Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jakie i od czego silniki można włożyć do omegi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 22 marca 2014 - 21:37

Pytanie jakie silniki można w miarę łatwo włożyć do omegi i z jakiego samochodu,
Wiemy że wszystkie silniki benzynowe w zakresie omegi pasują zamiennie różnią się tylko wózkiem pod silnikiem, ale chciał bym zebrać informacje na temat innych, przykładem może być 3.2, np z Vectry, Wie ktoś co jeszcze i z jakiego samochodu można w miarę łatwo wpasować do omegi ?




 


#2 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 22 marca 2014 - 21:46

Z vectry nie pasuje plug&play :p Trzeba przełożyć z omegowego motoru pare gratów no i mocowania są inne.
Z saaba pasi, z bmki pasi, podejrzewam że w zależności od umiejętności i wiedzy przekładającego każdy silnik wejdzie :p Niektórzy wsadzali do omegi nawet 1.5 z nexii :p

#3 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 22 marca 2014 - 21:50

Z tych modeli możemy przekładać silniki - bez miski, łap silnika, na własnych czujnikach to oczywiste
3.0 - Sintra
2.5, 2.6, 3.2 - Vectra, Signum
3.2 - Cadillac CTS
2.5 TD - BMW TDS, Range Rover
2.0 16V Astra, Vectra
Z Daewoo Nubiry i Leganzy pasuje blok bez głowicy 2.0 16V.

Z vectry nie pasuje plug&play :p

Z żadnego auta nie pasuje P&P, łapy, miska są zawsze inne.

#4 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 22 marca 2014 - 21:58

3.2 - Cadillac CTS

223 KM 296 N•m przy 3400 obr/min

Już ciekawie :)




 


#5 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 22 marca 2014 - 22:00

Tylko za sprawą ECU, to ten sam silnik co w Omedze.

#6 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 22 marca 2014 - 22:01

A ECU pasują zamiennie ?




 


#7 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2014 - 22:08

1.0 z Corsy C :masakra:

Włożyć możesz wszystko co się zmieści pod maską, a cała reszta to kwestia zasobności portfela

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 22 marca 2014 - 22:14

1.0 z Corsy C

:bad: za tego typu odpowiedź w innym temacie ja dostałem ostrzeżenie:bad:

#9 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2014 - 22:18

:bad: za tego typu odpowiedź w innym temacie ja dostałem ostrzeżenie:bad:


to jest OT to raz
a dwa że dla mnie takie tematy świadczą o tym że spadek wszelkich wartości na tym forum trwa.....

a trzy, to zawsze możesz mnie zaraportować :yes:
Znam takiego pomarańczowego od którego już kiedyś dostawałem kartki :lol: :smiech:

#10 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2014 - 22:33

a dwa że dla mnie takie tematy świadczą o tym że spadek wszelkich wartości na tym forum trwa.....

a niby dlaczego? Chłopak zapytał.... i dostaje odpowiedzi. Spadek wartości to bardzie temat KKK ale jak kto woli. Adam nie popadajmy w wariactwo.

 


 


 


#11 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 marca 2014 - 22:43

Spadek wartości to bardzie temat KKK ale jak kto woli.


no faktycznie :masakra: Lepiej nazywać limuzyny kluskami i drutować sobie kluski :masakra:

a niby dlaczego?


dlatego:

Włożyć możesz wszystko co się zmieści pod maską, a cała reszta to kwestia zasobności portfela


i właściwie to jest wszystko w temacie, bo na gadaniu się skończy, bo i tak nikt tutaj tego nie zrealizuje... a dlaczego? Dlatego że:
a) albo ktoś ma o tym pojęcie i zabiera się za to dopytując o jakieś szczegóły techniczne
b) nie zna się na tym i zleca to jakiejś firmie profesjonalnej... tylko że to przekroczy kilka razy wartość tych "klusek" więc skończy się na gadaniu.

Jestem w stanie na palcach jednej ręki policzyć gości na tym forum którzy byliby w stanie zabrać się za jakiegoś porządnego swapa :)

#12 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 marca 2014 - 11:14

Co masz na mysli mówiąc porządnego. Miałem pomysł montować 2jz do omegi od lexusa ale nie brak chęci czy kasy bo silnik stosunkowo tani jest. Chodzi bardziej o dostępność czasu a rok bez samochodu to dużo.

#13 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2014 - 11:17

rok bez samochodu to dużo

A Ty co chcesz nowy model Omegi produkować :lol:

#14 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 marca 2014 - 11:58

3.2, np z Vectry


Z Viki 3.2 sam wkładałem, pasuje idealnie wszystko jest dokładnie takie samo, oczywiście z twojej starej V zostawiasz łapy i misę, bloki są identyczne mają otwory do montażu wzdłużnego jak i poprzecznego,nie wiem jak z rezonatorem z 3.0 do 3.2 ja robiłem przekładkę 3.2 na 3.2 to nie miałem problemu, no i oczywiście z Vectry masz duże prawdopodobieństwo zakupu nowszego motora.

#15 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 marca 2014 - 19:19

Wieczorami jak robić i zawsze coś wyjdzie to moze przesadziłem rok pół roku pewno.

#16 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 23 marca 2014 - 20:13

Kolega musi mieć nadwozie w stanie fabrycznym, skoro może pozwolić sobie na takie silnikowe fanaberie

#17 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2014 - 20:22

Bronek zawsze można kupić auto zastępcze i w wolnych chwilach dłubać przy Omedze.Ja właśnie teraz tak robię.Kupiłem byle co za grosze i tym jeżdżę a Omega stoi u znajomka i powoli każdy z nas w wolnych chwilach robi.Oczywiście robimy tylko blacharkę bo na swapa to po pierwsze nie mam kasy, po drugie nie mam miejsca, po trzecie nie mam chęci.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#18 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 marca 2014 - 07:47

Auto zastępcze to nie taka ważna opcja tylko ze jak pisałem zdaża się ze przez cały tydzien wracam o 21 od rana i co wtedy można zrobić. Jak robiłem swap z 2.0 to były problemy z elektryką których się nie chciało robić. Blacharką akurat się zaczynam zajmować bo wykwity po zimie to norma ale nie o tym temat. Moim zdaniem do omegi wsadzać to tylko 2jz-ge bo tansa opcja i wytrzyma do 400km po odprężeniu droższa 2jz-gte tam już kwestia finansów moze jedynie powstrzymać moc. Silniki saaba owszem nawet jak to widac na forum ILKU ładne wyniki ma. I jak moim zdaniem to najtanszy sposób na 300+ w omie. Niby duża komora ale miejsca juz nie tak.