Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podpora wału - opinia (foto)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 20:02

Ten pierscień trzeba zdjac zeby wyjąć łożysko,natomiast wał powinien się rozdzielić bez większych problemów

Tak właśnie słyszałem...
Czy jest jakiś sposób na wyciągnięcie wieloklinu z przedniej częsci wału???? Próbowałem w 2 osoby, a także dokręciłem jedną strone do auta i Ciągnąłem z dugiej...i NIC!!

#42 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 maja 2009 - 20:07

Tak właśnie słyszałem...
Czy jest jakiś sposób na wyciągnięcie wieloklinu z przedniej częsci wału???? Próbowałem w 2 osoby, a także dokręciłem jedną strone do auta i Ciągnąłem z dugiej...i NIC!!

To chyba musisz ciągnąć mocniej,tam nic nie ma co by go trzymało,przynajmniej u mnie

#43 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 20:10

To chyba musisz ciągnąć mocniej,tam nic nie ma co by go trzymało,przynajmniej u mnie

Hmm próbowałem nawet zbić przy pomocy młotka i drewnianego kołka...

#44 OFFLINE   cencik

cencik
  • 22 postów
  • Dołączył: 12-05-2009
  • Skąd: kiedys SZCZECIN a teraz WEERT.NL

Napisany 17 maja 2009 - 22:52

a powiedzcie jaka jest srednica lozyska podpory w srodku i jaki jest roztaw srub mocowania podpory?????

#45 OFFLINE   Immeth

Immeth
  • 44 postów
  • Dołączył: 04-01-2009
  • Skąd: Lwówek śl

Napisany 03 czerwca 2009 - 14:15

Dołączam kilka plików pdf na temat wymiany:
-Wału
-Podpory
-Łożyska wału


Czy mozna te pdf, podać jeszcze raz??

#46 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 18:16

czym ściągnąć pierścień segera?

#47 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 23 czerwca 2009 - 18:43

czym ściągnąć pierścień segera?


Są specjalne szczypce do tego

#48 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 19:01

wiem, tylko które, bo są cztery rodzaje:D
są do pierścieni zewnętrznych, wewnętrznych, proste i wygięte, są też różne rozmiary:

http://sklep-elektro...--seger-w-.html

#49 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 czerwca 2009 - 19:11

wiem, tylko które, bo są cztery rodzaje:D
są do pierścieni zewnętrznych, wewnętrznych, proste i wygięte, są też różne rozmiary:


W tym sklepie z linku, który podałeś - ceny z kosmosu, albo to profesjonalne narzędzia?
Ja kupiłem taki zestaw jak "u nich", ale za 60 PLN, na giełdzie w Słomczynie. Do garażowego użytkowania wystarczający.

#50 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 czerwca 2009 - 13:34

Przy wymianie podpory trzeba wymienić pierścień segera, jaki jest jego rozmiar i gdzie można taki kupić? Na allegro chodzą po 1-2zł, ale wysyłka 8x tyle.

#51 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 sierpnia 2009 - 13:20

W końcu i mi udało się wymienić podporę choć nie obyło się bez walki:D

Wszystko czego potrzebujemy do wymiany, to:
-podpora wału (90470670) ja kupiłem MEYLE, bo [GM] kosztuje 550zł:rolleyes:
-łożysko podpory (90334480) wziąłem FAG, w ASO chcieli 120zł:rolleyes:
-pierścień segera (90222773) 3,15zł [GM]
-dwie śruby łączące podporę ze wspornikiem (11052951) 1,99zł [GM]
-taśma blokady (90470569) 3,06zł [GM]
..oraz oczywiście potrzebne narzędzia;)
..bym był zapomniał o WD-40:) (ja zapomniałem i musiałem ratować sie colą)

Trzy ostanie pozycje nie są konieczne aczkolwiek lepiej je nabyć, żeby później nie latać i szukać (np. na aluminiową taśmę blokady, trzeba czekać tydzień zanim sprowadzą z Niemiec), a każdy wie w jakim stanie są te elementy po kilku-kilkunastu latach eksploatacji. Przerdzewiałe i zapieczone.

#52 OFFLINE   thenaturat666

thenaturat666
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 21 listopada 2009 - 22:10

czym ściągnąć pierścień segera?


ja ściągnąłem zwykłym małym śrubokrętem. Było trochę zabawy, ale dało radę

To chyba musisz ciągnąć mocniej,tam nic nie ma co by go trzymało,przynajmniej u mnie


Dokładnie, ja psiknąłem na wielowpust wd-40 , i poszło bez narzędzi, chociaż na oczątku też się męczyłem

Nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych narzędzi.
Najlepiej wyjąć cały wał, jedynie na co musisz zwrócić uwagę to składanie na wieloklinie.
Zaznacz sobie miejsce składania wału(mazakiem,farbą),by po wymianie podpory i łożyska wał złożyć w ten sam sposób jak przed naprawą.
W innym razie możesz mieć niepotrzebny wydatek związany z wyważaniem wału.


ja nabiłem delikatne znaki na dwóch sąsiadujących zębach wielowpustu i na drugiej części wału na brzegu pomiędzy tymi zębami. Dzięki temu mam zerowe szanse pomyłki przy składaniu.

