Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Regeneracja lamp soczewkowych/ksenonowych

Wasze opinie

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
128 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 lipiec 2008 - 22:46

Witam.
Pacjent to Oma BFL z xenonami.
Moje problemy z lampami zaczęły się od pęknięcia uchwytu w jednej lampie.
Od jednego forumowicza otrzymałem aluminiowy uchwyt i zabrałem się do pracy.
Rozebrałem lampę, wymieniłem uchwyt i stwierdziłem, że umyję wszystko żeby dobrze świeciło. Odbłyśnik w soczewce jak i soczewka były bardzo brudne więc wziąłem szmatkę i po przejechaniu po odbłyśniku całe aluminium zostało na szmacie :shock: Do tego klosz jest bardzo matowy. W efekcie lampa świeci jak żarówka w kiblu :cry:

Teraz mam dylemat co zrobić...
Pomysł nr 1: Oddać odbłyśnik do aluminiowania parowego + polerowanie kloszy.
Pomysł nr 2: Kupić lampy Depo przystosowane do xenonów.
Pomysł nr 3: Kupić oryginalne nowe lampy Hella (pomysł padł od razu ze względu na koszta, używanych nie chce bo problemy zapewne szybko się powtórzą)

Depo pod xenon:
Dodany obrazek


Pozdrawiam Michal___

#2 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipiec 2008 - 08:56

Klosza nie poleruj bo bedzie zolkl, a sam odblysnik mysle, ze warto sprobowac oddac do chromowania. Koszt nie przekroczy pewnie 100zl a masz pewnosc, ze bedzie dzialalo na lata. Nie wiem jak wyglada chromowanie plastiku, ale sam odblysnik jak pamietam jest stalowy.

#3 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipiec 2008 - 09:33

ale sam odblysnik jak pamietam jest stalowy.


niestety jest też z tworzywa :(


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipiec 2008 - 09:51

mkaminski100 napisał/a:
ale sam odblysnik jak pamietam jest stalowy.


niestety jest też z tworzywa :(

ale jest tzw. chrom w spreju - robiłem tym lustra w mercu jak chciałem sprzedać lampy i jeśli zrobi sie to porządnie po woli to efekt będzie OK
koszt jedna puszka ok 40 zł + podkład 30 powinno na 2 lampy styknąć

#5 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipiec 2008 - 09:53

A nie wiesz moze czy ta farba wytrzymuje temperature? Zawsze przeciez mozna srebrolem lub zlotolem… ;)

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 lipiec 2008 - 09:59

A nie wiesz moze czy ta farba wytrzymuje temperature? Zawsze przeciez mozna srebrolem lub zlotolem… ;)

400 stopni, sa tańsze ale nie termo odporne


można i tymi badziewiami ale jak chcesz ładna gładka powierzchnie to tylko tak

#7 OFFLINE   egon

egon
  • 5983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lipiec 2008 - 10:35

Michal jest taka firma we Wrocławiu która regeneruje odbłyśniki refl.
nawet chciałem w porzedniej omie to zrobić koszt jezeli dobrze pamietam 70pln przy wysłaniu samego odbłyśnika.
http://www.vacmet.kn.pl/produkty.html

#8 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 lipiec 2008 - 21:20

Michal jest taka firma we Wrocławiu która regeneruje odbłyśniki refl.
nawet chciałem w porzedniej omie to zrobić koszt jezeli dobrze pamietam 70pln przy wysłaniu samego odbłyśnika.
http://www.vacmet.kn.pl/produkty.html


Niestety za daleko... nie mam czasu na wysyłki :mad:
Pozdrawiam Michal___

#9 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 lipiec 2008 - 21:25

A nie wiesz moze czy ta farba wytrzymuje temperature? Zawsze przeciez mozna srebrolem lub zlotolem… ;)

400 stopni, sa tańsze ale nie termo odporne


można i tymi badziewiami ale jak chcesz ładna gładka powierzchnie to tylko tak


Od szpreja mogą porobić się zacieki. Niestety nie mam wprawy w malowaniu.
BTW co za Helmut wymyślił plastikowe odbłyśniki :?: :censored: :guns: w Daewoo miałem soczewki z metalowymi odbłyśnikami i można było czyścić do woli :roll:



ale sam odblysnik jak pamietam jest stalowy.


niestety jest też z tworzywa :(


Dopatruję się w tym zdaniu cienia nadziei, że były xenony z metalowymi :grin:
Pozdrawiam Michal___

#10 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 lipiec 2008 - 00:44

Kiedyś regenerowali w Zelmocie w Warszawie. Co prawda zostali przejęci, ale nie szkodzi się skontaktować.

