Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak zdiagnozować zepsuty ECU?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 sierpnia 2015 - 22:56

Witajcie, przypuszczam ze ECU wyzionęło ducha. mam problem z potencjometrem gazu, czujnikiem walka rozrzadu itd. Widzialem firmy ktore opisują że to mogą być przyczyny padniętego ECU. Zanim bym wysłał kompa gdzieś do naprawy chciałbym się dowiedzieć czy sa jakieś sposobny na zdiagnozowanie/ sprawdzenie ECU.



#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2015 - 23:45

Najprostszym i najszybszym to dorwanie kompa z pętlą i pestką z innego auta z tym samym silnikiem i szybka podmianka. Jak dorwiesz kompa to sama podmianka trwa 5 minut.

#3 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 sierpnia 2015 - 06:16

fakt, gdy mam gotowy zestaw do podmianki to 5min. Największy problem chyba z wyjęciem pętli by był. Niestety w mojej okolicy nie mam mojego motoru (ludzie wiedzą co nie kupować ;p). Także z podmianek to jedynie zestaw z neta używkę ale też kupić żeby sprawdzić to wiadomo jak to jest.. To nie czujnik za 50zł :(. P.S Jakbym do 2.2 wsadził od 2.5 kompa to nie ruszy?

Edytowany przez Knal, 27 sierpnia 2015 - 06:21.


#4 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2015 - 08:44

Nie pójdzie. Choćby z jednego najoczywistszego powodu. Liczba cylindrów.
Swojej pętli nie musisz demontować. Wystarczy, że zdejmiesz obudowę kierownicy, odepniesz od niej kostkę i podepniesz pod tą na podmiankę. Swój kluczyk w stacyjkę, pestke przykładasz do pętli i możesz odpalać.

#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2015 - 08:47

chciałbym się dowiedzieć czy sa jakieś sposobny na zdiagnozowanie/ sprawdzenie ECU

pewnie są :p

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 27 sierpnia 2015 - 08:48.


#6 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpnia 2015 - 10:10

Zgadza sie robert, pare mim po dodaniu posta sam sobie to uswiadomilem. Co do wykresu w pdf. Wystarczy mi zwykly miernik i na pracujacym silniku biore mase jakas i mierze napiecia?

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2015 - 10:25

na dole masz opis co mierzyć i jak :p

#8 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpnia 2015 - 20:59

A jakas inna jest metoda? Jakies objawy? (np. głupieje na ciepłym)

#9 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2015 - 21:09

na twoje objawy to sprawdź najpierw potencjometr czy sprawny ect, czy masz dobre masy, zacznij od rzeczy prostych, a uwalić ECU jest ciężko

Edytowany przez robert514, 28 sierpnia 2015 - 21:10.


#10 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpnia 2015 - 21:59

potencjometr pedału gazu?
drukuje mi błąd jego jako aktywny + walkow rozrzadu lecz rozrzad na 100% dobrze ustawiony a czujniki rzekomo dobre.
Dodatkowo gdy zmierzylem czujnik polozenia wału to albo przypadek albo ciezko strasznie pali na ciepłym. W necie jest niby firma ktora ECU naprawia i z polowa objawów pasuje :)

#11 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2015 - 22:04

drukuje mi błąd jego jako aktywny + walkow rozrzadu lecz rozrzad na 100% dobrze ustawiony a czujniki rzekomo dobre

a jak wydasz kasę na naprawę ECU i będzie to samo, to co wtedy?

#12 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpnia 2015 - 22:10

Kaplicy ciąg dalszy.. Więc zostaje mi tylko pomiary na sterowniku zrobic? Rece opadają. Non stop odcina 4500 i te same bledy czujnika walka rozrzadu i p1555 (polozenia przepustnicy itd).
A jest taka możliwość ze uwalony jest położenia wału a jakimś cudem drukuje wałka i przez to odcina?

#13 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2015 - 22:20

a wtyczek nie zamieniłeś?

#14 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpnia 2015 - 22:32

Hehe no tego to sie chyba nie da zrobic ;) mierzylem ohm na walu to +- na rozgrzabym ze smiglo sie kreci bylo z 680 a po 15 min 640.

#15 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2015 - 22:57

wykręć czujnik i go wyczyść i przykręć z odpowiednim momentem

#16 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2015 - 07:15

Cieżko tam go przykręcić z odpowiednim momentem, bo z 3 podejścia kiedyś do niego robiłem ale spróbuje tak zrobić dziś :)

#17 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2015 - 14:57

Cholera, pokorciło mnie sprawdzić wałków diodą. + i sygnał. Niestety dioda świeci na każdym czujniku. Gdyby czujnik śmigał to by mrugała zapewne dając odczyt? I dziwnie, bo nie wierzę ze wszystkie czujniki uwalone..

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2015 - 22:09

jak sprawdzić czujniki :p

Załączone pliki



#19 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 sierpnia 2015 - 23:27

Twoje załączniki robercie, to coś pięknego :) Rano biorę sie za odczyty :)
P.S CO do wału:
Mam go odłączyć i mierzyć napięcie we wtyczce od czujnika + masa skądś? <myślI> Trochę nie logiczne. Czy jak?

Edytowany przez Knal, 29 sierpnia 2015 - 23:32.


#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 sierpnia 2015 - 19:27

do masy samochodu
sory, ale do twojego silnika inne wartości są :p

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 31 sierpnia 2015 - 19:53.