Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Focus by Alley


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudzień 2015 - 00:29

Przedstawiam Wam mojego dupowoza na codzień :D

 

Foczka służy głównie do kulania się po mieście i na trasy po 2k na raz. Złego słowa nie powiem, choć komfort aut z tego segmentu nieraz prosi o pomstę do nieba. Czasami współczuje przedstawicielom handlowym :D

 

Pod maska przerażąjące 1.6 TDCI na wtrysku bezpośrednim bez DPF'a o mocy bagatela 90 km!!

 

Parę zdjęć samego auta i jak prac nad nimi. (zdjęcia widzą tylko zalogowani na google/gmail)

 

 

 

ec186aaf71febf1283ab114cf31103894826a95f

 

 

 

Pranie od razu po kupnie, takie moje zboczenie, że wypiore każe auto od razu po zmianie właściciela :D

2e64b6fe0651bd2a51214d571ca50ce9d7e3badb

 

 

Coś huczało od samego początku jak kupiłem, dodatkowo drgało. Padło na łożysko lewego koła. Po podlewarowaniu i wrzuceniu piątego biegu i rozpedzeniu auta do 110 huczenie było nie samowite. 140 km/h huczenie ucichało niemalże do zera. Padło na łożysko prawego koła. Zakupiłem oryginał zawiozłem na wprasowanie zwrotnicę, odebrałem pod wieczór. Założyłem i jakby trochę ciszej ale dalej podobnie. Podniosłem drugie kolo i podobny efekt. Też huczenie, wymieniłem tym razem sam łożysko. Dalej huczenie było to samo. Zostaje jedynie łożysko podpory półosi. Wymienione i dalej huczy i drży. Padło na skrzynie:

 

IMG_20150923_124235.jpg

 

Przy okazji wymieniona poducha.

 

1442999823622.jpg

 

Skrzynia wymieniona na nówkę, efekt ten sam. 

 

IMG_20150924_122552.jpg

 

 

 

Okazało się, że łożysko źle było wpasowane, nie do końca. Po postawieniu auta na koła łożysko szlag trafił :| 

 

Człowiek się całe życie uczy :D

 

 

 

 

Foka po zakupie trochę kopciła, okazał się pękniety wąż od IC do przepustnicy. Wymiana i kopcenie z lekka ustąpiło, choć nie zostało zlikwidowane całkowicie. Nie poszedłem za stereotypem, że diesel musi kopcic. 

 

Mycie silnika i szukamy nieszczelności. Olej w grubszej mierze zbierał się na samym kolektorze dolotowym. W miedzy czasie wstryski poszły do sprawdzenia, stan idealny. 

 

EGR narobił szkód, pozapychał kanały dolotowe przez co nie mogłem się pozbyć checka od przeładowania turbo. 

 

IMG_20151004_144031.jpg

 

IMG_20151004_144037.jpg

 

IMG_20151004_185634.jpg

 

IMG_20151004_185643.jpg

 

IMG_20151004_185651.jpg

 

IMG_20151004_185643.jpg

 

IMG_20151004_191051.jpg

 

IMG_20151005_105950.jpg

 

 

Stare miedziane podkładki poszły out, frezowanie gniazd i nowe podkładki.

 

IMG_20151005_110343.jpg

 

IMG_20151005_110419.jpg

 

 

Wypadałoby zrzucić czapkę, wszystko wyczyścić ponownie i poskładać. Niestety za mało czasu na takie zabiegi, pagid cleaner i kompresja diesloska wystarczyła ;) Wpadły od razu nowe uszczelki pod dolot. Mega ciężki temat do dostania. 

 

IMG_20151005_134733.jpg

 

IMG_20151005_134743.jpg

 

IMG_20151005_134750.jpg

 

IMG_20151005_134756.jpg

 

 

 

 

 

No i od tamtej pory mam spokój, oprócz to jednego incydentu, gdy to w Belgii jadąc autostradą wcisnałem pedal w podłogę a obroty stoja i predkosc stoi. Zrzucilem bieg i dalej obroty stoja i predkosc tez. Za chwile komunikat, ze malo plynu, temperatura wysoka, szybko na pas awaryjny i pusto w zbiorniczku. Mialem aby 5 litrow plynu od spryskiwaczy przy sobie. Wlalem i zauwazylem, ze zaczelo sie pienic pomiedzy  blokiem glowicy a termostatem, aha uszczelka puscila mowie. Temp ogrzewania na max, jakoś dojechałem do Dunkierki, na miejscu problem szybko zostal rozwiazany. Mialem akurat komplet przy sobie narzedzi dzieki ktorym udalo mi sie odkrecic dwie srubki z czterech (angielscy mechanicy..) i zasilikonowac uszczelke termostatu. Po powrocie do domu wymienilem termostat. Albo napisze prawde, Karolina wymienila :D życ mi nie da jak przeczyta, ze to ja wymienilem :D

 

W czasie pobytu w Polsce, nowe opony typowo na deszcz i zbieżność, geometria 3d:

 

IMG_20150903_135354.jpg

 

photo_1448623993135.jpg

 

1448452649054.jpg

 

 

Ogólnie foka to bardzo wdzięczne auto, od sierpnia przejechała 25 tyś km i ma się dobrze, najważniejsze, że spalanie cieszy oko, po mieście:

 

IMG_20150831_150833.jpg

 

 

 

Ale niedługo bo w styczniu zarzucę fotami z montażu LPG do diesla :D


Edytowany przez Alley, 08 grudzień 2015 - 00:59.




#2 OFFLINE   patryk2828

patryk2828
  • 150 postów
  • Dołączył: 26-01-2013
  • Skąd: Ciechocinek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudzień 2015 - 00:48

Nie każda morda pasuje do Forda.  :smiech:



#3 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 08 grudzień 2015 - 06:42

Nie każda morda pasuje do Forda.  :smiech:

jego nie pasuje  nigdzie,hmmm no moze do kanalu :F



#4 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1590 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Susz / Gdańsk
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 grudzień 2015 - 08:34

kiedy naprawisz kierownicę? :p mi się tam te fordziki podobają, na daily jak znalazł :) miałem okazję jeździć takim z 1.6 benzynką i też było całkiem spoko i spalanie na trasie też miał zadziwiająco małe :)


Edytowany przez Dreed, 08 grudzień 2015 - 08:35.


#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 grudzień 2015 - 19:03

Kierownica działa i ma się dobrze :D choć mogłaby być lekko w lewo bo leci do prawej po zbieżności :p

 

Podczas spokojnej jazdy tak do 90 km/h spalanie mam 4 litry, jak do Polski jadę to 4,5 do 5 litrów max przy prędkościach 120-140 km/h. Brakuje 6tego biegu. Niestety jak zmieniałem skrzynie to nie miałem za dużo czasu bo prawdopodobnie łatwo jest przerobić na 6tke z mondeo mk3. 140 km/h i 3 tyś na obrotomierzu, mogłoby być tak z 2,4k rpm ;) 


Edytowany przez Alley, 08 grudzień 2015 - 19:04.