Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blokada stacyjki - proszę o pomoc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2016 - 14:44

Witam serdecznie,

Na wstępie przepraszam za niewłaściwy dział natomiast zależy mi aby temat przeczytało maksymalnie dużo osób. Mam problem otóż z racji nadciągających mrozów wczoraj w Omedze postanowiłem zmienić koła na zimowe pojechałem do zakładu wulkanizacji, opony zostały przełożone i samochód niestety już został (na szczęście byłem ostatnim klientem)

Samochód został ponieważ zablokowała się stacyjka --> po włożeniu kluczyka nie da się nim przekręcić w żadną stronę (kierownica zablokowana) jutro rano muszę zabrać samochód ponieważ blokuje im jedyny najazdowy podnośnik. Proszę o podpowiedź czy jest jakiś sposób aby to w miarę szybko ruszyć? Stacyjka może iść na szrot (kupię używaną i dam do dorobienia kluczyk), co z immobilizerem?

Dodam, iż wczoraj podczas walki z przekręconym kluczykiem odpadła wierzchnia część stacyjki (tek kawałek który się wciska), myślałem aby wziąć jutro rano wkrętarkę zaznaczyć na wiertle długość kluczyka i rozwiercić środek do tej głębokości. Niestety nie mam pomysłu jakim wiertłem to zrobić oraz czy przyniesie to efekt (odpalenie), chyba, że ktoś inny ma jakiś lepszy pomysł podobno samochód kradnie się dwie minuty.....





#2 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2016 - 15:09

myślałem aby wziąć jutro rano wkrętarkę zaznaczyć na wiertle długość kluczyka i rozwiercić środek do tej głębokości.

 

nie prościej wymienić wkład stacyjki?

na allegro jest tego pełno , w sklepie moto tez dostępne bez problemu. kosz t? smieszny , by po szrotach szukać.

http://allegro.pl/wk...882967200.html 


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#3 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 01 stycznia 2016 - 15:48

Który rocznik?

IMMO ze stacyjką ma niewiele albo nic wspólnego.

myślałem aby wziąć jutro rano wkrętarkę

Wiercić i usunąć resztki wkładu,odblokować kierownicę, zdjąć kostkę stacyjki i odpalać śrubokrętem. O resztę będziesz się martwił w domu.



#4 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2016 - 16:17

Zobacz w jakim stanie masz kluczyk. Czy nie jest lekko "skręcony".

#5 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2016 - 17:15

1. Paweł80 -- nie ponieważ nie mam skąd wziąć stacyjki do godziny ósmej rano jutrzejszego dnia, samochód muszę zabrać ponieważ blokuje im warsztat

2. Piotrek -- kluczyk nie jest poskręcany wygląda ok

3.siuAda -- rocznik to 1998, możesz mi podpowiedzieć jakiego wiertła użyć oraz jak odpalić później śrubokrętem? Zastanawiam się czy nie zrezygnować ze stacyjki i nie zrobić odpalania na guzik -- wydaje mi się, że Omegi raczej już nikt kraść nie będzie



#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 01 stycznia 2016 - 17:34

jakiego wiertła użyć

Weź kilka będziesz widział w trakcie wiercenia.

 

oraz jak odpalić później śrubokrętem

 

Zdejmujesz kostkę stacyjki i szerokim śrubokrętem przekręcasz w odpowiednie pozycje(zdejmiesz będziesz widział)

 

zrobić odpalania na guzik

Dobrze zrobiona stacyjka będzie działać długo i niezawodnie,swoją robiłem 7 lat temu i jest ok.

 

Weź sobie porządny śrubokręt do wydłubywania resztek, na początku spróbuj jeszcze ruszyć kluczykiem.


rocznik to 1998

Czyli immo transponderowe.

Uważaj na pętlę (czarny pierścień na stacyjce).

Potem pilota wieszasz koło pętli i odpalasz.


Poczytaj http://forum.omegakl...cyjki-omega-b/

nie ma zdjęć,ale warto.


Jeszcze to http://forum.omegakl...a-bez-tajemnic/


Edytowany przez siuAda, 01 stycznia 2016 - 17:27.


#7 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 stycznia 2016 - 17:58

A czy można się pozbyć IMMO? Zaraz zabieram się za czytanie



#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 01 stycznia 2016 - 18:03

W Twoim roczniku tylko dobry elektronik. IMMO jest częścią sterownika silnika.



