Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Klikające zawory 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
175 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 02 listopada 2007 - 10:46

Już sprawdziłem, wszystko jest OK, ciśnienie oleju też w normie, jedyne co nie moge sprawdzic bez rozbierania, to zawór stałego ciśnienia i zaworów zwrotnych poniędzy głowicą a blokiem, no i tych kanałów, ale jeśli doktor nie zapchał kanałów w głowicy, a one są dośc małe, to chyba tego głównego też nie ( ale może sie myle ) dlatego musze teraz pojeżdzić troszkę i dać szanse temu syntetykowi.

#42 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 02 listopada 2007 - 10:54

Ja dość dokładnie przesłuchałem te klikanie i z pomiarów wychodzi, że klika najbardziej na ostatnim cylindrze tuz pod szybą, z lewej strony. Kanały rozchodzą się od przodu po obu stronach głowicy, smarując łożyska wałka rozrządu i te regulatory. Wniosek, że olej gęsty dociera słabiej do końca kanału, ale również może wogule nie dociera, bo rozgrzany zawór sam może eleminowac luz, kiedyś nie było samo regulatorów a luz był na stałe ustawiany.

#43 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2007 - 11:50

Nie wiem na ile ta porada bedzie pomocna, ale to nieoficjalny sposob w jaki czyszcza silnik w serisach Opla. Dowiedzialem sie o tym od mechanika Opla. Oczywiscie manuale nakazuja demontaz glowicy, ale z braku checi i czasu robia to tak.Chodzi glownie o wyczyszczenie zaworow z nagaru, ale rowniez o wydobycie resztek powietrza i ogolne przeczyszczenie popychaczy oraz rozrzadu.
Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad. Ja nigdy nie probowalem, bo nie mialem problemow z zaworami, ani popychaczami. Moze warto sprobowac.

#44 OFFLINE   Yarek

Yarek
  • 12 postów
  • Dołączył: 29-10-2007
  • Skąd: Lębork

Napisany 02 listopada 2007 - 11:57

Znalazłem na szrocie głowice do takiego silnika i przyjrzałem się kanałom doprowadzającym olej do smarowania regulatorów, no są dosyć wielkie gdzieś miedzy 6-8mm wiec raczej doktor by je nie zapchał, został mi tylko zawór stałego ciśnienia i względnie smok na dnie pompy. Dodany obrazek

#45 OFFLINE   jojo-sk-ce

jojo-sk-ce
  • 3 postów
  • Dołączył: 20-11-2007
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 listopada 2007 - 22:15

Witam wszystkich, mam chyba podobny problem - zbyt wrażliwe ucho :) Ja sprubuję wymienić czujnik spalania stukowego. Opowiem jak było po wymianie. Pozdrawiam.
JoJo-Sk-ce

#46 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 listopada 2007 - 22:25

Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad.

Troche hardcorowy sposob :neutral: 2-3 km na II biegu na obrotach min 4000 tys :?: :?: Nie zroumiales zle tego mechanika :?:

Cos mi sie nie chce wierzyc w to.

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 listopada 2007 - 23:50

Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad.

Troche hardcorowy sposob :neutral: 2-3 km na II biegu na obrotach min 4000 tys :?: :?: Nie zroumiales zle tego mechanika :?:

Cos mi sie nie chce wierzyc w to.



mkaminski ma racie. tak robie i faktycznie na jakis czas pomaga. 4000 to akurat pikus :) pocisnij na 6000 :D a tak na serio to duze cisnienie oleju powoduje szybszy przeplyw przez uklad i moze troche syfu zabrac i zostawic w filtrze. jesli bedziesz jezdzil tylko na niskich obrotach to z czasem odlozy ci sie tyle nagaru w silniku ze cc 700 cie bedzie bralo na swiatlach. wiec czasem trzeba przegonic fure a przy sprawnym ukladzie chlodzenia nic silnikowo nie grozi. Oczywiscie NIE NALEZY TEGO ROBIC NA ZIMNYM SILNIKU.




 


#48 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 12:35

mkaminski ma racie. tak robie i faktycznie na jakis czas pomaga. 4000 to akurat pikus pocisnij na 6000 a tak na serio to duze cisnienie oleju powoduje szybszy przeplyw przez uklad i moze troche syfu zabrac i zostawic w filtrze

Tylko zalezy czy ta porada dotyczy problemu stukajacych popychaczy tylko na zimnym silniku, czy tez sprawdza sie w przypadku gdy ktorys z popychaczy lub kilka puka tez na cieplym silniku:

Bo jezeli stukaja na cieplym to u mnie podobna proba nie pomogla:
Przypominam sobie, ze jak mialem 2.0 16 V, ze podczas jazdy autostrada z wiekszymi predkosciami tak, ze auto mialo okolo 1-1.5 godziny caly czas jakies 4000tys obr to jeszcze glosniej zaczely pukac popychacze i to pozniej szczegolnie slyszalne bylo na nieco nizszych obrotach bo pozniej silnik to zagluszal.

