na benzynie swieci sie kontrolka silnika i sie dlawi
#1 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 20:36
co to moze byc?? zanim zalozylem gaz to tego nir bylo
slyszalem ze to wina komputera i za bardzo nie da sie tego zrobic, taka przypadlosc
pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 21:53
Na benzynie silnik ma chodzić tak samo jak przed założeniem gazu , silnik musi chodzić równo itp. Domyślałm się, że masz zwykłą instalacje II gen.
Najlepiej najprościej i najtaniej to zczytaj kody błedów, opis jak to zrobić masz tu:
http://forum.omegakl...hread.php?t=202
skoro świeci sie kontrolka, to znaczy że jest coś nie tak. W tej sytuacji, komputer zapisał błedy w pamieci, i jak je wywołasz (tak jak pisze w instrukcji ), to będziesz miał jak na dłoni co dolega silnikowi.
ps. to, że kontrolka gaśnie po przełączeniu na gaz, nie oznacza, że wszystko jest ok, bo ta kontrolka jest u ciebie "odcięta" na gazie, i mimo że się nie świeci, to komputer łapie błędy.
#3 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 22:45
nie prawda... mikser na dolocie zweza kanal doplywu powietrza i przy zapchanym filtrze powietrza silnik moze sie dlawic (lub chodzic na benzynie gorzej niz na gazie). Po przelaczeniu na gaz silnik pracuje dobrze, bo do powietrza w dolocie dodawany jest gaz, wiec ilosc mieszanki staje sie rowna ilosci podawanego powietrza bez gazu podczas pracy na benzynie...Na benzynie silnik ma chodzić tak samo jak przed założeniem gazu , silnik musi chodzić równo itp. Domyślałm się, że masz zwykłą instalacje II gen.
oczywiscie to jest tylko zalozenie jednej z przyczyn takiego zachowania silnika...
watpie, zeby instalacja byla tak skopana, ze np. podczas pracy na benzynie podawany jest tez gaz...
a moze jakies zabezpieczenie przed wystrzalem typu klapka, grzybek, czy opaska nie funkcjonuje dobrze?
#4 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 10:04
Miałem taką instalkę w poprzedniej omce, i silnik na benzynie chodził bez zmian.
to o czym kolega pisze, nie ma związku filtrami, itp, bo świeci się check, i coś mu tam puka.
A na gazie przecież chodzi ok
#5 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 11:03
byc mozeliczę, że przewody, świece i filtry są wymienione, a może nie????
to jest prosta instalcja, jesli dzieja sie takie rzeczy na benzynie, a na gazie jest ok, to na 99% jest to wina samej instalacji (ew. komputera, filtra) - czyli przyczyna lezy nie w silniku, lecz przed nim...to o czym kolega pisze, nie ma związku filtrami, itp, bo świeci się check, i coś mu tam puka.
A na gazie przecież chodzi ok
#6 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 11:34
..Na 99% przypadkow zawsze cos sie zaczyna dziac po zalozeniu LPG.. Zmien swiece i kable VN na NGK, tak przy okazji
#7 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 14:45
i
92 - nie mam pojęcia co to jest?? nie mogę znaleźć tego kodu
#8 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 15:15
Czujnik do wymiany, możliwe, że jest to przyczyną złej pracy silnika
Twoje tłumaczenie kodu 52 dotyczy kodu 52 ale w silniku z komputerem Multec, a ty masz Simtec 56.0.
Dla takiego komputera tłumacznie 52 jest takie:
52- tu masz z angielskiego: check light fault (code lamp)- voltage Hight
052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
Nie wiem o co w tym chodzi, nawet się niewypowiadam
#9 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 18:23
moze ktos wie o co chodzi z tym 052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie, a jezeli tak to czy skubnie mnie to bardzo??
#10 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 18:25
skad wiesz ze mam taki komputer u siebie?? i czy jest on w porzadku czy nie za bardzo??kod 092 - Uszkodzony czujnik położenia wałków rozrządu XEV
Czujnik do wymiany, możliwe, że jest to przyczyną złej pracy silnika
Twoje tłumaczenie kodu 52 dotyczy kodu 52 ale w silniku z komputerem Multec, a ty masz Simtec 56.0.
Dla takiego komputera tłumacznie 52 jest takie:
52- tu masz z angielskiego: check light fault (code lamp)- voltage Hight
052 - Stopień wyjściowy lampki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
Nie wiem o co w tym chodzi, nawet się niewypowiadam
#11 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 19:18
Simtec 56.0/56.1 potem były montowane nowsze Simtec 56.5
Jest to normalny komputer, nic mu nie brakuje, spełnia swoją role, pewnie gazory ci nagadały, że te komput. są dupne, i oczywiście oni umywają ręce od ew. usterek
ps.
sporo info o kodach itp jest tu, ale w j. angielskim: http://www.topbuzz.co.uk/
ps.2 czujnik kosztuje ok 70-100zł, wymiana nie wiem ile, ale jest łatwa, nie ma przy tym komplikacji, więc i koszt nie będzie duży.
ps3. napisz konkretnie od kiedy masz gaz, od kiedy zaczeły się te "jaja", czy silnik trzyma obroty, i czy masz zmienione świece/przewody, oraz jaka to instalacja, producent, typ, czy gazory zakładały czy może jakiś znajomy??
#12 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 19:31
Instalacja gazowa 2-gen. nie korzysta z czujników "benzynowych".ale jezeli czujnik jest uszkodzony to czemu na gazie chodzi dobrze?
#13 OFFLINE
Napisany 20 września 2006 - 19:32
My wiemy wszystko.skad wiesz ze mam taki komputer u siebie?
#14 OFFLINE
Napisany 20 października 2006 - 18:12
12 - rozpoczęcie zczytywania, więc spx
37 -
38 -
91 -
92 - (ten błąd był opisywany).. tak z ciekawości pomogła wymiana czujnika?