witam wszystkich i prosze o pomoc bo juz raz mi pomogliscie mam omcie 2.0 16v w gazie i od jakiegos czasu zbieral mi sie syf w zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodzacego po wymianie plynu na wode i zrobieniu ok 2 tys km auto zaczelo mi sie nagrzewac do 95, 97,100 stopni i wiecej najczesciej na wlaczonej klimie chociarz bez klimy tez czasem po wymianie wody ktora wylalem to wylecial sam rudy syf wlalem plyn i sytuacja sie powtórzyla wyciaglem termostat okazalo sie ze sie zacina oczywiscie polalo mi sie plynu to juz nie byl taki syfiasty jak wczesniej i jezdzilem bez termostatu czyli na duzym obiegu i dalej taka sama sytuacja ma miejsce ze silnik grzeje mi sie do 100 stopni aha wentylator od chodnicy pracuje jak i od klimy tez chodzi czy to znak ze juz koniec chlodnicy czy moze jeszcze cos innego prosze o pomoc
0
przegrzanie silnika
Rozpoczęte przez
lichy 30
, 25 lip 2013, 20:30
3 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 20:30
#2 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 22:01
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeżeli wyleciał syf ze zbiorniczka wyrównawczego to możliwe że pozatykało jakieś kanały chłodzące, a tym samym samą chłodnicę. Zalej 2 litry octu + reszta wody i pojeździj na tym, ze 100 km i zrób następną wymianę w ten sam sposób, bądź używaj preparatów do czyszczenia chłodnic. Ja czyściłem tradycyjnie octem. Pomogło dopiero za 5tym razem. Dodaj tylko czy to się dzieje w upalne dni. Mnie temperatura też dochodzi do blisko 100 stopni ale wentylatory kontrolują sytuację i spada do 92.
#3 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2013 - 23:53
tak kolego to zaczelo sie dziac w upalne dni ale teraz to juz i w upalne i w nie upalne a propo czyszczenia to rozmawialem z kolega i polecil mi sody kalustycznej i chyba tak zrobie w kazdym razie dzieki za odp i pozdrawiam
#4 OFFLINE
Napisany 26 lipca 2013 - 15:52
Soda kaustyczna to bardzo drastyczne posuniecie jak na poczatek. Proponuje uzyc na poczatku octu z woda najlepiej destylowana a jezeli nie pomoze to dopiero podjac krok ze soda kaustyczna.