[OB & OBFL] Skąd wziąć +12V po stacyjce na pobór ≥3A
#1 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 14:27
Muszę uzbroić moją listwę LPG we wstępny podgrzewacz i mam pytanie.
Skąd najlepiej wziąć +12V po stacyjce, które obsłuży taki podgrzewacz?
Nie chcę przeciążyć jakiegoś obwodu.
Wydaje mi się, że najlepiej wziąć z jakiegoś nieużywanego - przyczepa itp.
Działa on tak, że po włączeniu zasilania rozgrzewa się do 60°C i samoczynnie wyłącza aż do ponownego włączenia.
BTW fajna rzecz bo Matrix'y się trochę kleją jak się zimniej zrobi i potrafi zgasnąć.
#2 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 14:29
Cześć.
Muszę uzbroić moją listwę LPG we wstępny podgrzewacz i mam pytanie.
Skąd najlepiej wziąć +12V po stacyjce, które obsłuży taki podgrzewacz?
Nie chcę przeciążyć jakiegoś obwodu.
Wydaje mi się, że najlepiej wziąć z jakiegoś nieużywanego - przyczepa itp.
Działa on tak, że po włączeniu zasilania rozgrzewa się do 60°C i samoczynnie wyłącza aż do ponownego włączenia.
BTW fajna rzecz bo Matrix'y się trochę kleją jak się zimniej zrobi i potrafi zgasnąć.
najlepiej z kostki w trójkątnej skrzynce zasilającej pompkę wody małego obiegu do nagrzewnicy (nawet jezeli nie masz pompki to masz kostke). Złącze jest małe 6 pinowe (ale tylko 4 piny dostępne reszta pusta) koloru zielonego. Są tam 3x 12v po stacyjce i masa. Zasil tym przekaźnik 12V (standardowy) i podłącz do styków roboczych przekaźnika zasilanie z aku i przez przekaźnik do podgrzewacza. Oczywiście bezwzględnie na obwód ogrzewacza bezpiecznik.
#3 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 15:48
#4 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 16:16
proponuje bezpośrednio z aku przez przekaźnik i masz problem z głowy
Ale jak bezpośrednia z aku, przecież wtedy cały czas będzie podgrzewacz zasilany, a on ma zasilany z chwilą załączenia stacyjki, czyli po uruchomieniu auta. Wytłumacz o co Ci chodziło Damian, bo może ja Cię źle zrozumiałem.
#5 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 16:23
przez przekaźnik
Przez przekaźnik.Uruchamiany napięciem po zapłonie.
#6 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 16:35
#7 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 19:49
Ps. Ile ten podgrzewacz ma mocy, bo cos malo wychodzi
smartniete tapfonem
#8 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 20:47
dokładnie takPrzez przekaźnik.Uruchamiany napięciem po zapłonie.
#9 OFFLINE
Napisany 03 stycznia 2014 - 20:53
#10 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 13:19
a zasilanie wezmę prosto z akumulatora. To będzie najlepsze rozwiązanie bo nie obciążę żadnego obwodu.
#11 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 18:03
Wykorzystam do tego przekaźnik, który kiedyś uruchamiał "odkurzacz"
a zasilanie wezmę prosto z akumulatora. To będzie najlepsze rozwiązanie bo nie obciążę żadnego obwodu.
W takim razie nie potrzebny Ci jest przekaźnik, bo grzanie będziesz miał cały czas.
Przekaźnik jest właśnie po to aby nie obciążać obwodu, tylko prądem cewki przekaźnika.
#12 OFFLINE
Napisany 05 stycznia 2014 - 21:04
Napięciem po stacyjce zasilę wyłącznie przekaźnik, który będzie załączał napięcie z aku na grzałkę.
#13 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 09:56
jak masz gdzieś szrot blisko to podjedź i wyjmij z omegi ze skrzynki tej trójkanej podstawkę pod przekaźnik i wsadź do swojej będzie to wyglądało jak ori, ja tak miałem instalkę od ebera to kazdy kto zaglądał yo pytał się od czego to bo on niema takich przekaźnikówNapięciem po stacyjce zasilę wyłącznie przekaźnik, który będzie załączał napięcie z aku na grzałkę.
#14 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2014 - 10:55
Które to będzie?Złącze jest małe 6 pinowe (ale tylko 4 piny dostępne reszta pusta) koloru zielonego.
#15 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2014 - 15:30
Koledzy pomóżcie konkretnie skąd najlepiej takie zapięcie wziąć
#16 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2014 - 17:05
#17 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2014 - 11:50
W załączniku nr 20 to przekaźnik pompy paliwa. Czy tam jest +12V po stacyjce? Pytam ponieważ po włączeniu zapłonu pompę słychać tylko kilka sekund i nie wiem czy te +12V jest tam cały czas gdy zapłon jest włączony. Jeśli jest ciągle to właśnie stamtąd wezmę zasilanie drugiego przekaźnika, który z kolei będzie załączał moją grzałeczkę.zawsze mozesz wziac z bezpiecznika pompy paliwa
#18 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2014 - 20:38
W załączniku nr 20 to przekaźnik pompy paliwa. Czy tam jest +12V po stacyjce? Pytam ponieważ po włączeniu zapłonu pompę słychać tylko kilka sekund i nie wiem czy te +12V jest tam cały czas gdy zapłon jest włączony. Jeśli jest ciągle to właśnie stamtąd wezmę zasilanie drugiego przekaźnika, który z kolei będzie załączał moją grzałeczkę.
jest w 10 też
#19 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2014 - 21:04
Czy tam jest +12V po stacyjce?
Wg.mnie nie. Obydwa te przekaźniki są sterowane z ECU.Zasilane są z linii 30 czyli bezpośrednio z akumulatora.
#20 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2014 - 21:42
Wg.mnie nie. Obydwa te przekaźniki są sterowane z ECU.Zasilane są z linii 30 czyli bezpośrednio z akumulatora.
To dlaczego pompa włącza się wraz z włączeniem zapłonu?
Tam przekaźnik może włączać napięcie bezpośrednio z aku ale sam przekaźnik powinien być sterowany po stacyjce.