Akumulatorowy samochód dla dzieci
#1 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 15:49
Drugie pytanie jest tam aku 6V. Moge podlaczyc 2 aku rownolegle aby dluzej sie corka cieszyla jazda? (wole tak niz chodzic z drugim w plecaku). Ewentualnie ktos posiada jakies schematy elektryczne dla takich samochodzikow? Na 99% wszystkie beda zbiezne.
Ogolnie silnik przekladni kierowniczej dziala bez zarzutu. Silnik kola takze dziala bez zarzutu. Z pilota jest pelna funkcjonalnosc. Brakuje tylko tego dzialania z pedalu.
#2 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 07:19
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#3 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 19:16
#4 OFFLINE
Napisany 11 marca 2014 - 09:04
i to on był winien w samochodzie mojego syna. Zastanawia mnie przelacznik jazdy przod tyl.
#5 OFFLINE
Napisany 11 marca 2014 - 22:57
pedal podmienialem ze zwyklym kolyskowym przelacznikiem i jest dobrze. Multimetrem pedal ma nieskonczona opornosc na jednym koncu i niemal zero na najnizszym zakresie dla drugiej pozycji. Zastanawia mnie przelacznik jazdy przod tyl.
pozostaje pomierzyć...
PS mojemu synkowi bardzo sie podoba jak mu wsadzę akumulator 12V zamiast 6V tylko że po 5 minutach jazdy wracamy do 6V bo silnik napedowy jest gorący
aha - ja mam prostą wersję bez pilotów
#6 OFFLINE
Napisany 13 marca 2014 - 04:54
Ogolnie wlasnie zastanawiam sie nad podlaczeniem dwoch rownolegle 6V aby na dluzej starczala zabawa. 12V moze byc ryzykowne wlasnie dla silnika i przekladni.
#7 OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2014 - 08:36
2x 10A 12V pracujące równolegle albo szeregowo. A o to efekty:
Przed zmianami:
http://w600.wrzuta.p..._strong_orginal
W orginale pracuja 2 silniki 12V. Przy I biegu kazdy dostaje 6V przy "turbo" idzie 12 na jeden z nich...
Po zmianie:
http://w600.wrzuta.p...60w_modyfikacja
Dwa aku 12v 10Ah połączone szeregowo i zmienione silniczki napędowe na kołach:
Przy I biegu każdy dostaje nominalnie połowę nap. zasilającego czyli teraz po 12V, ale przy wcisnieciu "turbo" idzie 24V na silnik 12Voltowy.... Efekt taki, że maluch musi sie dobrze trzymać przy ruszaniu...
Silniczki grzeją się i czuć zapach palonej izolacji po dłuższym czasie - więc to jest zabawa na krótką metę, parę minut. Dłużej nie próbowałem
PS. pod koniec filmiku, w trakcie robienia kółka zsunęło sie zasilanie z ejdnego silniczka stąd zwolnienie
Można silniczki wymienic na 24V ale już nie chciałem się tak bawić...
PS. przy szeregowym połączeniu "turbo" wypięte bo dzieciak zaczyna driftować na chodniku z odrobiną piasku... Miny dzieci z podwórka bezcenne, a maluch 5-letni śmiga jak stary wyga czasem...
PS. Quad strong....
#8 OFFLINE
Napisany 18 czerwca 2014 - 05:34
Nawet łódki mają tylny napęd :hihi: