Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[BFL] Rosnące obroty bez obciążenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2016 - 11:15

Jeśli wrzucę skrzynię na N lub P, wyłączę klimę (lub sama się wyłączy jak jest zimno) i światła to obroty zaczynają lekko rosnąć. Delikatnie podnoszą się gdzieś w okolice 1000-1500 rpm i potem spadają albo się tak trzymają. Jak wrzucę bieg albo właczy się sprężarka to odrazu spadaja do 600.

 

Występuje to zarówna na PB jak i na LPG. Błędów żadnych nie ma. Na co zwrócić uwagę, bo pewnie przyczyn może być wiele?





#2 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2016 - 09:52

Krokowiec  moze :) pościskaj węża co do neigo idzie i czy cos sie dzieje :)



#3 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2016 - 11:07

Czy V6 3.2 czasami nie jest pozbawiony silniczka krokowego?



#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 stycznia 2016 - 11:35

Czy V6 3.2 czasami nie jest pozbawiony silniczka krokowego?

Nie czasami, tylko w ogóle krokowca nie ma.


Edytowany przez sypus, 31 stycznia 2016 - 11:35.


#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2016 - 18:36

możesz mieć luz na trybach przepustnicy i za dużo podnosi



#6 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2016 - 18:38

Da się to naprawić czy raczej rozglądać się za przepustnicą? Generalnie zdarza się też lekkie falowanie obrotów tak, że tylko delikatnie zadrży buda. Świece wymieniałem, kompletnie nic to nie zmieniło.



#7 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2016 - 19:51

to zależy

jak zębatki to trzeba szukać dawcy części, jeśli luz na zbieraku to da się skasować 

 

 

95d4b8da473e.jpg



#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 lutego 2016 - 08:14

a skąd taka pewność że to w przepustnicy leży problem ? może gdzie indziej zaciąga ciut lewizny i przez to świruje ?

 

gazownia jest ?


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#9 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2016 - 09:07

Gaz jest, ale nie ma w zasadzie żadnej różnicy czy jest na gazie czy na PB.



#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2016 - 08:38

Komputer do gazu masz ?
Albo do silnika ?

Przyczyn może być wiele od bardziej do mniej prawdopodobnych. Odczyt pewnych parametrów by pomógł coś bliżej określić

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2016 - 09:19

Do gazu nie mam, ale mam opcoma. Zjawisko występuje na benzynie również po resecie map wtryskowych. Także chyba nie jest to wina instalacji gazowej.

 

Na jakie wartości powinienem zwrócić uwagę?



#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2016 - 17:46

Daj co tam zdołasz odczytać z ecu , wszystko jest ważne .



#13 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 lutego 2016 - 01:40

Daj co tam zdołasz odczytać z ecu , wszystko jest ważne .

Dokładnie. Jest sporo rzeczy mogących to powodować. Mając screeny wszystkich parametrów powinniśmy coś wydumać, a przynajmniej znaleźć punkt zaczepienia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#14 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lutego 2016 - 20:34

To na pewno chwilę zajmie zanim wszystko posprawdzam, więc proszę o cierpliwość. W sobotę ma być ładnie to bym się tym zajął. :)



#15 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 lutego 2016 - 12:32

Z racji, że nie można tu załączać arkuszy CSV podaje linki do plików z parametrami silnika.

 

Zimny po kilkanaście sekund po odpaleniu:

 

http://router.idnet....60214112932.csv

 

Po rozgrzaniu:

 

http://router.idnet....60214114808.csv

 

W czasie występowania podniesionych obrotów:

 

http://router.idnet....60214114938.csv

 

Zapis live z rozgrzewania silnika. Niestety interface i się rozłączył przed osiągnieciem max temperatury. Problem w czasie rozgrzewania oraz na zimnym silniku nie występuje. Muszę się kawałek przejechać i dobrze rozgrzać silnik.

 

http://router.idnet....01602141134.csv

 

Sondy diagnostyczne działają "drętwo", bo są w adapterach żeby nie występował błąd zbyt niskiej sprawności katalizatorów. Jeśli będą potrzebne jeszcze jakieś dane to postaram się je zebrać i podesłać.



