Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Akumulatorowy samochód dla dzieci


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 marca 2014 - 15:49

Witam. Mam problem z autkiem. Jest to auto siostrzenicy. Szwagier go przeciagnal przez pol osiedla (bo sie rozladowal) a potem podlaczyl do ladowania na 3 dni bo zapomnial. Bylo to 2 lata temu. Auto przestalo dzialac na "pedal" Dziala tylko z pilota. Aku do wymiany to juz wiem. Przycisk pedalu dziala prawidlowo. Nie wiem gdzie szukac usterki. Sa jeszcze 2 przelaczniki 3 pozycyjne 6 pinowe. Jeden to wlasnie wybor pedal/pilot a drugi kierunek jazdy (dla wyboru jazdy z pedalu). Ma ktos schematy takich przelacznikow ? Kiedy i jak powinny przewodzic. Numerow katalogowych one nie posiadaja. Chce to auto dla corki doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci.

Drugie pytanie jest tam aku 6V. Moge podlaczyc 2 aku rownolegle aby dluzej sie corka cieszyla jazda? (wole tak niz chodzic z drugim w plecaku). Ewentualnie ktos posiada jakies schematy elektryczne dla takich samochodzikow? Na 99% wszystkie beda zbiezne.


Ogolnie silnik przekladni kierowniczej dziala bez zarzutu. Silnik kola takze dziala bez zarzutu. Z pilota jest pelna funkcjonalnosc. Brakuje tylko tego dzialania z pedalu.

#2 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2014 - 07:19

JA bym obstawiał jednak pedał. W autku mojego syna jedyne co pada to właśnie kontakt elektryczny na "pedale".

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#3 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 marca 2014 - 19:16

pedal podmienialem ze zwyklym kolyskowym przelacznikiem i jest dobrze. Multimetrem pedal ma nieskonczona opornosc na jednym koncu i niemal zero na najnizszym zakresie dla drugiej pozycji. Zastanawia mnie przelacznik jazdy przod tyl.

#4 OFFLINE   dany5

dany5
  • 1 045 postów
  • Dołączył: 15-03-2010
  • Skąd: Sompolno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 marca 2014 - 09:04

. Zastanawia mnie przelacznik jazdy przod tyl.

i to on był winien w samochodzie mojego syna

#5 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 marca 2014 - 22:57

pedal podmienialem ze zwyklym kolyskowym przelacznikiem i jest dobrze. Multimetrem pedal ma nieskonczona opornosc na jednym koncu i niemal zero na najnizszym zakresie dla drugiej pozycji. Zastanawia mnie przelacznik jazdy przod tyl.


pozostaje pomierzyć...

PS mojemu synkowi bardzo sie podoba jak mu wsadzę akumulator 12V zamiast 6V tylko że po 5 minutach jazdy wracamy do 6V bo silnik napedowy jest gorący :)
aha - ja mam prostą wersję bez pilotów

#6 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 marca 2014 - 04:54

Zgłupiałem. Wszystkie konektory mocno sie trzymaly (sciagalem je aby wyjac przelaczniki) wyjelem. Sprawdzilem zgodnie ze schematami wlaczniki. Potem kable - "komputer", silnik komputer, aku komputer etc. Wszystko przewodzi. Zrezygnowany zlozylem jak fabryka chciala i pojechal :/ Mam samonaprawiajace sie autko. Musze omege postawic obok niego - moze sie nauczy.

Ogolnie wlasnie zastanawiam sie nad podlaczeniem dwoch rownolegle 6V aby na dluzej starczala zabawa. 12V moze byc ryzykowne wlasnie dla silnika i przekladni.

#7 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 17 czerwca 2014 - 08:36

ja kolego troche sie bawiłem w takie przeróbki :)
2x 10A 12V pracujące równolegle albo szeregowo. A o to efekty:
Przed zmianami:
http://w600.wrzuta.p..._strong_orginal
W orginale pracuja 2 silniki 12V. Przy I biegu kazdy dostaje 6V przy "turbo" idzie 12 na jeden z nich...

Po zmianie:
http://w600.wrzuta.p...60w_modyfikacja
Dwa aku 12v 10Ah połączone szeregowo i zmienione silniczki napędowe na kołach:
Przy I biegu każdy dostaje nominalnie połowę nap. zasilającego czyli teraz po 12V, ale przy wcisnieciu "turbo" idzie 24V na silnik 12Voltowy.... Efekt taki, że maluch musi sie dobrze trzymać przy ruszaniu...
Silniczki grzeją się i czuć zapach palonej izolacji po dłuższym czasie - więc to jest zabawa na krótką metę, parę minut. Dłużej nie próbowałem :)
PS. pod koniec filmiku, w trakcie robienia kółka zsunęło sie zasilanie z ejdnego silniczka stąd zwolnienie
Można silniczki wymienic na 24V ale już nie chciałem się tak bawić...

PS. przy szeregowym połączeniu "turbo" wypięte bo dzieciak zaczyna driftować na chodniku z odrobiną piasku... Miny dzieci z podwórka bezcenne, a maluch 5-letni śmiga jak stary wyga czasem...

PS. Quad strong....

#8 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 18 czerwca 2014 - 05:34

Trzeba dzieciaki uczyć od małego że tylny napęd to za***ista sprawa :D
Nawet łódki mają tylny napęd :hihi:

#9 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 czerwca 2014 - 05:44

My też mamy tylny napęd :)