

Bije przy hamowaniu
Rozpoczęte przez
grinchi
, 23 lip 2015, 11:45
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 23 lipca 2015 - 11:45
Jakieś 2 miesiące temu zmieniłem klocki hamulcowe z przodu, ale pomimo to czułem, że hamowanie nie jest płynne tylko pulsujące. Dodatkowo po wymianie słychać było z lewej strony piszczenie (również impulsowe), więc stwierdziłem, że trzeba wymienić tarcze. Wczoraj tarcze zmieniłem i okazało się, że z lewej strony zewnętrzny klocek jest już zużyty w ok. 30%, więc myślę - dobra droga, faktycznie tarcza była krzywa.
Jednak dzisiaj okazało się, że przy mocniejszym hamowaniu nadal czuć pulsowanie (wczoraj kręcąc nowo założoną tarczą, jeszcze przed montażem zacisku, wydawało mi się, że jest delikatne bicie w stosunku do ramki). Piszczenia nie słychać, ale po wymianie klocków też nie słyszałem na początku.
Czy możliwe jest, że piasta jest krzywa i nie jest to wyczuwalne podczas jazdy, tylko podczas hamowania?
Jednak dzisiaj okazało się, że przy mocniejszym hamowaniu nadal czuć pulsowanie (wczoraj kręcąc nowo założoną tarczą, jeszcze przed montażem zacisku, wydawało mi się, że jest delikatne bicie w stosunku do ramki). Piszczenia nie słychać, ale po wymianie klocków też nie słyszałem na początku.
Czy możliwe jest, że piasta jest krzywa i nie jest to wyczuwalne podczas jazdy, tylko podczas hamowania?
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2015 - 13:09
właśnie jest zapieczony bo ściera tylko jeden kloceka zaciski nie zapieczone, lekko się przesuwają
#4
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2015 - 13:51
Czyszczone już przy montażu klocków, sprawdzane przy montażu tarcz - pracują idealnie
#5
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2015 - 14:15
Czyszczone już przy montażu klocków, sprawdzane przy montażu tarcz - pracują idealnie
może łożysko ma luzy
#6
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2015 - 14:21
Jak juz pisałem wyżej problem jest w zapieczonym zacisku.I nie pisz,że czyściłeś i jest dobry bo skoro ściera tylko jeden klocek to znaczy,że,jest zapieczony.
#7
OFFLINE
Napisany 24 lipca 2015 - 14:36
A koła wyważone? Bo mi się tak własnie działo jak mi ciężarek odpadł
Albo opona powiedziała papa...

#8
OFFLINE
Napisany 27 lipca 2015 - 11:02
Koła wyważone, zacisk pracuje. Była krzywa piasta. Przy normalnej jeździe było czuć drgania powyżej 130, a przy hamowaniu, przy każdym mocniejszym wciśnięciu hamulca. Jeszcze nie jest idealnie, ale muszę kąt koła ustawić (wymieniałem piastę z całym mocowaniem) i prawdopodobnie liznąć na tokarce nową tarczę (pewnie dostała trochę po d*pie, bo ok. 250 km zrobiłem na tej tarczy z krzywą piastą).
#9
OFFLINE
Napisany 19 września 2015 - 20:24
Ja miałem krzywą piastę. Ileśtam kompletów tarczy wymieniłem, dopiero Wars to wychwycił
Przy zakręceniu piastą bez koła było widać krzywiznę.

#10
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2015 - 23:15
Miałem to samo, winne były wybite łożyska Piast. Zmiana Piast pomogła
Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka