Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wyważanie wtryskiwaczy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2013 - 12:01

Witam.
Pytanie kieruję do znawców tematu.
Jakie powinny być korekty dawek wtryskiwaczy w 2.5 dti...
Interesuje mnie sam proces wyważania w wtryskiwaczy na TECH-u..
Czy korekty musi wprowadzać majster czy to obywa się automatycznie i ewentualnie jakie parametry powinno wskazywać urządzenie diagnostyczne po wykonanej operacji..Czy również ciśnienie w cylindrach odgrywa znaczenie aby przeprowadzić skutecznie wyważanie wtryskiwaczy.
Wiadomo że opcom korekt nie wskazuje więc pozostaje tech.
Czy tech pokazuje korekty przed wyważaniem i po wyważaniu wtryskiwaczy...
Koledzy pytam ponieważ jak robiłem 1- szy raz wyważanie wtryskiwaczy silnik był po kapitalnym remoncie a wiadomo że muszą się ułożyć miedzy innymi pierścienie więc i na pewno zmienia się ciśnienie w cylindrach i oczywiście nie byłem przy tym zabiegu..auto jest teraz 5000 km i nie wiem czy nie jechać raz jeszcze i gadałem z majstrem i powiedział że nie ma problemu żebym przy tym był...
Gdyby ktoś udzielił mi konkretnych odpowiedzi na ten temat był bym wdzięczny.:D

 


#2 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 28 lipca 2013 - 17:29

Korekty ECU robi sobie sam i są one zmienne, rzadko stoją jak zaklęte. W serwisie możesz jedynie kodować wtryski przy montażu.Każdy wtryskiwacz dziala minimalnie inaczej i wynik tego dostajesz w postaci kodu dla każdego wtryskiwacza osobno, który póżniej wklepujesz za pomocą kabla do ECU.

#3 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2013 - 18:47

Korekty ECU robi sobie sam i są one zmienne, rzadko stoją jak zaklęte. W serwisie możesz jedynie kodować wtryski przy montażu.Każdy wtryskiwacz dziala minimalnie inaczej i wynik tego dostajesz w postaci kodu dla każdego wtryskiwacza osobno, który póżniej wklepujesz za pomocą kabla do ECU.


Niestety w tym silniku wtryski nie są kodowane kodami imma...robi się korekty dawek tylko
jaki jest przebieg tego procesu i jakie czynniki wpływają na prawidłowość tego zabiegu..

 


#4 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 28 lipca 2013 - 19:23

Z ECU omegi nie poszalejesz z ustawieniami, E39 też nie miało takiej możliwości, dopiero od E60 zaczeli i z wprowadzeniem euro 4. Możesz ustawić chyba jedynie wolne obroty, pozycje Egr i może jeszcze pare pierdół. Omega ma strasznie okrojony soft.

#5 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 lipca 2013 - 19:36

Z ECU omegi nie poszalejesz z ustawieniami, E39 też nie miało takiej możliwości, dopiero od E60 zaczeli i z wprowadzeniem euro 4. Możesz ustawić chyba jedynie wolne obroty, pozycje Egr i może jeszcze pare pierdół. Omega ma strasznie okrojony soft.


Chyba się trochę nie rozumiemy,,ja nie chcę podnosić dawki paliwa tylko prawidłowo wykonać wyważanie wtrysków a w buni nazywa się to korektą dawek...soft może jest okrojony al nie ma problemu ze zrobieniem korekty map..trzeba kość wylutować ,poprawić mapy ,zaprogramować kość i ją w lutować..chipa mam już napisanego...ale odbiegamy od tematu..jeżeli ktoś zna procedurę jak to wygląda to proszę o podpowiedz...wiem że Damian miał z tym do czynienia i Czeladnik...

 


#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:40

.wiem że Damian miał z tym do czynienia i Czeladnik...


Owszem miałem z tym do czynienia.
Procedura wygląda następująco: Programowanie->Wyważenie wtryskiwaczy-> Tech pyta czy wymieniłeś dwa wtryski czy więcej?->Wybierasz więcej albo nie-> Enter

Po uruchomieniu silnika ECU bada korekcje wtryskiwaczy, wyznacza sumę kontrolną kalibracji wtryskiwacza, którą zapamiętuje EPROM.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 sierpnia 2013 - 13:47

Owszem miałem z tym do czynienia.
Procedura wygląda następująco: Programowanie->Wyważenie wtryskiwaczy-> Tech pyta czy wymieniłeś dwa wtryski czy więcej?->Wybierasz więcej albo nie-> Enter

Po uruchomieniu silnika ECU bada korekcje wtryskiwaczy, wyznacza sumę kontrolną kalibracji wtryskiwacza, którą zapamiętuje EPROM.


dzięki czeladnik.... zastanawiam się czy nie robić 2 gi raz bo będę zmieniał oprogramowanie i nie wiem czy zostaną te korekty zapamiętane...wiadomo mapy są inne w buni 3.0 d niż 2.5 dti...

 


#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 sierpnia 2013 - 14:34

dzięki czeladnik.... zastanawiam się czy nie robić 2 gi raz bo będę zmieniał oprogramowanie i nie wiem czy zostaną te korekty zapamiętane...wiadomo mapy są inne w buni 3.0 d niż 2.5 dti...


Nie zaszkodzi jeszcze raz wyważyć, w końcu sama procedura to kasowanie zapisanej sumy i zapamiętanie nowej. Potocznie mówiąc "ECU sie uczy" :D

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 sierpnia 2013 - 16:01

Nie zaszkodzi jeszcze raz wyważyć, w końcu sama procedura to kasowanie zapisanej sumy i zapamiętanie nowej. Potocznie mówiąc "ECU sie uczy" :D


I tak zrobię.dzięki.