Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ładowanie akumulatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 października 2015 - 09:33

Od czego zacząć sprawdzanie tego ładowania,,,
tomek14829

#22 OFFLINE   MobilZasada

MobilZasada
  • 39 postów
  • Dołączył: 06-01-2014
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 października 2015 - 20:10

Napięcie ładowania powinno wynosić fachowo 13,8V.

 

Ja jeździłem długo moją omegą gdzie miałem problem z ładowaniem. Ale byłem tego świadomy, ponieważ mam miernik w samochodzie. Także żadna przykra sytuacja mnie nie zaskoczyła w drodze. :)

 

Przy codziennej jeździe, czyli klimatronik, radio, światła ładowanie miałem na poziomie 13-12,5V. To o wiele za mało. W upalne dni, gdy komora silnika była mocno rozgrzana, chodziła klima, nie daj Bóg załączał się też wentylator to napięcie w instalacji schodziło do krytycznej wartości nawet 11,9V.

Warto dodać że efekt żarzenia się kontrolki akumulatora również u mnie występował. (było widać tylko w nocy, leciutko się paliła)

 

Wreszcie zabrałem się za naprawę. Byłem skłonny za grube pieniądze regenerować mój alternator. Ale nie wpadłem na to, że OPELek jak to OPELek lubi mieć swoje humorki. I po dotknięciu klemy i poparzeniu sobie ręki przez pana mechanika, okazało się że wystarczy odciąć przewód akumulator-alternator i zarobić go porządnie na nowej końcówce oczkowej. Klemę odświeżyć i wszystko dobrze poskręcać.

 

Niestety w oplach klemy są fabrycznie zrobione tak, że po latach ( a nasze auta są dość stare jakby nie patrzeć...) po prostu "wietrzeją" i przepływ prądu nagle robi się ograniczony.

 

Za małe pieniążki okazało się że napięcie w instalacji utrzymuje się do 14,2V po rozruchu do 13,7 przy jeździe ze stałymi odbiornikami prądu, czyli klima, światła...



#23 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 października 2015 - 20:40

Czyli dalej mało, a "fachowo" jak to mówisz to jest 14,4 V

#24 OFFLINE   ziomas1233

ziomas1233
  • 118 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 25 października 2015 - 21:27

fachowo to jest tyle, ile jest napisane na regulatorze napięcia, czasem o ile jest?.



#25 OFFLINE   BialyOmega

BialyOmega
  • 98 postów
  • Dołączył: 08-04-2015
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 października 2015 - 02:07

Ja słyszałem ,że prawidłowe ładowanie to min 13,8 (przy włączonych światłach mijania) do max 14,4.Nie wiem jak w innych wersjach ale podobno w moim przypadku (2,5 dti) ładowaniem steruje komputer.

#26 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2015 - 18:55


Nie wiem jak w innych wersjach ale podobno w moim przypadku (2,5 dti) ładowaniem steruje komputer.

ciekawa teoria, a alternator to jaki masz?



#27 OFFLINE   BialyOmega

BialyOmega
  • 98 postów
  • Dołączył: 08-04-2015
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 października 2015 - 21:12

ciekawa teoria, a alternator to jaki masz?


Jak jaki?
http://altera.jdm.pl...roducts_id=1988

Taki jak ten.Z kostką wpinaną na 3 piny.

#28 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 października 2015 - 22:05

no to regulator ma

http://alternator-ro...eo-p-13181.html



#29 OFFLINE   BialyOmega

BialyOmega
  • 98 postów
  • Dołączył: 08-04-2015
  • Skąd: EPA
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 października 2015 - 22:37

No regulator to ma ale czy akurat taki to się nie zagłębiałem aż tak.I co dalej?To jak ?Jest sterowane komputerem czy nie?

Edytowany przez BialyOmega, 26 października 2015 - 22:53.


#30 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 października 2015 - 23:15

Pewnie, że nie

#31 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 grudnia 2015 - 19:28

witam.na wolnych obrotach miernik pokazuje 13.73 po wlaczeniu wszystkiego co jest mozliwe 13.50.powinno byc 14.00-14.40.co jest grane.po trzech dniach nie mozna odpalic omege :(.akuś dobry trzymie 12.50.zaczyna mnie ********.pomysly?dzieki za wszyskie :)


Edytowany przez kocyk, 21 grudnia 2015 - 19:36.
cenzura


#32 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2015 - 19:37

Sprawdź czy coś nie pobiera prądu podczas postoju


   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#33 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 307 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 grudnia 2015 - 16:02

Sprawdź czy coś nie pobiera prądu podczas postoju

mozesz mi na PW podpowiedz dokladnie co robic?pare rzeczy moze tylko pobierac!?radio i alarm i co jeszcze?kliknij do mnie :)jak bedziesz mial czas :)pozdrawiam



#34 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2015 - 22:27

Panowie u mnie też dziwne rzeczy dzieją sie z prądem np jak wychodzę z auta no nieraz kopie mnie prąd jak dotykam drzwi , pózniej sprawdzam ładowanie i mam na zapalonym + swiatła+radio+nawiew 13.70-14.00. Innym razem znowu wszystko jest w porządku nie kopie i ładowanie ok bo 14.20-14.40. Elektryk sprawdzał i niby wszystko ok. Jakieś sugestie ?



#35 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2015 - 22:45

Panowie u mnie też dziwne rzeczy dzieją sie z prądem np jak wychodzę z auta no nieraz kopie mnie prąd jak dotykam drzwi , pózniej sprawdzam ładowanie i mam na zapalonym + swiatła+radio+nawiew 13.70-14.00. Innym razem znowu wszystko jest w porządku nie kopie i ładowanie ok bo 14.20-14.40. Elektryk sprawdzał i niby wszystko ok. Jakieś sugestie ?

A to jest wyładowanie elektrostatyczne? 12 volt nie kopie...

#36 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2015 - 22:50

Delikaknie

 

A to jest wyładowanie elektrostatyczne? 12 volt nie kopie...

hmm mnie delikatnie kopie ;) i ten fakt zmiany ładowania raz mniej raz więcej, może masa gdzieś się przetarła ?

dodam żę to dzieje się gdy silnik zapalony jest


Edytowany przez rafik88, 22 grudnia 2015 - 22:51.


#37 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2015 - 22:58

Delikaknie

hmm mnie delikatnie kopie ;) i ten fakt zmiany ładowania raz mniej raz więcej, może masa gdzieś się przetarła ?
dodam żę to dzieje się gdy silnik zapalony jest

Jak kopie i silnik pracuje to cos nie tak..

#38 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 grudnia 2015 - 23:01

Zobaczymy po wymianie klem, jutro będę się za to zabierał bo jedną klemę a raczej przewód mam luzny i lata w klemie pewnie przez to wszystko się dzieje



#39 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 grudnia 2015 - 23:47

Wymienić klemy i dokladnie oczysc kable na nich zaciskanie, kiedyś przez to ze tego nie zrobiłem aku w kilka miesięcy do wymiany, klema się grzala przez zasniedzenie.

Edytowany przez zico, 22 grudnia 2015 - 23:47.


#40 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 grudnia 2015 - 00:15

grzanie klemy też występowało