Tylko, ze w 2.0 16V ciezko jest znalesc przyczyne tego stukania i moze tez sie okazac, ze stukanie na cieplym silniku to nie popychacz-e :!:

#49 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 14:20

Ten sposob jest praktykowany przez serwisy Opla do oczyszczania zaworow z sadzy oraz wyplukiwania nieczystosci i drobinek powietrza z hydrauliki. Jesli cos jest uszkodzone w silniku to ten sposob na pewno nie pomoze.
Jest niestety mala rozbieznosc w tym o czym ja pisalem a tym co Ty podajesz. Auto na autostradzie jedzie pod obciazeniem i dostaje wiecej paliwa i wiecej powietrza, silnik sie rowniez chlodzi szybciej. W przypadku sposobu "Opla" chodzi o jazde z jak najmniejszym obciazeniem (podaja 2 bieg) tak aby silnik sie rozgrzal i mial sile aby sam siebie oczyscic ;)
Oczywiscie nie jest to procedura serwisowa tak samo jak czyszczenie zaworow spryskiwana woda. Oficjalnie nie wolno tego robic, ale kto wg serwisowek bedzie rozbieral glowice zeby oczyscic zawory z brudu? Jedna osoba trzyma auto na 4000obr, druga pryska wode go gardzieli. Powstala para oczyszcza zawory (tak twierdza mechanicy z Opla).
No, dobra, bo nie na temat pisze.
Czy cos sie udalo koledze dojsc w temacie? Moze warto nagrac te dzwieki i podeslac to jakos. Ktos sprawdzi czy jest sie czym martwic czy nie.
Tak jak pisze kolega, stukanie moze miec zupelnie inny powod. Jak wlalem magiczny "szuwaks" opla do wspomagania to zaczelo mi cos szumiec. Mechaniory stwierdzili, ze oczywiscie zniszczylem wspomaganie tym srodkiem itp. Co sie okazalo? Srodek wlany wyciszyl pompe ktora wczesniej zagluszala szum rolki napinajacej. Byl to inny dzwiek niz normalnie, ktorego wczesniej nie bylo slychac. I stad to poruszenie. Wszystko jest w porzadku...ech Ci mechanicy ;)

#50 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 14:53

Ten sposob jest praktykowany przez serwisy Opla do oczyszczania zaworow z sadzy oraz wyplukiwania nieczystosci i drobinek powietrza z hydrauliki. Jesli cos jest uszkodzone w silniku to ten sposob na pewno nie pomoze

Czy warto samemu tego typu patent zastosowac w aucie ( rowniez z gazem) ??? Ja prawie w 100% jezdze po miescie i to w wiekszosci na krotkich odcinkach, wiec moze warto by bylo tez tak robic, bo napewno moj silnik nie jest dobrze przepalany.

Sorry za oftop, ale porada kolegi mkaminski100 mnie bardzo zaciekawila.

#51 OFFLINE   lordsyth

lordsyth
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-09-2008
  • Skąd: Nowa Sól/k Zielona Góra

Napisany 09 września 2008 - 11:07

mam pytanie klepią mi zawory w 2litrowej omedze 16v i miga czasami kontrolka oleju stan się zgadze a problem wynikł nagle kto wie coś na ten temat proszę pomóżcie :cry:
lordsyth

#52 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2008 - 11:13

zacznij od skontrolowania ciśnienia oleju

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#53 OFFLINE   lordsyth

lordsyth
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-09-2008
  • Skąd: Nowa Sól/k Zielona Góra

Napisany 09 września 2008 - 11:20

a jeśli to nie to
lordsyth

#54 OFFLINE   lordsyth

lordsyth
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-09-2008
  • Skąd: Nowa Sól/k Zielona Góra

Napisany 09 września 2008 - 11:36

czy ktoś miał taki przypadek niech napisze co było przyczyna i jakiego typu naprawa go czekała i oczywiście jakie były mniej więcej koszty
lordsyth

#55 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2008 - 12:22

czy ktoś miał taki przypadek niech napisze co było przyczyna i jakiego typu naprawa go czekała i oczywiście jakie były mniej więcej koszty

Mozesz zawsze wymienic popychacze hydrauliczne, ale to malo pomoze jesli jak pisze Marek masz za niskie cisnienie oleju.

#56 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 września 2008 - 12:42

a jeśli to nie to



to najpierw sprawdz to co marek ci napisal. potem bedziesz sie martwil dalej.




 


#57 OFFLINE   lordsyth

lordsyth
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-09-2008
  • Skąd: Nowa Sól/k Zielona Góra

Napisany 11 września 2008 - 10:47

odnośnie
stoków na zaworach
mam zdiagnozowany brak ciśnienia na walkach tzn olej nie smaruje góry
lordsyth

#58 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 września 2008 - 11:22

odnośnie
stoków na zaworach
mam zdiagnozowany brak ciśnienia na walkach tzn olej nie smaruje góry



a jakie masz cisnienie oleju ?




 


#59 OFFLINE   daboss86

daboss86
  • 40 postów
  • Dołączył: 03-09-2008

Napisany 27 listopada 2008 - 13:48

Ludzie..narzekacie na klikanie na zimnym silniku..a ja wam powiem ze w moim 98rok i Podobno niecałe 200tys km przejechane klika nawet na ciepłym silniku...silnik po remoncie chodzi ładnie rowno i moc tez jest ale klika jak ford escort 1.8 diesel mojej mamy przy odpaleniu na zimnym silniku przez pierwsze 10sec.
Escosrt ciszej chodzi niz moja omega...cieszcie się ze jak jest nagrzany silnik nie klepie jak w ciągniku.
Pozdrawiam

#60 OFFLINE   dj-seba

dj-seba
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-03-2009

Napisany 15 lipca 2009 - 09:46

Mi te diabelne popychacze zaczynaja klikać jak silnik mi sie rozgrzeje do 93 stopni naprawde nie wiem co z tym zrobic !?