Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Skąd wziąć +12V po stacyjce na pobór ≥3A


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 14:27

Cześć.
Muszę uzbroić moją listwę LPG we wstępny podgrzewacz i mam pytanie.
Skąd najlepiej wziąć +12V po stacyjce, które obsłuży taki podgrzewacz?
Nie chcę przeciążyć jakiegoś obwodu.
Wydaje mi się, że najlepiej wziąć z jakiegoś nieużywanego - przyczepa itp.
Działa on tak, że po włączeniu zasilania rozgrzewa się do 60°C i samoczynnie wyłącza aż do ponownego włączenia.

BTW fajna rzecz bo Matrix'y się trochę kleją jak się zimniej zrobi i potrafi zgasnąć.

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2014 - 14:29

Cześć.
Muszę uzbroić moją listwę LPG we wstępny podgrzewacz i mam pytanie.
Skąd najlepiej wziąć +12V po stacyjce, które obsłuży taki podgrzewacz?
Nie chcę przeciążyć jakiegoś obwodu.
Wydaje mi się, że najlepiej wziąć z jakiegoś nieużywanego - przyczepa itp.
Działa on tak, że po włączeniu zasilania rozgrzewa się do 60°C i samoczynnie wyłącza aż do ponownego włączenia.

BTW fajna rzecz bo Matrix'y się trochę kleją jak się zimniej zrobi i potrafi zgasnąć.


najlepiej z kostki w trójkątnej skrzynce zasilającej pompkę wody małego obiegu do nagrzewnicy (nawet jezeli nie masz pompki to masz kostke). Złącze jest małe 6 pinowe (ale tylko 4 piny dostępne reszta pusta) koloru zielonego. Są tam 3x 12v po stacyjce i masa. Zasil tym przekaźnik 12V (standardowy) i podłącz do styków roboczych przekaźnika zasilanie z aku i przez przekaźnik do podgrzewacza. Oczywiście bezwzględnie na obwód ogrzewacza bezpiecznik.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 15:48

proponuje bezpośrednio z aku przez przekaźnik i masz problem z głowy

#4 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:16

proponuje bezpośrednio z aku przez przekaźnik i masz problem z głowy



Ale jak bezpośrednia z aku, przecież wtedy cały czas będzie podgrzewacz zasilany, a on ma zasilany z chwilą załączenia stacyjki, czyli po uruchomieniu auta. Wytłumacz o co Ci chodziło Damian, bo może ja Cię źle zrozumiałem.

#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:23

przez przekaźnik

:masakra:
Przez przekaźnik.Uruchamiany napięciem po zapłonie.

#6 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 16:35

http://allegro.pl/do...3802690958.html

Coś takiego zastosować, znaleźć taki bezpiecznik i już.

#7 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 stycznia 2014 - 19:49

Robert, z calym szacunkiem, ale nie o to chodzi


Ps. Ile ten podgrzewacz ma mocy, bo cos malo wychodzi

smartniete tapfonem
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 20:47

Przez przekaźnik.Uruchamiany napięciem po zapłonie.

dokładnie tak

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2014 - 20:53

Kurde ludzie , przecież napisałem mu to w w drugim poście, po co te produkcje.

#10 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 13:19

Wykorzystam do tego przekaźnik, który kiedyś uruchamiał "odkurzacz" :)
a zasilanie wezmę prosto z akumulatora. To będzie najlepsze rozwiązanie bo nie obciążę żadnego obwodu.

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2014 - 18:03

Wykorzystam do tego przekaźnik, który kiedyś uruchamiał "odkurzacz" :)
a zasilanie wezmę prosto z akumulatora. To będzie najlepsze rozwiązanie bo nie obciążę żadnego obwodu.


W takim razie nie potrzebny Ci jest przekaźnik, bo grzanie będziesz miał cały czas.
Przekaźnik jest właśnie po to aby nie obciążać obwodu, tylko prądem cewki przekaźnika.

#12 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 21:04

No właśnie tak zrobię.
Napięciem po stacyjce zasilę wyłącznie przekaźnik, który będzie załączał napięcie z aku na grzałkę.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 09:56

Napięciem po stacyjce zasilę wyłącznie przekaźnik, który będzie załączał napięcie z aku na grzałkę.

jak masz gdzieś szrot blisko to podjedź i wyjmij z omegi ze skrzynki tej trójkanej podstawkę pod przekaźnik i wsadź do swojej będzie to wyglądało jak ori, ja tak miałem instalkę od ebera to kazdy kto zaglądał yo pytał się od czego to bo on niema takich przekaźników :D

#14 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 10:55

Złącze jest małe 6 pinowe (ale tylko 4 piny dostępne reszta pusta) koloru zielonego.

Które to będzie?

#15 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2014 - 15:30

A czy +12 po stacyjce występuje w miejscu, gdzie był przekaźnik załączający odkurzacz?
Koledzy pomóżcie konkretnie skąd najlepiej takie zapięcie wziąć :)

#16 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 stycznia 2014 - 17:05

wez miernik i sprawdz, zawsze mozesz wziac z bezpiecznika pompy paliwa, jako zasilanie dodatkowego przekaznika
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#17 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 11:50

zawsze mozesz wziac z bezpiecznika pompy paliwa

W załączniku nr 20 to przekaźnik pompy paliwa. Czy tam jest +12V po stacyjce? Pytam ponieważ po włączeniu zapłonu pompę słychać tylko kilka sekund i nie wiem czy te +12V jest tam cały czas gdy zapłon jest włączony. Jeśli jest ciągle to właśnie stamtąd wezmę zasilanie drugiego przekaźnika, który z kolei będzie załączał moją grzałeczkę.

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 20:38

W załączniku nr 20 to przekaźnik pompy paliwa. Czy tam jest +12V po stacyjce? Pytam ponieważ po włączeniu zapłonu pompę słychać tylko kilka sekund i nie wiem czy te +12V jest tam cały czas gdy zapłon jest włączony. Jeśli jest ciągle to właśnie stamtąd wezmę zasilanie drugiego przekaźnika, który z kolei będzie załączał moją grzałeczkę.


jest w 10 też:)

#19 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 05 lutego 2014 - 21:04

Czy tam jest +12V po stacyjce?


Wg.mnie nie. Obydwa te przekaźniki są sterowane z ECU.Zasilane są z linii 30 czyli bezpośrednio z akumulatora.

#20 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2014 - 21:42

Wg.mnie nie. Obydwa te przekaźniki są sterowane z ECU.Zasilane są z linii 30 czyli bezpośrednio z akumulatora.


To dlaczego pompa włącza się wraz z włączeniem zapłonu?
Tam przekaźnik może włączać napięcie bezpośrednio z aku ale sam przekaźnik powinien być sterowany po stacyjce.