Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mechaniki!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Franc

Franc

    Aptekarz Też Lekarz :)

  • 79 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: EL
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2013 - 23:51

Oddałem wczoraj mój Dupowóz kumplowi do warsztatu, bo prawie przestałem hamować przodem, poza tym tak coś naparzało z przodu (zacisk), że nawet podglosnienie radia nie zagłuszało hałasu :) I co? Okazało się, że ten ....(!!!) co miał Omcie przede mną (a mam ją od XII 2012) włożył z lewej strony zacisk od zupełnie innego modelu a klocki to chyba od Tavrii!!! Wszystko się kupy nie trzymało i w ogóle, a ja woziłem tym swoją dupcie i jeszcze dzieciaki. Teraz już jest jak należy, ale uchowaj Boże przed takimi mechaniorami jak ten co to wcześniej robił te hamulce!!!

#2 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2013 - 00:29

A skad wiesz że to mechaniora wina.
Może poprzedni właściciel samemu to robił, aby szybko puścic auto następcy.
Widać że kiepsko sprawdzałeś auto przed kupnem;)

#3 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 kwietnia 2013 - 08:37

A skad wiesz że to mechaniora wina.
Może poprzedni właściciel samemu to robił, aby szybko puścic auto następcy.
Widać że kiepsko sprawdzałeś auto przed kupnem;)


Pewnie powinieneś zrzucić koła - wszystkie 4 rozebrać hamulce i sprawdzić. Do tego zdjąć głowicę miskę olejową i na co najmniej 2 stacje diagnostyczne pojechać co by mieć w miarę obiektywny pogląd na stan auta :)

#4 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2013 - 08:52

Widać że kiepsko sprawdzałeś auto przed kupnem

Jestem podobnego zdania. Nikt nie każe rozbierać całego auta po zakupie ale sprawdzenie hamulców to wydaje mi się sprawa podstawowa. Jak dla mnie jest to obowiązkowy pakiet startowy.

Miejmy nadzieję ze kolega innego druciarskiego patentu już w aucie nie znajdzie.

A skoro przy tym jesteśmy to już się spotkałem kiedyś z czymś podobnym. W punto pod zacisk hamulcowy ktoś podłożył po dwie podkładki takie zwykłe żeby odsunąć zacisk bo z innej wersji silnikowej był.

A wieczorem wrzucę fotkę kolejnego super patentu. Akurat na warsztacie mam Mercedesa 204 z całkiem niezłym patentem, również na układzie hamulcowym:D

#5 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2013 - 19:48

Pewnie powinieneś zrzucić koła - wszystkie 4 rozebrać hamulce i sprawdzić. Do tego zdjąć głowicę miskę olejową i na co najmniej 2 stacje diagnostyczne pojechać co by mieć w miarę obiektywny pogląd na stan auta :)

Nikt tego nie karze robic ale sprawdzic układ hamulcowy i jezdny to nie jest problem, chyba że dla ciebie.

#6 OFFLINE   Franc

Franc

    Aptekarz Też Lekarz :)

  • 79 postów
  • Dołączył: 06-03-2009
  • Skąd: EL
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2013 - 21:55

Przy kupnie było w miarę OK, potem zaczęło się rypać. A co do sprawdzania auta, ciekawe u ilu z Was po zakupie (i to jakiś czas) wychodziły kwiatki po domorosłych mechaniorach, co??? Wiadomo, że wszystkiego się od razu nie sprawdzi i sporo wychodzi po czasie, zwłaszcza jak sie kupuje auto '96, no nie??? :)

#7 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2013 - 17:02

w PL się nie dziwię, jak przytargałem swoje to nie było żadnych takich niespodzianek, już druga omega z Belgii i każdy krzywił się że przepłaciłem, ale z perspektywy czasu zmienili zdanie jak auto jeździ i trzyma sie i trzyma

#8 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 kwietnia 2013 - 18:15

w PL się nie dziwię, jak przytargałem swoje to nie było żadnych takich niespodzianek, już druga omega z Belgii i każdy krzywił się że przepłaciłem, ale z perspektywy czasu zmienili zdanie jak auto jeździ i trzyma sie i trzyma


z Belgi też można sie spodziewać rożnych "udoskonaleń" naprawiam takie auta i czasem wygląda to identycznie jak w Polsce :masakra: dopiero auto z Niemiec gdzie badania technicznie są strasznie restrykcyjne może zapewnić nam pewność :) ale zawsze trzeba sprawdzać chociaż by podjechać na stację diagnostyczną u mnie na stacji sprawdzenie kosztuje 30zł......

#9 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 24 kwietnia 2013 - 21:45

no dokladnie omega to auto trup szczególnie w rękach rodaków po tym jak moja v6 umarla od dwóch dni szukam nowej obejżałem chyba z 20 i wiecie co dam sobie spokój z tym autem bo to co widzę a dokładnie ich stan to o pomstę woła niedość że fabryka wypuściła felerne silniki to nasi chłopcy z warsztatów cuda robią ostatnio widziałem wstawiany pas tylni po wdupowgryzie na nity nawet nie zaszpachlowali a idiota się tłumaczyl że tak zrobili i mu to nie przeszkadza bo jeżdzi znależć omegę w dobrym stanie szczególnie v6 graniczy z cudem po mojej zostały ni tylko felgi i niech tak zostanie następnego trupa nie kupię

#10 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 kwietnia 2013 - 09:59

A wieczorem wrzucę fotkę kolejnego super patentu.


