Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

na benzynie swieci sie kontrolka silnika i sie dlawi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 19 września 2006 - 20:36

gdy odpale silnik na benzynie to swieci mi sie kontrolka silnika i gdy wciskam pedal gazu to silnik sie dlawi i nie chce wskoczyc na plynnie na wyzsze obroty tylko cos puka itp jak przelaczy sie na gaz to gasnie kontrolka silnika i silnik pracuje super,
co to moze byc?? zanim zalozylem gaz to tego nir bylo
slyszalem ze to wina komputera i za bardzo nie da sie tego zrobic, taka przypadlosc
pozdrawiam



#2 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 19 września 2006 - 21:53

gazory ci coś spieprzyły.
Na benzynie silnik ma chodzić tak samo jak przed założeniem gazu , silnik musi chodzić równo itp. Domyślałm się, że masz zwykłą instalacje II gen.
Najlepiej najprościej i najtaniej to zczytaj kody błedów, opis jak to zrobić masz tu:

http://forum.omegakl...hread.php?t=202

skoro świeci sie kontrolka, to znaczy że jest coś nie tak. W tej sytuacji, komputer zapisał błedy w pamieci, i jak je wywołasz (tak jak pisze w instrukcji ), to będziesz miał jak na dłoni co dolega silnikowi.
ps. to, że kontrolka gaśnie po przełączeniu na gaz, nie oznacza, że wszystko jest ok, bo ta kontrolka jest u ciebie "odcięta" na gazie, i mimo że się nie świeci, to komputer łapie błędy.

#3 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2006 - 22:45

Na benzynie silnik ma chodzić tak samo jak przed założeniem gazu , silnik musi chodzić równo itp. Domyślałm się, że masz zwykłą instalacje II gen.

nie prawda... mikser na dolocie zweza kanal doplywu powietrza i przy zapchanym filtrze powietrza silnik moze sie dlawic (lub chodzic na benzynie gorzej niz na gazie). Po przelaczeniu na gaz silnik pracuje dobrze, bo do powietrza w dolocie dodawany jest gaz, wiec ilosc mieszanki staje sie rowna ilosci podawanego powietrza bez gazu podczas pracy na benzynie...

oczywiscie to jest tylko zalozenie jednej z przyczyn takiego zachowania silnika...
watpie, zeby instalacja byla tak skopana, ze np. podczas pracy na benzynie podawany jest tez gaz...
a moze jakies zabezpieczenie przed wystrzalem typu klapka, grzybek, czy opaska nie funkcjonuje dobrze?


 


#4 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 20 września 2006 - 10:04

nie rozumiem. To znaczy, że po założeniu gazu musze liczyć się z nierówna pracą silnika itp.??? Kolega ma świezo założony gaz, liczę, że przewody, świece i filtry są wymienione, a może nie????
Miałem taką instalkę w poprzedniej omce, i silnik na benzynie chodził bez zmian.
to o czym kolega pisze, nie ma związku filtrami, itp, bo świeci się check, i coś mu tam puka.
A na gazie przecież chodzi ok

#5 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2006 - 11:03

liczę, że przewody, świece i filtry są wymienione, a może nie????

byc moze :)

to o czym kolega pisze, nie ma związku filtrami, itp, bo świeci się check, i coś mu tam puka.
A na gazie przecież chodzi ok

to jest prosta instalcja, jesli dzieja sie takie rzeczy na benzynie, a na gazie jest ok, to na 99% jest to wina samej instalacji (ew. komputera, filtra) - czyli przyczyna lezy nie w silniku, lecz przed nim...


 


#6 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 20 września 2006 - 11:34

..Cos mu tam puka bo silnik pracuje nie rowno i dostaje drgawek :) ..

..Na 99% przypadkow zawsze cos sie zaczyna dziac po zalozeniu LPG.. Zmien swiece i kable VN na NGK, tak przy okazji :)

#7 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 20 września 2006 - 14:45

zczytałem kody błędów i wyskoczyły mi 52- przekaźnik dopływu powietrza zbyt niskie napięcie 9ps, co z tym zrobic??)
i
92 - nie mam pojęcia co to jest?? nie mogę znaleźć tego kodu

#8 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 20 września 2006 - 15:15

kod 092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
Czujnik do wymiany, możliwe, że jest to przyczyną złej pracy silnika

Twoje tłumaczenie kodu 52 dotyczy kodu 52 ale w silniku z komputerem Multec, a ty masz Simtec 56.0.

Dla takiego komputera tłumacznie 52 jest takie:
52- tu masz z angielskiego: check light fault (code lamp)- voltage Hight
052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
Nie wiem o co w tym chodzi, nawet się niewypowiadam

#9 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 20 września 2006 - 18:23

ale jezeli czujnik jest uszkodzony to czemu na gazie chodzi dobrze?? chyba ze nie ma to wplywu jezeli chodzi na gazie, poza tym ten ile mniej wiecej kosztuje taki czujnik wraz z wymiana??
moze ktos wie o co chodzi z tym 052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie, a jezeli tak to czy skubnie mnie to bardzo??

#10 OFFLINE   chopinek

chopinek
  • 132 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza

Napisany 20 września 2006 - 18:25

kod 092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
Czujnik do wymiany, możliwe, że jest to przyczyną złej pracy silnika

Twoje tłumaczenie kodu 52 dotyczy kodu 52 ale w silniku z komputerem Multec, a ty masz Simtec 56.0.

Dla takiego komputera tłumacznie 52 jest takie:
52- tu masz z angielskiego: check light fault (code lamp)- voltage Hight
052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
Nie wiem o co w tym chodzi, nawet się niewypowiadam

skad wiesz ze mam taki komputer u siebie?? i czy jest on w porzadku czy nie za bardzo??

#11 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 20 września 2006 - 19:18

omegi z silnikami X20XEV od 94 do bodajże I połowy 97 roku miały komputery
Simtec 56.0/56.1 potem były montowane nowsze Simtec 56.5
Jest to normalny komputer, nic mu nie brakuje, spełnia swoją role, pewnie gazory ci nagadały, że te komput. są dupne, i oczywiście oni umywają ręce od ew. usterek

ps.
sporo info o kodach itp jest tu, ale w j. angielskim: http://www.topbuzz.co.uk/

ps.2 czujnik kosztuje ok 70-100zł, wymiana nie wiem ile, ale jest łatwa, nie ma przy tym komplikacji, więc i koszt nie będzie duży.

ps3. napisz konkretnie od kiedy masz gaz, od kiedy zaczeły się te "jaja", czy silnik trzyma obroty, i czy masz zmienione świece/przewody, oraz jaka to instalacja, producent, typ, czy gazory zakładały czy może jakiś znajomy??

#12 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2006 - 19:31

ale jezeli czujnik jest uszkodzony to czemu na gazie chodzi dobrze?

Instalacja gazowa 2-gen. nie korzysta z czujników "benzynowych".

#13 OFFLINE   Rafał

Rafał
  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Dolny Śląsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2006 - 19:32

skad wiesz ze mam taki komputer u siebie?

My wiemy wszystko. :wink:

#14 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 18:12

Hmm.. to i ja sie podebne, bo stronka:http://www.topbuzz.co.uk/ nie działa, a zczytałem takie błedy (nei widzę ich na listach, które znalazłem)..
12 - rozpoczęcie zczytywania, więc spx
37 -
38 -
91 -
92 - (ten błąd był opisywany).. tak z ciekawości pomogła wymiana czujnika?