Witam wszystkich i proszę o poradę. Czy podpora wału umieszczona na foto jest OK? Wydaje mi się, że ma duży zwis na gumie i jest możliwość podnoszenia wału.
Dodany obrazek Dodany obrazek


u mnie było jeszcze gorzej. łożysko leżało praktycznie na metalowej krawędzi podpory. w dolnej części podpory, guma oderwała się od tej "obejmy" czy jak to tam nazwać.

#53 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 listopada 2009 - 10:21

heloł ....guma zawsze ma jakis tam luz wszystko zalezy czy masz bicia i drzenia jak tak to do wymiany ....pozdro
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#54 OFFLINE   jarecky

jarecky

    ## za miedzą :-( ##

  • 286 postów
  • Dołączył: 03-11-2009
  • Skąd: Jelcz-laskowice

Napisany 22 listopada 2009 - 10:30

Niestety też mnie to czeka:(nowa podpora i łożysko jeżdzi juz od miesiąca ale w bagazniku:pTe pierścienie segera mają jakiś wymiar który trzeba podać przy kupnie,czy tylko podać model auta?

#55 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2010 - 11:44

ponawiam pytanie zadawane tu czy jeżeli wszystko gra nic nie słychać ale wał nie jest w podporze na środku i mozna wałem ruszać to podpora do wymiany czy po prostu jeździć dalej

#56 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 28 maja 2010 - 12:50

ponawiam pytanie zadawane tu czy jeżeli wszystko gra nic nie słychać ale wał nie jest w podporze na środku i mozna wałem ruszać to podpora do wymiany czy po prostu jeździć dalej


Zależy jak bardzo można ruszać.

U mnie wał leżał właściwie na samym dole (do dołu nie można już go było lekko ruszyć, no chyba że się mocno zapierając). Miałem wibracje i dudnienie od ok 90 km/h. Mechanicy jednak mówili że to na pewno nie od wału. Twierdzili że raczej powinny się pojawić silne wibracje już przy ok 50 km/h.

Mimo wszystko wymieniłem podporę. Po wymianie okazało się że dudnienie zniknęło, ale pojawiły się wibracje w przedziale 30-50 km/h... Wydaje mi się że jeszcze coś nie do końca jest dobrze z wałem. Był wyważany, więc to nie to. Ja stawiam jeszcze na tuleje centrujące i złącza elastyczne. Spróbuję jeszcze to wymienić, jak nie pomoże to chyba będzie pora pozbyć się Omegi, bo mam już dość ciągle pojawiających się zewsząd wibracji.

#57 OFFLINE   woody

woody
  • 94 postów
  • Dołączył: 29-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 maja 2010 - 15:51

u mnie nie słychać ale po zawieszeniu widać że juz prawie leży czy wymieniać razem z łożyskiem czy samą podporę
a i mam drgania na drążku zmiany biegów pewnie siedzi poduszka może mi ktoś podpowie czy mam rację i czy takiej firmy HANS PRIES może być

#58 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 maja 2010 - 19:49

u mnie nie słychać ale po zawieszeniu widać że juz prawie leży czy wymieniać razem z łożyskiem czy samą podporę
a i mam drgania na drążku zmiany biegów pewnie siedzi poduszka może mi ktoś podpowie czy mam rację i czy takiej firmy HANS PRIES może być


Nie kupuj HP, lepiej dołóż i kup FEBI,GM itp.

#59 OFFLINE   Furious

Furious
  • 251 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: Chrzanów

Napisany 19 sierpnia 2011 - 16:23

wału nie idzie przesunąć nawet o pół ząbka a oto dowody rzeczowe na potwierdzenie tych słów:
Dodany obrazek

i tak jak pisze

Nie kupuj HP, lepiej dołóż i kup FEBI,GM itp.

dodalbym do tego Meyle a lożysko tylko FAG

#60 OFFLINE   radzio_g

radzio_g
  • 92 postów
  • Dołączył: 15-07-2008
  • Skąd: Katowice

Napisany 11 czerwca 2012 - 20:19

W końcu i mi udało się wymienić podporę choć nie obyło się bez walki:D

Wszystko czego potrzebujemy do wymiany, to:
-podpora wału (90470670) ja kupiłem MEYLE, bo [GM] kosztuje 550zł:rolleyes:
-łożysko podpory (90334480) wziąłem FAG, w ASO chcieli 120zł:rolleyes:
-pierścień segera (90222773) 3,15zł [GM]
-dwie śruby łączące podporę ze wspornikiem (11052951) 1,99zł [GM]
-taśma blokady (90470569) 3,06zł [GM]
..oraz oczywiście potrzebne narzędzia;)
..bym był zapomniał o WD-40:) (ja zapomniałem i musiałem ratować sie colą)

Trzy ostanie pozycje nie są konieczne aczkolwiek lepiej je nabyć, żeby później nie latać i szukać (np. na aluminiową taśmę blokady, trzeba czekać tydzień zanim sprowadzą z Niemiec), a każdy wie w jakim stanie są te elementy po kilku-kilkunastu latach eksploatacji. Przerdzewiałe i zapieczone.


Koledzy, proszę o potwierdzenie, że do wymiany podpory i łożyska nie trzeba demontować elementów wydechu (mówimy o sedanie X30XE)? Ktoś tutaj wspominał o konieczności demontażu osłony przy wydechu, zdaje się aluminiowej. Czy to konieczne? Jeśli tak - jak wygląda demontaż mając na względzie, że nie jeździmy nowymi samochodami (skorodowane śruby, gwinty itp.)?
> Radek <