Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Szarpnie miedzy ASB a dyfrem podczas przyspieszania.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 sierpnia 2015 - 11:03

Witam sedrcznie wszystkich ekspertów na forum.Mam pytanie dotyczace Omegi BFL 2.5TD kombi automat rok 2000.Wczoraj jadąc na morze zauważylem niepokojące szarpniecie miedzy asb a dyfrem.Wyglądalo to tak, jadąc około 110km/h pusciłem pedal gazu a obroty spadły do 800 ob.min.(tak jak bym stal na postoju).Po kilku sekundach predkość spadla do 95km/h ponownie dodałem gazu i wtedy to szrpniecie tak jak by pomiedzy asb a dyfrm.Pytanie czy podzczas jazdy dajmy na to 100km/h obroty silnika powiny utrzymywac się wieksze po puszczeniu pedału gazu czy maja spaść na 800obr.min. bo umnie spadaja i czym wieksza predkość ty szarpniecie jest mocniejsze po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu.Wydaje mi sie że obroty powinien trzymać wysokie podczas puszczenia gazu a nie spadac na 800obr.min.Dodam że te szarpniecia pojawiają sie po przekroczeniu 80km/h co może być przyczyną tych szrpnięć ? Wydaje mi sie że to wina asb sterownika nie daje jakiegos sygnalu do trzymania wiekszych obrotów podczs szybszej jazdy ale to sa tylko moje domysly.Zgóry dziękuje za jakieś podpowiedzi.



#2 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 24 sierpnia 2015 - 19:11

Szarpanie to albo zużyte łączniki elastyczne wału,albo podpora wału ma luzy albo wywalone tuleje na tylniej belce.No chyba,że jakieś problemy ze skrzynią zaczynają się dziać,ale ja bym zaczął od tych najprostszych do sprawdzenia.

#3 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 sierpnia 2015 - 10:08

Szarpanie to albo zużyte łączniki elastyczne wału,albo podpora wału ma luzy albo wywalone tuleje na tylniej belce.No chyba,że jakieś problemy ze skrzynią zaczynają się dziać,ale ja bym zaczął od tych najprostszych do sprawdzenia.


Wszystko to co wymieniłes mam po wymieniane zero luzu wszystko ok, tylko te szarpniecie jest takie dziwnie jak by cos sie w skrzyni rozpedzao od 800 obr. daj my na to do 2900obr/min.(w zaleznosci jaka predkość)Niewiem czy obroty silnika jadąc np. 130km/h puszczajac pedał gazu powinny spać do 800obr./min. czy powiny trzymać sie tak koło 3000obr/min.sam juz niewiem ???bo u mnie spadaja i po ponownym do daniu gazu jest te dziwne szarpniecie.

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2015 - 10:52

Poziom oleju w skrzyni sprawdź

Edytowany przez sypus, 25 sierpnia 2015 - 10:52.


#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 sierpnia 2015 - 22:39

przyczyny szukaj w skrzyni
wygląda na to że rozpina konwerter a nie powinien, obroty powinny spaś ale grupo powyżej 1tys, nie na "jałowe"

Edytowany przez barteklodz, 25 sierpnia 2015 - 22:39.


#6 OFFLINE   szuler28

szuler28
  • 51 postów
  • Dołączył: 01-10-2009
  • Skąd: mieszkam w Szczecinie w dzielnicy Skolwin ul.Biwakowa 60
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 sierpnia 2015 - 07:06

Olej i filtel wymieniony jakieś dwa miesiące temu,ale sprawdze poziom.Ale wyglada na to że nie obejdzie sie bez wizyty w serwisie ASB :(

#7 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2015 - 12:53

Sprawdź dokładnie podłużnice przód czy nie ma pęknięcia (korozja)w mojej pierwszej omie tak było ,że słychać było stuki takie jak opisujesz okazało się pęknięta lewa podłużnica w okolicy przekładni robiła stuk który przenosił się po podłodze w rejon skrzyni.Też się wtedy oszukałem szarpaki itp