chodzi ?



#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 marca 2016 - 20:36

pompa wody moze być juz do d*py



#11 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 09 marca 2016 - 09:15

Co do przegrzewania się silnika to może być wiele powodów:

- zawalona chłodnica (wyjąć, obejrzeć z zewnątrz, przepłukać)

- pompa wody może być nie wydajna (najlepiej wymienić lub podmienić od kogoś na próbę)

- przekłamanie licznika ( podpiąć pod kompa i sprawdzić rzeczywistą wartość temperatury)

- wiskoza może nie zapinać wentylatora tzn. wosk który jest w niej nie gęstnieje w prawidłowy sposób i nie obraca wentylatorem w "rytm" obrotów silnika

- "sztukowane przewody wody" u mnie jeden wąż był ucięty i połączony kolankiem o mniejszej średnicy co utrudniało przepływ wody

 

Ogólnie trzeba popatrzeć i posprawdzać bo potem jest płacz i zgrzytanie zębów bo "ło matko, przegrzoł się" i stąd się biorą złe opinie o tych silnikach. Tyle co ja z tą temperaturą przeszedłem to szok, ale ostatecznie udało się ogarnąć temat. Temperatura stoi na 92,5 przy normalnej jeździe....podczas wysilonej pracy silnika wzrasta do 95-97stopni i ani ułamka więcej. Włączają się wentylatory i zbijają temperaturę.


Dodany obrazek

#12 OFFLINE   klakier2121

klakier2121
  • 7 postów
  • Dołączył: 07-10-2014
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 marca 2016 - 16:21

Właśnie zainteresowało mnie to, że podczas wysilonej pracy silnika, 2 wentylatory z przodu się nie włączają. Od jakiej temperatury się one powinny załączać?  Czy one są od klimy ?


Edytowany przez klakier2121, 10 marca 2016 - 21:40.


#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 marca 2016 - 16:39

te dwa włączają się przy starcie klimatyzacji zawsze i chodzą albo na pierwszym biegu lub na 2 biegu zależy wszystko od temperatury a bez klimy coś koło 98 się włączały



#14 OFFLINE   Maximus2121

Maximus2121
  • 247 postów
  • Dołączył: 05-07-2008
  • Skąd: STARACHOWICE
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 marca 2016 - 08:23

Właśnie zainteresowało mnie to, że podczas wysilonej pracy silnika, 2 wentylatory z przodu się nie włączają. Od jakiej temperatury się one powinny załączać?  Czy one są od klimy ?

Od klimy też ale tak jak rafi pisze włączają się ok. 95stopni. Możesz to sprawdzić.... odepnij wtyczkę na chlodnicy tą na samej górze po prawej strony i zewrzyj te dwa styki drucikiem. ..jak się będą kręcić to ok a jak nie to może są spalone? Może trzeba czujnik wymienić?

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


Dodany obrazek