Klikające zawory 2.0 16V
#41 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 10:46
#42 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 10:54
#43 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 11:50
Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad. Ja nigdy nie probowalem, bo nie mialem problemow z zaworami, ani popychaczami. Moze warto sprobowac.
#44 OFFLINE
Napisany 02 listopada 2007 - 11:57
#45 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2007 - 22:15
#46 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2007 - 22:25
Troche hardcorowy sposob :neutral: 2-3 km na II biegu na obrotach min 4000 tys : : Nie zroumiales zle tego mechanika :Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad.
Cos mi sie nie chce wierzyc w to.
#47 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2007 - 23:50
Troche hardcorowy sposob :neutral: 2-3 km na II biegu na obrotach min 4000 tys : : Nie zroumiales zle tego mechanika :Wlewaja na prawie pusty zbiornik ok 5-10l Shella V-Power 99 oktan i jada na II biegu na min 4000obr przez ok 2-3 minuty lub 2-3km. Silnik sie mocno grzeje i cisnienie (spalin oraz oleju) czysci zawory oraz rorzad.
Cos mi sie nie chce wierzyc w to.
mkaminski ma racie. tak robie i faktycznie na jakis czas pomaga. 4000 to akurat pikus pocisnij na 6000 a tak na serio to duze cisnienie oleju powoduje szybszy przeplyw przez uklad i moze troche syfu zabrac i zostawic w filtrze. jesli bedziesz jezdzil tylko na niskich obrotach to z czasem odlozy ci sie tyle nagaru w silniku ze cc 700 cie bedzie bralo na swiatlach. wiec czasem trzeba przegonic fure a przy sprawnym ukladzie chlodzenia nic silnikowo nie grozi. Oczywiscie NIE NALEZY TEGO ROBIC NA ZIMNYM SILNIKU.
#48 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 12:35
Tylko zalezy czy ta porada dotyczy problemu stukajacych popychaczy tylko na zimnym silniku, czy tez sprawdza sie w przypadku gdy ktorys z popychaczy lub kilka puka tez na cieplym silniku:mkaminski ma racie. tak robie i faktycznie na jakis czas pomaga. 4000 to akurat pikus pocisnij na 6000 a tak na serio to duze cisnienie oleju powoduje szybszy przeplyw przez uklad i moze troche syfu zabrac i zostawic w filtrze
Bo jezeli stukaja na cieplym to u mnie podobna proba nie pomogla:
Przypominam sobie, ze jak mialem 2.0 16 V, ze podczas jazdy autostrada z wiekszymi predkosciami tak, ze auto mialo okolo 1-1.5 godziny caly czas jakies 4000tys obr to jeszcze glosniej zaczely pukac popychacze i to pozniej szczegolnie slyszalne bylo na nieco nizszych obrotach bo pozniej silnik to zagluszal.
Tylko, ze w 2.0 16V ciezko jest znalesc przyczyne tego stukania i moze tez sie okazac, ze stukanie na cieplym silniku to nie popychacz-e :
#49 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 14:20
Jest niestety mala rozbieznosc w tym o czym ja pisalem a tym co Ty podajesz. Auto na autostradzie jedzie pod obciazeniem i dostaje wiecej paliwa i wiecej powietrza, silnik sie rowniez chlodzi szybciej. W przypadku sposobu "Opla" chodzi o jazde z jak najmniejszym obciazeniem (podaja 2 bieg) tak aby silnik sie rozgrzal i mial sile aby sam siebie oczyscic
Oczywiscie nie jest to procedura serwisowa tak samo jak czyszczenie zaworow spryskiwana woda. Oficjalnie nie wolno tego robic, ale kto wg serwisowek bedzie rozbieral glowice zeby oczyscic zawory z brudu? Jedna osoba trzyma auto na 4000obr, druga pryska wode go gardzieli. Powstala para oczyszcza zawory (tak twierdza mechanicy z Opla).
No, dobra, bo nie na temat pisze.
Czy cos sie udalo koledze dojsc w temacie? Moze warto nagrac te dzwieki i podeslac to jakos. Ktos sprawdzi czy jest sie czym martwic czy nie.
Tak jak pisze kolega, stukanie moze miec zupelnie inny powod. Jak wlalem magiczny "szuwaks" opla do wspomagania to zaczelo mi cos szumiec. Mechaniory stwierdzili, ze oczywiscie zniszczylem wspomaganie tym srodkiem itp. Co sie okazalo? Srodek wlany wyciszyl pompe ktora wczesniej zagluszala szum rolki napinajacej. Byl to inny dzwiek niz normalnie, ktorego wczesniej nie bylo slychac. I stad to poruszenie. Wszystko jest w porzadku...ech Ci mechanicy
#50 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 14:53
Czy warto samemu tego typu patent zastosowac w aucie ( rowniez z gazem) ??? Ja prawie w 100% jezdze po miescie i to w wiekszosci na krotkich odcinkach, wiec moze warto by bylo tez tak robic, bo napewno moj silnik nie jest dobrze przepalany.Ten sposob jest praktykowany przez serwisy Opla do oczyszczania zaworow z sadzy oraz wyplukiwania nieczystosci i drobinek powietrza z hydrauliki. Jesli cos jest uszkodzone w silniku to ten sposob na pewno nie pomoze
Sorry za oftop, ale porada kolegi mkaminski100 mnie bardzo zaciekawila.
#51 OFFLINE
Napisany 09 września 2008 - 11:07
#52 OFFLINE
Napisany 09 września 2008 - 11:13
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#53 OFFLINE
#54 OFFLINE
Napisany 09 września 2008 - 11:36
#55 OFFLINE
Napisany 09 września 2008 - 12:22
Mozesz zawsze wymienic popychacze hydrauliczne, ale to malo pomoze jesli jak pisze Marek masz za niskie cisnienie oleju.czy ktoś miał taki przypadek niech napisze co było przyczyna i jakiego typu naprawa go czekała i oczywiście jakie były mniej więcej koszty
#56 OFFLINE
Napisany 09 września 2008 - 12:42
a jeśli to nie to
to najpierw sprawdz to co marek ci napisal. potem bedziesz sie martwil dalej.
#57 OFFLINE
Napisany 11 września 2008 - 10:47
stoków na zaworach
mam zdiagnozowany brak ciśnienia na walkach tzn olej nie smaruje góry
#58 OFFLINE
Napisany 11 września 2008 - 11:22
odnośnie
stoków na zaworach
mam zdiagnozowany brak ciśnienia na walkach tzn olej nie smaruje góry
a jakie masz cisnienie oleju ?
#59 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2008 - 13:48
Escosrt ciszej chodzi niz moja omega...cieszcie się ze jak jest nagrzany silnik nie klepie jak w ciągniku.
Pozdrawiam
#60 OFFLINE
Napisany 15 lipca 2009 - 09:46