W lipcu 2008 produkcja firmy Zelmot Electric została przejęta przez polskiego producenta oświetlenia samochodowego - firmę Wesem z Wieliczki - i będzie kontynuowana.



#11 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 lipiec 2008 - 06:28

Dopatruję się w tym zdaniu cienia nadziei, że były xenony z metalowymi :grin:

niestety ale ... nie było .... z prostej przyczyny .... koszty

Od szpreja mogą porobić się zacieki. Niestety nie mam wprawy w malowaniu.

ja tez nie miałem ale nie porobiłem jak robisz powoli i niezbyt dużo pryskasz wychodzi idealnie

#12 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 31 lipiec 2008 - 14:14

400 stopni, sa tańsze ale nie termo odporne


można i tymi badziewiami ale jak chcesz ładna gładka powierzchnie to tylko tak


Możesz rzucić jakąś nazwę tego szpraya i podkładu? Czy na wierzch dawałeś bezbarwny lakier?
Pozdrawiam Michal___

#13 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 lipiec 2008 - 14:17

Możesz rzucić jakąś nazwę tego szpraya i podkładu?

oba firmy motip

Czy na wierzch dawałeś bezbarwny lakier?

nie

#14 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 sierpień 2008 - 01:20

oba firmy motip


Kupiłem jakiś szpray w Leroy Merlin. Do błyszczenia trochę mu brakuje :roll: Lampa świeci lepiej bo nie ma czarnych plam na drodze :mrgreen: Ale to nie jest to czego oczekiwałem...
Znalazłem w mojej okolicy firmę która metalizuje różne wynalazki. Wybiorę się do nich i każe zrobić wszystkie plastiki bo sreberko schodzi nawet z tej ramki co jest w okół lamp :evil:
Nie spodziewałem się, że Hella może zrobić taki chłam :mur:
Pozdrawiam Michal___

#15 OFFLINE   egon

egon
  • 5983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 sierpień 2008 - 08:27

Nie spodziewałem się, że Hella może zrobić taki chłam

a ile latek maja te lampy?
nic nie jest wieczne.

#16 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 sierpień 2008 - 19:26

a ile latek maja te lampy?
nic nie jest wieczne.


Lampy mają 8 lat, 6 lat były używane przez 100kkm.
Pozdrawiam Michal___

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpień 2008 - 19:32

6 lat były używane przez 100kkm

jesteś pewien?? - tylko nie mów że masz książkę serwisową bo jak chcesz to ci jutro drugą zrobie z pieczątkami



 


#18 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 01 sierpień 2008 - 20:03

6 lat były używane przez 100kkm

jesteś pewien?? - tylko nie mów że masz książkę serwisową bo jak chcesz to ci jutro drugą zrobie z pieczątkami


Tak jestem pewien. Auto jest z polskiego salonu i ma Polską książkę. Pierwsza rejestracja 2002, jak kupowałem to na kołach były oryginalne opony. Wymieniłem bo już pękały ze starości.
Pozdrawiam Michal___

#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 sierpień 2008 - 20:16

ok, to jak z polskiego - zwracam honor, ale fakt faktem ze światłami powienieś zrobic porządek, bo o twoje i moje bezpieczeństwo



 


#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpień 2008 - 20:24

Auto jest z polskiego salonu i ma Polską książkę. Pierwsza rejestracja 2002, jak kupowałem to na kołach były oryginalne opony. Wymieniłem bo już pękały ze starości.

Te opony to jakieś felerne musiały być. Taki jeden na Forum sie chwali że ma opony z 1997 roku "oryginały" i są eleganckie :shock: Na Polske to jakiś chłam chyba dawali :razz: