Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z Sondami Lambda


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 lipca 2015 - 19:49

Dzisiaj zakonczyłem montażnowej instalacji GPL w mojej omedze 3.0 - po podłączeniu wszystkiego chciałem zacząć ustawiać sterownika a tutaj zonk...
sonda 1 - stoi na 0,45V sonda 2 - stoi na 5,00V !!
po 9km i ostrym bucie pod górkę sonda 1 zaczeła pracować ale w niepełnym zakresie i jakoś dziwnie.

sterownik Stag 300 ISA2 wlutowałem siesygnałem z sond do pinów 28 i 47 w sterowniku silnika.

Skąd te 5V? uszkodzony komputer?



#2 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2015 - 21:14

po wizycie w aso opla i dignostyce opet techem 2 wymieniłem obie sondy na dedykowane sondy bosch. okazało się, że sondy nadal stojąna 0,4V a dokładniej wahają sie między 416-440 mV. wymieniłem również na nowy przepływomierz i cały czas mam błąd - za wysokie napięcie przepływomierza i daje on 5,04V a według pomiarów przepływ powietrza na jałowym o 999 kg/h. Dodam, że przed wymiana1 sonda stała na 04V a druga stała na 5V.

#3 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2015 - 21:27

może ecu ma usterke i zle odczytuje parametry

#4 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2015 - 22:07

podpiołem teraz auto op-com'em po odpięciu przepływki mam błąd wysokiego oraz niskiego napięcia, ale juz napiecie na przepływce jest 0V i 0kg/h czyli ECU jakoś powinno działać, ale sondy nadal stoją... a moze to być skutkiem niesprawnosci w układzie dopowietrzania kolektorów - odkurzacz? nie słyszę zeby pracowała a przekaźnik z niego mam "active"

Edytowany przez masteriusz, 05 sierpnia 2015 - 22:08.


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2015 - 18:43

po wizycie w aso opla i dignostyce opet techem 2 wymieniłem obie sondy na dedykowane sondy bosch. okazało się, że sondy nadal stojąna 0,4V a dokładniej wahają sie między 416-440 mV. wymieniłem również na nowy przepływomierz i cały czas mam błąd - za wysokie napięcie przepływomierza i daje on 5,04V a według pomiarów przepływ powietrza na jałowym o 999 kg/h. Dodam, że przed wymiana1 sonda stała na 04V a druga stała na 5V.

wymieniłeś dobre na drugie dobre :p
a w stagu to jakie sondy ustawiłeś? powinno być 0 ubogo; 0,9 bogato
na Pb powinny chodzić normalnie

Edytowany przez robert514, 06 sierpnia 2015 - 18:45.


#6 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 sierpnia 2015 - 22:05

W stagu mam dobre sondy wybrane, pod Op-com jest to samo na PB i na lpg... jak jadę dłuzej między 2,5 - 3 tys obrotów sondy zaczynaja pracować między 0,25V-0,6V ale tylko po dłuższej jeździe. nie do konca wymieniłem dobre na dobre - bo 2 sonda miała 5V :) wiec nie miaąl prawa działć :)

Edytowany przez masteriusz, 06 sierpnia 2015 - 22:06.


#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2015 - 12:55

na postoju przy rozgrzanym silniku na Pb powinny pracować obie sondy prawie w całym zakresie, jeżeli nie pracują to nie masz co LPG używać tylko naprawiać Pb, a potem regulacja LPG

#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 sierpnia 2015 - 21:12

nie słyszę zeby pracowała a przekaźnik z niego mam "active"


Odkurzacz ktoś wymontował bo wył . sondy będą stały jeżeli grzybek ten na chłodnicy pozostaje otwarty , a dzieje się to w 90% z winy walniętej membrany która zamyka dopływ dodatkowego powietrza do katalizatorów. Najlepiej zaślepić i zapomnieć .

#9 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 sierpnia 2015 - 23:25

Odkurzacz ktoś wymontował bo wył . sondy będą stały jeżeli grzybek ten na chłodnicy pozostaje otwarty , a dzieje się to w 90% z winy walniętej membrany która zamyka dopływ dodatkowego powietrza do katalizatorów. Najlepiej zaślepić i zapomnieć

Odkurzacz jest i nawet podpięty ale chyba nie włącza sie...
ja nie nawidze robić jakiśprowizorek czy patentów - skoro inżynierowie wsadzili tam odkurzacz to chcę aby działał:) EGr tez miałem zaślepiony ale juz go "odblokowałem" :)

czekam na oryginalny przepływomierz boscha, dzisiaj jadąc w tunelu zauważyłem ze przy mocnym dodaniu gazu gdzies mi pierdzi wydech.. jakaś dziurka.

i ogólnie auta muła ma strasznego :( mam nadzieję, że ożyje po tych wszystkich zabiegach

#10 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 sierpnia 2015 - 20:17

Odkurzacz na razie zaślepiony - czekam na zawór. przepływka nowa podpięta Check zgasł ale...
sondy dalej wahająsięmiędzu 410-480mV....
kilka razu przymocniejszym dodaniu gazu zapalił sięcheck ale po puszczeniu momentalnie zgasł... nie wime co to znaczy ...

Zczytałem błędy op-comem:
KW82 protocol initialized.

ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037350189,??,



Total number of fault codes: 5

00074 - Mass Air Flow Sensor Voltage High
Not present

00073 - Mass Air Flow Sensor Voltage Low
Not present

00019 - Incorrect RPM Signal
Not present

00013 - O2 Sensor 1 Open Circuit
Not present

00089 - O2 Sensor 2 Open Circuit
Not present

Dodam, że nie mogę wykasować błędów, a check mi się nie świeci cały czas tylko czasami. błąd 13 i 89 wskoczyły wczoraj, inne były wcześniej.
Przepływka i czujnik wału nowe, sondy tez nowe dedykowane bosch.

Edytowany przez masteriusz, 13 sierpnia 2015 - 08:15.