[OB & OBFL] Wyważanie wtryskiwaczy
#1 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 12:01
Pytanie kieruję do znawców tematu.
Jakie powinny być korekty dawek wtryskiwaczy w 2.5 dti...
Interesuje mnie sam proces wyważania w wtryskiwaczy na TECH-u..
Czy korekty musi wprowadzać majster czy to obywa się automatycznie i ewentualnie jakie parametry powinno wskazywać urządzenie diagnostyczne po wykonanej operacji..Czy również ciśnienie w cylindrach odgrywa znaczenie aby przeprowadzić skutecznie wyważanie wtryskiwaczy.
Wiadomo że opcom korekt nie wskazuje więc pozostaje tech.
Czy tech pokazuje korekty przed wyważaniem i po wyważaniu wtryskiwaczy...
Koledzy pytam ponieważ jak robiłem 1- szy raz wyważanie wtryskiwaczy silnik był po kapitalnym remoncie a wiadomo że muszą się ułożyć miedzy innymi pierścienie więc i na pewno zmienia się ciśnienie w cylindrach i oczywiście nie byłem przy tym zabiegu..auto jest teraz 5000 km i nie wiem czy nie jechać raz jeszcze i gadałem z majstrem i powiedział że nie ma problemu żebym przy tym był...
Gdyby ktoś udzielił mi konkretnych odpowiedzi na ten temat był bym wdzięczny.
#2 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 17:29
#3 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 18:47
Korekty ECU robi sobie sam i są one zmienne, rzadko stoją jak zaklęte. W serwisie możesz jedynie kodować wtryski przy montażu.Każdy wtryskiwacz dziala minimalnie inaczej i wynik tego dostajesz w postaci kodu dla każdego wtryskiwacza osobno, który póżniej wklepujesz za pomocą kabla do ECU.
Niestety w tym silniku wtryski nie są kodowane kodami imma...robi się korekty dawek tylko
jaki jest przebieg tego procesu i jakie czynniki wpływają na prawidłowość tego zabiegu..
#4 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 19:23
#5 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2013 - 19:36
Z ECU omegi nie poszalejesz z ustawieniami, E39 też nie miało takiej możliwości, dopiero od E60 zaczeli i z wprowadzeniem euro 4. Możesz ustawić chyba jedynie wolne obroty, pozycje Egr i może jeszcze pare pierdół. Omega ma strasznie okrojony soft.
Chyba się trochę nie rozumiemy,,ja nie chcę podnosić dawki paliwa tylko prawidłowo wykonać wyważanie wtrysków a w buni nazywa się to korektą dawek...soft może jest okrojony al nie ma problemu ze zrobieniem korekty map..trzeba kość wylutować ,poprawić mapy ,zaprogramować kość i ją w lutować..chipa mam już napisanego...ale odbiegamy od tematu..jeżeli ktoś zna procedurę jak to wygląda to proszę o podpowiedz...wiem że Damian miał z tym do czynienia i Czeladnik...
#6 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:40
.wiem że Damian miał z tym do czynienia i Czeladnik...
Owszem miałem z tym do czynienia.
Procedura wygląda następująco: Programowanie->Wyważenie wtryskiwaczy-> Tech pyta czy wymieniłeś dwa wtryski czy więcej?->Wybierasz więcej albo nie-> Enter
Po uruchomieniu silnika ECU bada korekcje wtryskiwaczy, wyznacza sumę kontrolną kalibracji wtryskiwacza, którą zapamiętuje EPROM.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#7 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 13:47
Owszem miałem z tym do czynienia.
Procedura wygląda następująco: Programowanie->Wyważenie wtryskiwaczy-> Tech pyta czy wymieniłeś dwa wtryski czy więcej?->Wybierasz więcej albo nie-> Enter
Po uruchomieniu silnika ECU bada korekcje wtryskiwaczy, wyznacza sumę kontrolną kalibracji wtryskiwacza, którą zapamiętuje EPROM.
dzięki czeladnik.... zastanawiam się czy nie robić 2 gi raz bo będę zmieniał oprogramowanie i nie wiem czy zostaną te korekty zapamiętane...wiadomo mapy są inne w buni 3.0 d niż 2.5 dti...
#8 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 14:34
dzięki czeladnik.... zastanawiam się czy nie robić 2 gi raz bo będę zmieniał oprogramowanie i nie wiem czy zostaną te korekty zapamiętane...wiadomo mapy są inne w buni 3.0 d niż 2.5 dti...
Nie zaszkodzi jeszcze raz wyważyć, w końcu sama procedura to kasowanie zapisanej sumy i zapamiętanie nowej. Potocznie mówiąc "ECU sie uczy"
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#9 OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 16:01
Nie zaszkodzi jeszcze raz wyważyć, w końcu sama procedura to kasowanie zapisanej sumy i zapamiętanie nowej. Potocznie mówiąc "ECU sie uczy"
I tak zrobię.dzięki.