#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 stycznia 2016 - 16:45

naciśnięcie hamulca nie zwolniło blokady ?

3.2 jak nie wyjmę kluczyka zaraz po wyłączeniu i zostawie na kilka minut na pozycji 1(radio) to dopiero da się ruszyć kluczykiem (wyjąć) po naciśnięciu hamulca 



#10 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2016 - 17:55

Witajcie,

Sytuacja rozwiązana - pojechałem rano i rozwierciłem stacyjkę (5 min roboty) najpierw wiertłem 6 a następnie 8 --> blokada puściła, kluczykiem przekręciłem to co zostało ze stacyjki i wróciłem do domu, jutro rozbiorę i w poniedziałek wymienię.

 

Mam jeszcze pytanie czy sygnał z IMMO jest sprawdzany tylko przy uruchomieniu samochodu? Ponieważ jak odpalę samochód chodzi pomimo kluczyków odłożonych na fotel pasażera.



#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 stycznia 2016 - 18:48

Ponieważ jak odpalę samochód chodzi pomimo kluczyków odłożonych na fotel pasażera.

Może już go nie ma ;)



#12 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2016 - 20:48

Może już go nie ma ;)

 

Aż poszedłem i sprawdziłem pomimo mrozu -12 :), niestety IMMO jest --> kluczami od domu odpalić się nie da (miga kontrolka kompa) dopiero po zbliżeniu kluczyka samochód odpala. Po uruchomieniu kluczyk nie jest już do niczego potrzebny.

Mam pytanie gdybym kupił pentle z kluczykiem to czy po podmianie wszystko by działało? Czy trzeba to jakoś programować? Chciałem kupić na zapas gdyby IMMO odmówiło posłuszeństwa gdzieś w Polsce bo jeżdżę dość dużo



#13 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 02 stycznia 2016 - 21:11

Mam pytanie gdybym kupił pentle z kluczykiem to czy po podmianie wszystko by działało

Pętla+ pestka + sterownik silnika= komplet

Moduł centralnego+pilot=komplet

Zamki drzwi+wkład stacyjki+zamek klapy=komplet

Tak to mniej więcej wygląda



#14 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 stycznia 2016 - 09:13

Kończąc temat dziękuje wszystkim za pomoc, jest już założona nowa stacyjka - reasumując:

1. rozwiercenie stacyjki nie śpiesząc się zajmuje 5min ja robiłem najpierw wiertłem 6mm potem 8mm - blokada odpuściła można było odpalić samochód

2. z rozwierconą stacyjką jeździłem kilka dni ponieważ potrzebny był samochód

3. pomimo różnych opinii kupiłem nową stacyjkę (poprosiłem o jakąś lepszą) sklep kolegi więc praktycznie po cenie zakupu kosztowała 50 zł

4. nową stacyjkę (w sumie wkładkę stacyjki) rozebrałem - na końcu jest taki bolec należy go wcisnąć i cały wkład nam wyjdzie (najlepiej robić na biurku), jeśli nie wyciągniemy kluczyka zapadki nie powypadają.

5. pozamieniałem kolejność zapadek tak aby dopasować stary kluczyk, nie pamiętam ile ich było natomiast nie przypasowały tylko dwie a na upartego jedna. Natomiast wywaliłem dwie --> samo pasowanie jest proste ja wtykałem każdą z zapadek przesuwałem kluczyk i patrzyłem jak się chowa zapadka w bębenku, na koniec usunąłem sprężynki przy wymontowanych zapadkach aby czasem nie zablokowały stacyjki (15min roboty).

6. Usunąłem stary wkład stacyjki, niestety nie chciał puścić (wciskanie pinola nie pomogło ponieważ wkład został zdewastowany przy rozwiercaniu). Widząc nowy wkład postanowiłem rozwiercić miejsce pinola blokującego stacyjkę (ostrożnie tak aby nie uszkodzić obudowy) po 10 min wkład sam wypadł.

7. oczyściłem, założyłem i wszystko chodzi ok

 

Oczywiście zdemontowałem obudowę kierownicy, transponder immo, oraz dźwignie wycieraczek


Edytowany przez zybi20, 08 stycznia 2016 - 09:13.