Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.0 zgasła podczas wyprzedzania ....i nie odpala...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 24 listopada 2013 - 16:54

Jutro bede dalej przy tym grzebał... dziekuje wszystkim za wskazówki..... o tym co dalej bede pisał... moze dla potomnych sie nada
POZDRO
( jak poradze sobie z awarią) to bede szukał kogos z \OP-com lub innym kompem aby sprawdzic dlaczego moje x30xe po miescie na ciepłym pali tyle wachy i nie ma znaczenia czy to PB czy LPG bo róznica to 2 litry na 100

#22 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 listopada 2013 - 21:46

Jutro bede dalej przy tym grzebał... dziekuje wszystkim za wskazówki..... o tym co dalej bede pisał... moze dla potomnych sie nada
POZDRO
( jak poradze sobie z awarią) to bede szukał kogos z \OP-com lub innym kompem aby sprawdzic dlaczego moje x30xe po miescie na ciepłym pali tyle wachy i nie ma znaczenia czy to PB czy LPG bo róznica to 2 litry na 100


Witam kolego!
Moja oma przeżyła (tzn głowica silnika już nie przeżyła) zerwanie paska rozrządu. Lepiej o tym nie myśl. Jeżeli kręciłeś wałem i nie stuka to są dwie możliwości:
1. to nie rozrząd - jeżeli by nawet przeskoczył tylko o 2 ząbki to już by było słychać walenie tłokami po zaworach, albo
2. zawory już się połamały, ale na pewno byś to usłyszał - u mnie tylko pogięło 24 zawory to łomot był taki jakbym się zderzył z autobusem.

Zacznij od poszukania wtyczki pod podszybiem, gdzie wpięty jest czujnik położenia wału, odepnij wtyczkę i sprawdź omomierzem pomiędzy pinami 1 i 2 przewodu, który idzie do czujnika - powinno być około 700 omów, oraz między 1 i 3 a także 2 i 3 - powinno być "nieskończoność". Jeżeli jest inaczej - to na pewno czujnik. Inną sprawą jest też to jak było u mnie z czujnikiem położenia wału. Jak była wilgoć to nie odpalał, jak zrobiło się cieplej to nie było problemu. Chodziło o to że przewód od czujnika idzie bardzo blisko kolektora wydechowego i jeżeli rurka aluminiowa (taka osłona przewodu) jest źle założona albo nawet całkiem usunięta - co się zdarza, to przewód się przytopi i robi zwarcie do masy wewnątrz przewodu, który jest ekranowany i na wierzchu przewodu nic nie widać, silnik nie odpali.

Co do spalania - te samochody tak mają. To jest krążownik na długie trasy, a nie do kręcenia po mieście. Najdłuższe trasy jakie robiłem bez długiego postoju to około 1400 km - do promu w Dunkierce - rzeczywiste spalanie wtedy mi schodziło do 8,7/100 Pb zaś w mieście mam 12,4 a bywa że i do 14 dojdzie jak mi się ołów w butach rozleje.

#23 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 listopada 2013 - 22:18

rozrząd - jeżeli by nawet przeskoczył tylko o 2 ząbki to już by było słychać walenie tłokami po zaworach

do 3 ząbków jest bez kolizji ....

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#24 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 listopada 2013 - 23:59

do 3 ząbków jest bez kolizji ....


Mówisz o zębatce na wale czy na wałku rozrządu - bo na dużym kółku na wałku rozrządu to raczej nie przeskoczy (za dużo ząbków) a na wale - no cóż najczęściej tam skoczy, lub zerwie kilka zębów z paska, (tak mi zrobiło kiedyś w vektrze) ale jakie ma to znaczenie.
Pozdrawiam

#25 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 25 listopada 2013 - 04:19

Jutro bede studiował pasek pod chmurka... chociaz snieg zaczyna padac .... czujnik zobaczymy co powie..... zadnych niepokojacych odgłosów stukania nie mam wiec mam nadzieje ze to nie pasek
Mi pali realnie.... 8 litrów LPG na 36 km... czyli 3x do pracy ( bo mam w jedna strone 6 km)
oczywiscie bez deptania