#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2016 - 13:38

Tak na szybko to korekta krotko-terminowa robi zamieszanie gdzie na 1banku wynosi -2% a na 2+12% co sugeruje że dolewa paliwa a co za tym idzie do jego spalenia potrzebny jest tlen więc otwiera przepustnice podnosząc obroty.Możliwe że sonda regulacyjna jest zbyt wolna na biegu jałowym i stoi częściej na ubogiej mieszance powodując że ecu dolewa paliwo i otwiera przepustnice.Jeszcze jest możliwe że sama przepustnica ma anomalie których nie widać ale sygnał z przepływki wskazuje że powietrza idzie więcej do spalenia bogatszej mieszanki.Jest podejrzenie lewizny na tym banku 2 co może wpływać na pracę sondy bo to od niej przecież zależy ile paliwa dostanie silnik lub ona niedomaga na tyle że przelewa a ecu dodaje powietrza aby spalić mieszankę.Można zamienić sondy regulacyjne miejscami i zobaczyć czy korekty przeniosą się na 1 bank.

Na większym kawałku widać że sondy regulacyjne stoją na ubogo i ecu robi krótką korektę na 25% najbardziej na 2 banku, potem sondy zaczynają się budzić i ecu zaczyna minusować korekty .Więc raz jest silnik karmiony łyżeczką a raz wiadrem.Sondy regulacyjne są mam nadzieje bez adapterów. Myślę że sondy tutaj ponoszą winę za całe zamieszanie.


Edytowany przez manro, 16 lutego 2016 - 21:37.


#17 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2016 - 23:42

Poszukam lewego powietrza i wyczyszczę przepustnicę. Potem zajmę się sonadami. Adaptery są na sondach za katalizatorami. Zreszta mam je od niedawna, a ten efekt mam od dłuższego czasu. Zamiana sond pewnie będzie trudna, bo te diagnostyczne nie dały się wykręcić w całości. Także mam je nowe Boscha.

 

Czy jest prawdopodone, że instalacja gazowa rozjechała na tyle mapy wtryskowe, że powstają w/w efekty? Może jeszcze zrestartować mapy i pojeździć na samej benzynie?



#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2016 - 00:00

To możliwe bo ecu dziwnie dolewa paliwa do momentu uzyskania temperatury ,,,jeżeli sondy są nowe to raczej mało prawdopodobne aby kończyły żywot.



#19 OFFLINE   mcbarlo

mcbarlo
  • 40 postów
  • Dołączył: 07-11-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2016 - 13:11

"Chwilę" mi zeszło, ale w końcu wyczyściłem przepustnice i sprawdziłem dolot. W przepustnicy było sporo syfu, ale niestety nic to nie zmieniło. W dolocie nie znalazłem żadnych nieszczelności.

 

Zresetowałem wartości wyuczone silnika oraz sond lambda. Pojeździłem na benzynie i również niczego nie wniosło to do sprawy. Zdarzają mi się teraz sytuację kiedy wypadają zapłony oraz sporadycznie wpadają błędy sond lambda. Także chyba jednak pierwsze sondy mają powoli dość.

 

@manro nowe sondy są diagnostyczne, bo podczas montażu adapterów stare się ukręciły.

 

Sprawdziłem jeszcze zachowanie sond. Pierwsza sonda w drugim rzędzie (ta która czasem sypnie błędem) praktycznie stoi w miejscu. Czasem zmieni wartości, ale potrafi minutę się nie ruszyć. Mieszanka jest cały czas uboga. Druga śmiga bez zarzutu.

 

Czy można wymienić tylko jedną sondę czy muszę obie?


Edytowany przez mcbarlo, 23 kwietnia 2016 - 14:10.


#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2016 - 15:17

 

 

Czy można wymienić tylko jedną sondę czy muszę obie?

Można zaryzykować ale nie polecam jeżeli sonda ma już znaczny przebieg.

 

To tak jakby okulista wstawił tobie do okularów jedno szkło +2 ,a drugie -2 ,zakładając że na oba patrzały widzisz jednakowo to teraz masz problem z goleniem. :)