Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy moze to byc uszczelka pod glowica??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
112 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 14 czerwca 2008 - 16:00

Witam... Jestem tu nowy i jak cos nie tak zrobie to sorki!!! A chodzi mi oto ze kupilem jakies 3 miechy temu ome 2.0 16v 95 rok z przebiegiem 190 pare tyskow. Na poczatku bajka wozik ale 2 dni temu pekla mi chlodnica wody tzn... jak patrzec od przodu auta po prawej stronie tam gdzie gorny waz wchodzi na tym plastiku bylo mikro pekniecie i wylecialo mi 4 litru plynu. Auta nie przegrzalem ani nic. I co kupilem nowa chlodnice zalozylem zalalem nowka petrygo odpowietrzylem i jade do domu ale patrze ze za mna bialy gesty dymek leci... stanolem i patrze ze znowu litra petrygo nie ma??? No nic postawilem ome pod domem. Rano wychodze i patrze plynu brakuje?? dolalem do stanu i jade. Jak zimny niema dymku ale jak sie rozgrzeje i sie wentylator wlaczy to pokazuje sie bialy dymek i ubywa dalej plynu??? Wczesniej tego niemialem.... Czy moze to byc uszczelka pod glowica?? Dodam ze oleju jest stan i niema wody w nim nie tez w wodzie oleju osadu piany itd.. Korek od wlewy oleju czysciutki .... Swiece piekne spalanie kolor kawa z mlekiem , moc silnika ta sama obrotami nie zuca pali od strzala ale sa bardzo twarde weze od wody. I stad moje pytanko do was POMOCY co to moze byc????? Bylem u mechaniorow i mi mowia ze albo uszczelka albo blok pekl!!?? :bad:


a obejrzalem silnik ze 40 razy wycieku nie ma nigdzie
Auto jest z klimatrnikiem i gazem
Z gory dzieki



#2 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2008 - 16:23

Niestety ale chyba mechanicy sie nie mylą , poszła uszczelka ubywanie płynu w takiej ilości nie bierze sie znikąd jesli oczywiście nie leje sie z innych miejsc oraz zaworu trójdrożnego.

#3 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 14 czerwca 2008 - 16:34

A zawor trojdrozny ?? Gdzie to jest?? A jakie sa obiawy pekniecia uszczelki?? A moze to byc blok pekniety?? Dzieki za odpowiedz!

#4 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 czerwca 2008 - 20:17

A zawor trojdrozny ?? Gdzie to jest?? A jakie sa obiawy pekniecia uszczelki?? A moze to byc blok pekniety??

wszytko to jest dokładnie opisane na forum poszukaj trochę

#5 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 15 czerwca 2008 - 00:09

Niestety to jest uszczelka, jeżeli jedziesz ciśnienie w układzie chłodzenia rośnie więc jeżeli jest mały ubytek w uszczelce głowicy akurat gdzieś w miejscu chłodzenia głowicy auto będzie Ci spalać płyn wraz z paliwem <lub gazem jeżeli masz??> tak więc według mnie tylko głowica:/ ale jedna sprawa ile Ci powiedzieli <mechanicy> za taki remoncik????? Pozdro przemek217

#6 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 czerwca 2008 - 07:10

witam
nie mam gazu w omedze , ale mialalem w innym samochodzie ,
przy gazie jesli jest duzy brak plynu czesto , prawie zawsze leci uszczelka ,albo po jakims czasie .
I nie zawsze przy ubytku plunu pokazuje ze w silniku sie gotuje . czasem tylko podwyzszona temp pokaze.
jesli ubyloby z 1-2 litry , to w miare spoko , ale przy 4 ... koledzy maja racje to prawie napewno uszcelka pod glowica

#7 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 15 czerwca 2008 - 07:25

Tzn koledzy jak pisalem wyzej to 4 litry mi ubyly jak mi chlodnica strzelila. Terazm mam nowke sztuke ale i tak na jakies 30 kmtrow ubywa z liter. Kurde w sumie to sie balem tej uszczelki a jednak to ona.


Mi cechanik w lodzkim powiedzial 1200zl z kompletna regeneracja glowicy. Duzo czy malo??

#8 OFFLINE   Czarny_MV6

Czarny_MV6
  • 145 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Oleśnica

Napisany 15 czerwca 2008 - 08:21

Witaj. Miałem to samo tyle że w bmw... więc skoro tyle uciekło to na pewno poszła uszczelka... po drugie masz twarde węże od wody ale uwierz mi tam wody niema.. :diable: Zapowietrzony cały układ bo mu brakuje wody czy płynu... Przykro mi bardzo ale oma do mechanika i ogień... daj znać jak poszło.. pozdrawiam

#9 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 15 czerwca 2008 - 08:46

Ok ale powiedzcie mi jeszcze jedno... Bo pewien pan "mechanik" powiedzial ze moze byc pekniety BLOK ... ???? Jest to mozliwe ?? ??




Z gory dzieki Chlopaki za porady !!!!
Jutro bede szukal dobrego mechaniora i do roboty...

#10 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 czerwca 2008 - 08:53

opel, równiez może być pęknięty blok - objawy są bardzo podobne - tzn też płyn ucieka.



 


#11 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 15 czerwca 2008 - 08:55

Ale raczej nie da sie sprawdzic czy to blok czy uszczelka??

#12 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 15 czerwca 2008 - 09:13

Kurcze dziwi mnie tylko jedno... bo mechanik mi powiedzial ze jak uszczelka walnie to woda do oleju leci i na odwrot a ja juz 3 dzien tak mam i olej czysty i ma stan jaki byl miesiac temu... Ale to jest tylko gdybanie i pewnie bez zdjecia Czapki w mojej omie niczego sie nie dowiem .

To normalnie masakra... Autko jest super ale mnie zadziwila tymi naglymi usterkami !!

No nic mam nadzieje ze to bedzie tylko uszczelka i da sie to w miare szybko zrobic i Tanio hehe.
Jak bede cos wiedzial to sie tutaj napewno odezwe . Dzieki Chlopaki...

#13 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 15 czerwca 2008 - 09:54

Aha ... no i wlasnie dlatego boje sie oddac moje malenstwo w lapy jakiegos fachmana co mi ja jeszcze bardziej spie.......[wiadomo oco chodzi]

Jedno jest pewne bez grzebniecia niczego sie nie dowiemy...

Bylem przed domem i ja odpalilem Mysle sobie moze sie naprawilo ale d*pa jak zimna to ok jak sie rozgrzeje to leci biala chmurka az milo...

Jutro bede dzialal..., ale ile moze wziac za taka naprawe uszczelki mechanik??

#14 OFFLINE   biala skorupa

biala skorupa
  • 8 postów
  • Dołączył: 12-04-2008
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 czerwca 2008 - 19:34

ja w warszawie zostawilam 500 razem z planowaniem glowicy

#15 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 16 czerwca 2008 - 10:04

kolego sprawdz sobie w jakimś warsztacie takim małym urządzonkiem czy masz spaliny w płynie chłodzącym, kosz niewielki a będziesz wiedział na czym stoisz. Na mojego gusta masz walniętą głowice...

Daj znać co było bo aż jestem ciekaw...
Wspólczuje i pozdrawiam!!

P.S. Szczęście w nieszczęściu że masz rzędówke, ja mam walniętą uszczelke w V6 :cry:

#16 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 16 czerwca 2008 - 11:59

Ok wlasnie zaraz jade poszukac jakiegos fachmana i niech sprawdza czy te spaliny sa te spaliny w plynie... Ale mowisz kolego ze glowica???

Jak wroce to zaraz tutaj napisze co mi powiedzieli!

Pozdrawiam

#17 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 16 czerwca 2008 - 13:10

iiiii tak wrocilem z miasta bylem u 6 mechanikow w wiekszych zakladach i w mniejszych i w zadnym niemaja takie uzadzenia do sprawdzenia spalin w zbiorniczku....

Ale jeden pan mi powiedzial ze jak jest uszczelka pod glowica to na odkreconym zbiorniczku przy dodaniu gazu powinno sie wylac (jak poszla uszczelka) no i pan sprawdzil ze przy 5tys obr/m woda sie podnosi i sie wylewa.... drugi powiedzial ze termostat do wymiany a reszta ze mam gdzies wyciek bo silnik chodzi idealnie....

Takich mam majstrow w miescie ze strach im dac rower do naprawy a co dopiero samochod!!!!


Napiszcie co o tym MYSLICIE???? :bad:

#18 OFFLINE   biszek

biszek
  • 325 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Skąd: Bielsko-Biała
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 czerwca 2008 - 14:08

fakt , jesli kompresja idzie w ukl. chlodniczy to poziom sie dosc mocno podnosi , widac tez pecherzyki powietrza w plynie , nie w kazdym modelu auta widac :(,
ja raczej tez obstawiam uszczelke

#19 OFFLINE   opel

opel

    kl

  • 100 postów
  • Dołączył: 14-06-2008
  • Skąd: Bełchatów

Napisany 16 czerwca 2008 - 17:37

W wiec kolega z forum tez jest z belchatowa i polecil mi mechanika.

Mechanik ocenil ze to uszczelka pod glowica dlatego ze ... jak pisalem wczesniej ze mi chlodnice rozwalilo to mechanik powiedzial ze jak poszla uszczelka to cisnienie sie takie zrobilo ze gdzies musialo ujsc i rozwalilo chlodnice..?? Jest to mozliwe???

Umowilem sie z nim za poltora tygodnia na naprawe i dlatego jeszcze mam pytanko...

Jak to bedzie uszczelka pod glowica to co planowac ja sprawdzic na stole cisnieniowym czy czasem nie peknieta i cos jeszcze jakies uszczelniacze czy cos??? i jeszcze jedno do srawdzenia glowicy jak wyzej pisalem trzeba ja rozbierac do gola???

Mam tyle pytan dlatego ze chce zeby moje auto chodzilo jak wczesniej a wczesniej llatalo

Odpiszcie co otym myslicie OK Dzieki za wszystko Czekam na wasze opinie

#20 OFFLINE   Mrozio

Mrozio
  • 235 postów
  • Dołączył: 08-02-2008
  • Skąd: München

Napisany 16 czerwca 2008 - 21:01

Kolego, jak już będziesz miał ściągnietą głowice-jak do tego dojdzie, to należałoby ją splanować. Głowice się odkształcają i niestety ale jak chcesz mieć porządnie to zrobione, to tak trzeba...Moj brat robił teraz głowice i z tego co pamiętam 200 albo 160 zł sprawdzenie na szczelność razem z planowaniem.

Sprawdzałeś w końcu te spaliny, bo coś nie mogłem się doczytać :mrgreen:
A co do mechaników to każy ma troszke racji...najlepiej byłoby rozebrać i tyle ale tu chodzi żeby nie rozbierac i naprawić bo to koszt :cry:

Pozdro!