Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zawor egr , podcisnienia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
7 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   przemek4700

przemek4700
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-02-2011

Napisany 04 kwiecień 2013 - 16:14

Witam ;d ostatnio miałem samochód u mechanika i ten stwierdził że zawór egr nie działa , że nie dochodzi do niego podcisnienie i się nie otwiera czy jakoś tak :) Samochód jest trochę mułowaty przy ruszaniu , dawka paliwa jest prawidłowa. Co można sprawdzić ?

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwiecień 2013 - 16:40

podciśnienia do sprawdzenia

#3 OFFLINE   przemek4700

przemek4700
  • 47 postów
  • Dołączył: 27-02-2011

Napisany 04 kwiecień 2013 - 18:58

Kolego a tak mniej więcej ;d gdzie zajrzeć co sprawdzić ;d nie ogarniam tego ;d

#4 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 04 kwiecień 2013 - 22:58

podejrzyj mój temat i mam ten sam problem:)

http://forum.omegakl...ead.php?t=85697

1.Sprawdź wszystkie wężyki podcisnienia DOKŁADNIE powtarzam DOKŁADNIE w omedze wychodza na podszybiu od strony pasażera, moze ktorys jest pekniety badz spadł.
2.elektrozaworki- pod nimi masz takie odpowietrzniki czy cos podbnego takie gumowe kolanko a na końcu taka "czapka" sprawdz sobie czy ci jakis nie spadł.
3.zdaj relacje.
4.ew. vacoumetrem sprawdź


te przewody podcisnienia to sa takie malutkie rurki np jedna z nich wchodzi do zaworu egr:) tzn jest na niego zakladana.
elektrozaworki masz przynajmniej w omedze b 98r. pod filtrem powietrza, w okolicach trójkątnej skrzynki bezpiecznikow pod maska.

#5 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 wrzesień 2018 - 18:50

Witam, czy w temacie podcisnien mógłbym prosić o pomoc w kompletacji materiału. Rozumiem że polecacie przewody z tekalanu a czy mógłby ktoś z Was podać jakie średnice i przybliżone ich ilości są wymagane żeby wymienić przewody (po 16 latach chyba warto). Dzięki za pomoc

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1788 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 wrzesień 2018 - 18:54

Przewody sylikonowe, fi 3 mm, około 5 mb na wymianę układu podciśnień.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 wrzesień 2018 - 19:33

Dzięki, pytanie czy poza przewodami potrzebuję coś jeszcze - złączki, trójniki?

Kolego Czeladnik nie masz może jakiś fotek, które pokazują w idiotoodporny sposób gdzie są wszystkie podciśnienia :) ?

 

I ostatnie pytanie, gdzie znajdę zawór/czujnik sterujący turbiną? 



#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1788 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 wrzesień 2018 - 20:09

Zawór sterujący turbiną jest pod tą plątaniną przewodów wodnych od "ebera".

Może być potrzebny trójnik: zawór turbiny--zasobnik podciśnienia--kolektor podciśnień.

Schemat jest w sprawdzonych poradach.


Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p