A na biegunie gdzie dzień ma pół roku i wieczór za kilka miesięcy ?:D

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lipca 2013 - 10:26

Też dam upust swoim emocjom mimo, że już troche czasu mineło od tego wydarzenia i od ostatniego postu :)

Kupowałem auto lancia thesis 3.2 v6 z 2005 roku i było świeżo po remoncie silnika. Ledwo dotarte. Na wszystko faktury ładnie pięknie, zrobiłem 2 tyś km i zaczeła pukać panewka. Silnik z auta, obróciło 5 panewek, spojrzałem na filtr oleju, spojrzałem na oznaczenia i jak się okazało był założony filtr od grade punto o silniku 1.2 :omg: :omg: :omg: Filtr mniejszy, o mniejszej przezierności, na obrotach jałowych dobra dawke oleju przepuszczał, niestety nie wytrzymał 6 tysięcy obrotów !! Co za partactwo to pojęcia nie mam. Dodatkowo z głowicy zdrapywałem sylikon sanitarny ( TAK DO KIBLI ) bo debil jakiś uszczelke sobie przymocował na tym, żeby mu się nie przesuneła czy co. Jestem 12 kafli w tył, bo sam wał nominalny mnie kosztował z Włoch 5,5k o tyle szczęście, że wygrałem sprawe w sądzie i dostałem wszystko co na fakturach, jednak za robocizne już musiałem ze swoich 1,5k,ale to można przeboleć. Ale te nerwy :omg: wrrrrrrrrrrr....

#12 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 lipca 2013 - 10:49

Też dam upust swoim emocjom mimo, że już troche czasu mineło od tego wydarzenia i od ostatniego postu :)

Kupowałem auto lancia thesis 3.2 v6 z 2005 roku i było świeżo po remoncie silnika. Ledwo dotarte. Na wszystko faktury ładnie pięknie, zrobiłem 2 tyś km i zaczeła pukać panewka. Silnik z auta, obróciło 5 panewek, spojrzałem na filtr oleju, spojrzałem na oznaczenia i jak się okazało był założony filtr od grade punto o silniku 1.2 :omg: :omg: :omg: Filtr mniejszy, o mniejszej przezierności, na obrotach jałowych dobra dawke oleju przepuszczał, niestety nie wytrzymał 6 tysięcy obrotów !! Co za partactwo to pojęcia nie mam. Dodatkowo z głowicy zdrapywałem sylikon sanitarny ( TAK DO KIBLI ) bo debil jakiś uszczelke sobie przymocował na tym, żeby mu się nie przesuneła czy co. Jestem 12 kafli w tył, bo sam wał nominalny mnie kosztował z Włoch 5,5k o tyle szczęście, że wygrałem sprawe w sądzie i dostałem wszystko co na fakturach, jednak za robocizne już musiałem ze swoich 1,5k,ale to można przeboleć. Ale te nerwy :omg: wrrrrrrrrrrr....

To są te same filtry.Lancia ,Alfa i Fiat mają ten sam filtr.
Tak samo jak Twoja Omega ma filtr z Corsy i Astry i wielu innych marek.
Jakby była to prawda to co druga Omega V6 była by zatarta bo ma filtr od Corsy 1.0

#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lipca 2013 - 11:14

Ale nie w tej lancii, pojechałem do aso i filtr jest dużo większy bo ledwo się mieści miedzy blokiem silnika a pół osią. Sam wyjmowałem sam zakładałem i ten filtr nigdy nie powinien się tam znaleźć. Nawet w ocenie rzeczoznawcy i biegłego z sądu filtr przyczynił się do obrócenia panewek, bo nie było odpowiedniego smarowania.

#14 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lipca 2013 - 15:37

http://autowanda.pl/...log/product[cat]=6052625&cat[cmf]=325&cat[cmo]=1599&cat[cve]=47af&cat[art]=5c187&cat[atg]=859698&offset=0&sort=1#tabs=2

lancia 3,3 V6
http://www.arwit.pl/...kod=LS296&tab=1
Nawet do seicento pasuje 54 km
cos nie wierze w ta diagnoze
w linkach jest zastosowanie Purfluxa LS296:masakra:

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 lipca 2013 - 18:57

Jak będę miał chwilę to wjadę na kanał i podam Wam numery filtra oleju jaki jest obecny i jaki był założony nieprawidłowy od grande punto.

#16 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 14 lipca 2013 - 22:39

Prędzej te resztki sylikonu sanitarnego były przyczyną braku smarowania na panewkach,bo dostały się do kanału olejowego,niż sam filtr oleju.Jak filtr ma małą przepustowość,lub jest zatkany,to olej idzie przez zawór obejściowy.Mechanik,który użył sylikonu na uszczelkę głowicy,pomylił silnik z umywalką i tyle.

#17 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 lipca 2013 - 11:30

Prędzej te resztki sylikonu sanitarnego były przyczyną braku smarowania na panewkach,bo dostały się do kanału olejowego,niż sam filtr oleju.Jak filtr ma małą przepustowość,lub jest zatkany,to olej idzie przez zawór obejściowy.Mechanik,który użył sylikonu na uszczelkę głowicy,pomylił silnik z umywalką i tyle.


A jak może dostać ci sie ten cały silijon sanitarny na panewki przecież jest cisnieniowy filtr oleju nierozumiem

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#18 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 lipca 2013 - 17:29

podam Wam numery filtra oleju jaki jest obecny i jaki był założony


wystarczą fotki ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#19 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lipca 2013 - 17:00

Jak tam ta numery :)