Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5 DTI ożyła ;-)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 08:56

Pisałem już wcześniej o problemie z zamulonym silnikiem (P0247, P0404)!
Wymiana wszystkich podciśnień rozwiązało problem :-) Przy okazji wyczyszczony EGR i przepływka.
Przy okazji miałem wywalić blaszki z kolektora ale o dziwo ktoś przede mną już o tym pomyślał.
Silnik chodzi pięknie, ciągnie już od niskich obrotów. Dzięki za podpowiedzi.
Ale pojawił się nowy zaskakujący problem! Sprawdziłem świece i ....szok!!! Ostatnia szusta żarówa a w zasadzie jej brak!!! Zaspawany otwór w glowicy po świecy. Pierwszy raz takie coś widziałem. Nie wiem co teraz. Jeżdżę kluską od trzech lat i przyznam szczerze że nie miałem jakoś problemów z odpalaniem. Czszmi zimą przy niskich temperaturach musiałem dwa razy kręcić ale myslalem że tak już jest.
Co teraz? Myślałem o wymianie wszystkich świec ale boję się że mogą się pourywac.
Paradzcie co zrobić z tym fantem. Szukać nowej głowicy czy robić tą? Słyszałem że to się zdarza w tych silnikach- zapiekanie świec szczególnie ostatniej.



#2 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 11:05

Ja rózwnież jeżdze bez jednej świecy, podczas wymiany okazało się że 1 się rozpadłą i końcówka wraz długim prętem została w głowicy a tulejka z gwintem wykręciłą się. Zimom objawia się to nierówną pracą podczas odpalenia, ale po kilku sekundach silnik zaczyna równo pracować. Wymiana głowicy to jedyne pewne rozwiązanie. Ja narazie nie robiłęm tego.

Wymiana wszystkich podciśnień rozwiązało problem :-)

Gdzie kupiłeś przewody podciśnieniowe bo ja kiedyś szukałem to nie mogłem znaleść takich rurek plastikowych, były tylko jakieś gumowe.

#3 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 11:49

Ja kupowałem właśnie takie oryginalne gumowo-płucienne w AUTO PARTNER , nie zadne plastiki.
Skoro oryginały wytrzymały tyle lat to muszą być odpowiednie.

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 12:35

przewody podciśnieniowe


Sylikonowe przewody, to bdb alternatywa.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 14:01

Jakie silikomowe mozecie podac jakieś wymiary średnicę jak tego szukać będą pasowac do złączek?

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 15:57

Ja kupiłem ten http://allegro.pl/pr...5684844636.html

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2015 - 17:40

ja bym na Twoim miejscu jeździł dalej a co do tej urwanej to albo wymiana głowicy albo naprawa tej

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2015 - 18:17

Ja kupowałem właśnie takie oryginalne gumowo-płucienne w AUTO PARTNER , nie zadne plastiki.
Skoro oryginały wytrzymały tyle lat to muszą być odpowiednie.

Bo wtedy były tylko te w parcianym oplocie.
Ja przy następnej okazji również będę zmieniał.na te sylikonowe.
Co do tej świecy ..to jak Ci będzie zimą bezproblemowo palił to to zostaw.
Bo raczej bez zdejmowania głowicy to będzie ciężko.
No i koszta dodatkowe.

Edytowany przez Robert 33, 04 października 2015 - 18:19.

 


#9 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 18:39

Ja kupiłem ten http://allegro.pl/pr...5684844636.html

Nie jest za cienki z tego co zmierzyłęm to oryginały mają 4 mm a w linku który przesłałeś ma 3 mm

#10 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 19:14

Nie jest za cienki z tego co zmierzyłęm to oryginały mają 4 mm a w linku który przesłałeś ma 3 mm


Poczytaj parametry dokładnie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#11 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 20:10

Poczytaj parametry dokładnie.

Sory faktycznie nie doczytałem 3mm to wewnąrz.
Jeśli mogę zapytać to ile metró kupowałeś ?
Czy dokupowałeś obejmy?

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 20:58

Jeśli mogę zapytać to ile metróW kupowałeś ?
Czy dokupowałeś obejmy?


Ok. 5 mb idzie na cały układ, obejm nie zakładałem.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 21:06

Dzięki
będę zamawiał z fmic.pl Razem z łącznikiem do turbo, rozmiar według porady DamianSz

#14 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 października 2015 - 21:31

Razem z łącznikiem do turbo


Tam obejmy obowiązkowe.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#15 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2015 - 12:18



#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 października 2015 - 21:35

:p

Edytowany przez robert514, 05 października 2015 - 21:36.


#17 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 października 2015 - 07:50

Jeszcze jedno pytanko. Jaki jest dedykowany akumulator do 2.5 DTI? Nieszczęścia chodzą parami. Padł bez wcześniejszych objawów. Nagle. Był wymieniiny zaraz przed zakupem przez poprzedniego właściciela jakieś 4lata temu (96Ah 760) - nie wiem czy nie za duży? Obecnie jeżdżę na pożyczonym (70Ah 640) -pali bez problemu

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 października 2015 - 16:59

ja jeździłem na 50Ah i dawał radę, 84 Ah z tego co pamiętam ale jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 października 2015 - 18:26

fmic.pl dobry wybór.Ostatni często z nimi mam do czynienia :d
Będę od nich brał graty na cały dolot do swojej. :d

ja jeździłem na 50Ah i dawał radę, 84 Ah z tego co pamiętam ale jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi


Dokładnie taki ja kupiem do swojej.Futurę.

 


#20 OFFLINE   leisman

leisman
  • 102 postów
  • Dołączył: 05-09-2008
  • Skąd: Lędziny
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 października 2015 - 22:35

Kupilem 77Ah 770 rozruchu. Kręci jak opętany ;-) Zobaczymy jak długo. Tylko te wymuary!!! Jest trochę mniejszy od tamtego!