#26 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 listopada 2013 - 08:30

Mówisz o zębatce na wale czy na wałku rozrządu - bo na dużym kółku na wałku rozrządu to raczej nie przeskoczy (za dużo ząbków) a na wale - no cóż najczęściej tam skoczy, lub zerwie kilka zębów z paska, (tak mi zrobiło kiedyś w vektrze) ale jakie ma to znaczenie.
Pozdrawiam

do wału kolego tak jest napewno. Wiem bo jak męczyłem się w swojej v-ce przy 2 próbie prawie 3 ząbki były - a pamiętaj że tam można o ćwierć ząbka przestawić rozrząd :masakra: jak jest między kołami w jednej głowicy :nie_wiem: bo tam raczej się nie da pomylić :D

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#27 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 25 listopada 2013 - 17:02

Dzisiaj dokopałem sie do paska rozrzadu i krecąc w prawo sprawdzałem czy znaki na kołach pokrywają sie z znakami na obudowie....traktuje to jako pierwszy krok do sprawdzenia co sie stało.... i tu nagle moje zdziwienie.... na prawej głowicy (cyl. 2-4-6) znaki w jednym konkretnym ustawieniu na obydwu kołach zgrywaja sie z znakami na obudowie jednakze w tym zamym czasie na lewej głowicy ( cyl 1-3-5) wałek wydechowy jest o 1 zab za pozno a ssacy o 3 zeby za wczasnie i nie ma takiego ustawienia w którym by to wszystko sie zgrało.....
Jutro wstawie zdjecia z racji tego ze robie pod chmurka a dzisiaj dosc zimno było.....
Zdemontuje równiez koło pasowe wału i bede sprawdzał jak wyglada to ustawienie gdy wał jest w swojej odpowiedzniej pozycji...
AHA dalej nie grzebałem jezeli chodzi np. o cewke lub CPW....

#28 OFFLINE   radekogi

radekogi
  • 9 postów
  • Dołączył: 09-06-2011
  • Skąd: Kraków

Napisany 25 listopada 2013 - 17:25

miałem identyczne zdarzenie i był to czujnik położenia wału

#29 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 listopada 2013 - 19:26

Dzisiaj dokopałem sie do paska rozrzadu i krecąc w prawo sprawdzałem czy znaki na kołach pokrywają sie z znakami na obudowie....traktuje to jako pierwszy krok do sprawdzenia co sie stało.... i tu nagle moje zdziwienie.... na prawej głowicy (cyl. 2-4-6) znaki w jednym konkretnym ustawieniu na obydwu kołach zgrywaja sie z znakami na obudowie jednakze w tym zamym czasie na lewej głowicy ( cyl 1-3-5) wałek wydechowy jest o 1 zab za pozno a ssacy o 3 zeby za wczasnie i nie ma takiego ustawienia w którym by to wszystko sie zgrało.....
Jutro wstawie zdjecia z racji tego ze robie pod chmurka a dzisiaj dosc zimno było.....
Zdemontuje równiez koło pasowe wału i bede sprawdzał jak wyglada to ustawienie gdy wał jest w swojej odpowiedzniej pozycji...
AHA dalej nie grzebałem jezeli chodzi np. o cewke lub CPW....

skoro mówisz że znaki na 4 kołach wałków się nie pokrywają nigdy po przekręceniu wałem (nie kołem rozrządu) o 720stopni (czyli 2 pełne obroty) to faktycznie rozrząd przestawiony :oonie:

przyda Ci się jeśli planujesz rozpinać rozrząd i ustawiać mała porada :)
http://forum.omegakl...ead.php?t=16312

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#30 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 26 listopada 2013 - 14:43

Dzisiaj podczas rozbierania rozrzadu tj. gdy zdejmowałem pasek z prawej głowicy to wszytko poszło ok ( sprezyny zaworowe przestawiły znaki o ok 0.5 mm wiec uznałem to za dobry objaw ) gorzej poszło na lewej głowicy wałek ssacy zszedł spokojnie ale momentalnie szarpneło wałkiem wydechowym i przestawił sie on o 90 stopni czyli o jedna krzywke i siła tego zdarzenia przestwiła ssacy tak samo ale do przodu o 1 krzywke... i teraz ( krzywke mam na mysli ruch koła 90 stopni) i teraz pytanie czy zawory sie pogieły.... czy np. oparły sie tylko o tłok i nic im nie bedzie...
Jutro zaczynam składac...??
Ew posprawdzam po całym zabiegu kompresje... i jezeli bedzie ok czyli ok 10 bar to moge uznac ze nic sie nie stało a zawory sie nie pokrzywiły
Prosze o odpowiedz

#31 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 14:48

Dzisiaj podczas rozbierania rozrzadu tj. gdy zdejmowałem pasek z prawej głowicy to wszytko poszło ok ( sprezyny zaworowe przestawiły znaki o ok 0.5 mm wiec uznałem to za dobry objaw ) gorzej poszło na lewej głowicy wałek ssacy zszedł spokojnie ale momentalnie szarpneło wałkiem wydechowym i przestawił sie on o 90 stopni czyli o jedna krzywke i siła tego zdarzenia przestwiła ssacy tak samo ale do przodu o 1 krzywke... i teraz ( krzywke mam na mysli ruch koła 90 stopni) i teraz pytanie czy zawory sie pogieły.... czy np. oparły sie tylko o tłok i nic im nie bedzie...
Jutro zaczynam składac...??
Ew posprawdzam po całym zabiegu kompresje... i jezeli bedzie ok czyli ok 10 bar to moge uznac ze nic sie nie stało a zawory sie nie pokrzywiły
Prosze o odpowiedz

koła na głowicy potrafią tak się mocno przestawić :( sprężyny zaworowe z dużą siłą działają na wałek a istnieje taka pozycja że wszystkie zawory są zamknięte i do niej próbuje się ustawić :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#32 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 26 listopada 2013 - 17:09

koła na głowicy potrafią tak się mocno przestawić :( sprężyny zaworowe z dużą siłą działają na wałek a istnieje taka pozycja że wszystkie zawory są zamknięte i do niej próbuje się ustawić :)

Czyyli wszystkie zawory są zamkniete na znakach??

#33 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 17:22

Czyyli wszystkie zawory są zamkniete na znakach??


Tłok 1 cylindra ma być w GMP wał na znaku i koła na znacznikach obudowy :)

#34 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 26 listopada 2013 - 18:51

A czy jak Wał jest na znaku obudowy pompy to tłok pierwszego cylindra nie jest automatycznie w GMP ??
2. Czy po zdjeciu paska podczas odkrecania koł wałków rozrzadu gdy z jednej strony trzymamy za wałek( specjalne miejca na klucz ) a z drugiej Torxem odkrecamy wałek np. przeskoczy.... to pogna sie zawory..???
Miał juz ktos taki problem ze wałek bez paska przeskoczył..??( nie byłł zablokowany)

#35 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 19:21

A czy jak Wał jest na znaku obudowy pompy to tłok pierwszego cylindra nie jest automatycznie w GMP ??
2. Czy po zdjeciu paska podczas odkrecania koł wałków rozrzadu gdy z jednej strony trzymamy za wałek( specjalne miejca na klucz ) a z drugiej Torxem odkrecamy wałek np. przeskoczy.... to pogna sie zawory..???
Miał juz ktos taki problem ze wałek bez paska przeskoczył..??( nie byłł zablokowany)


1 tak
2 wałek się przesunie, zaworów nie pognie, po co odkręcasz koła

#36 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 20:15

Czyyli wszystkie zawory są zamkniete na znakach??

nie. Jeśli koła są na znakach to któreś zawory są otwarte. Dlatego potrafi odbić nie na znaki wałek :)

wcześniej dałem Ci link do instrukcji wymiany rozrządu w v6. Przeczytaj sobie tam jest opisane co i jak :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#37 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2013 - 20:45

mnie kilka razy sie rozjechały na lewej głowicy. też się zastanawiałem czy nic nie pogięło, ale silnik chodzi tak samo.

czyli jak wałki uciekną to nic się nie stanie?

#38 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 20:55

mnie kilka razy sie rozjechały na lewej głowicy. też się zastanawiałem czy nic nie pogięło, ale silnik chodzi tak samo.

czyli jak wałki uciekną to nic się nie stanie?

między wałkiem głowicy a wałem jest do 3 ząbków jest bez kolizji. Więc jeśli przy ustawianiu Ci ucieknie do 3 ząbków to nic złego się nie stanie :) poza tym przy ustawianiu jeśli by była kolizja to byś to poczuł kręcąc wałem i raczej byś nie użył tyle siły by pogiąć zawory

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#39 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 listopada 2013 - 21:19

Ze sprawdzonych porad.

#40 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2013 - 21:38

czyli jak wałki uciekną to nic się nie stanie?


Jezeli uciekna tylko pod naporem sprezyn zaworowych to nic sie nie stanie, nawet jak sie zapra o tloki. Zawory nie sa z plasteliny i troche sily trzeba uzyc zeby je pogiac.