Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pare pytan swiezego uzytkownika Omegi 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   azs6

azs6
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 października 2007 - 07:44

Witam wszystkich, od paru dni jezdze oplem omega 2.5TD kombi.
Rocznik 97, przebieg 190.000. Ogolnie nigdy nie jezdzilem dieaslem, a przesiadlem sie z nissana sunny 1.4 benzyna.

Mam pare pytan na ktore moze ktos mi rzeczowo odpowie.
Zanim zaczne pytac powiem co zostalo wymienione w silniku na tydzien przed zakupem.
Caly rozrzad, wszystkie swiece zarowe, cale sprzeglo, nowa chlodnica i nowe wisko, nowa pompa wody, nowa pompa oleju, cala nowa glowica, oczywiscie wszystkie filtry i oleje i plyny. Nowa pompa wtryskowa, paliwa. klocki i tarcze.

I teraz pytanka:
1.
Autko odpala idealnie na cieplym co jest niby problemem tych silnikow. Mam jednak troche problemow z odpaleniem na zimnym, teraz jak noce sa kolo zera stp. To rano nie odpala tak pieknie, musze 2 czy 3 razy kluczykiem wlaczyc dopiero odpala. Czy to normalne w dieaslach czy cos jest nie tak.

2. Wczoraj pojechalem nim traske 200km. W trasie bardzo fajnie dynamicznie. Pognalem go do 205km/h wiecej nie chcial. 50km jechalem z predkosciami 160-180 i wskazowka temp. przesunela sie o jedna kreske nad 90stp. Wiec chyba jest ok, bo podobno te silniki sie grzeja. Ale zauwazylem jedno cos, ze jadac ze stala predkoscia np. 110km/h na 5 biegu przez pare sekund, jak wciskam gaz w podloge to bardzo wolno przyspiesza, tak jak by turbina nie ladowala, kiedy zdejme noge z gazu i wcisne znowu to juz przyspiesza idealnie i wciska w fotel. Jest to tylko na 5 biegu. na innych biegach wszstko idealnie. Nie wiem moze to tylko moje zludzenie.

3. I jeszcze mam pytanko, jak najekonomiczniej jezdzic tym dieaslem, tzn przy jakich obrotach zmieniac biegi??


dziekuje za wszystie odpowiedzi i wyrozumialosc dla laika w sprawie dieasli

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2007 - 07:51

ad 1 byc może przekaźnik świec zarowych jest w nie najleprzym stanie - w dieslach (nie tylko omegach) czesto to się przytrafia

ad 3 2500 - 3500 max moment obr

#3 OFFLINE   azs6

azs6
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 11 października 2007 - 08:21

Dziekuje za odpowiedzi
Gdzie znajde schemat przekaznikow, sa gdzies tutaj na forum jakies do sciagniecia.
Mze macie tez gdzies do scaigniecia tech manuale do omegi 2.5 td??

#4 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 11 października 2007 - 19:38

Wiem że spadek mocy może się obiawiać właśnie szwankowaniem turbiny. A co do ekonomicznej jazdy to ja najlepsze spalanie mam od 1800 do 2300 obrotów na każdym biegu ale jak pżeciągniesz do 2500 to tez nic się nie stanie a autko będzie żwawsze.Ale pamiętaj nie ciśnij dieslowi jak jeśt nie rozgrzany bo turbo padnie.A z ciekawości ile pali twoja omcia bo moja 7 l trasa a 9l miasto z włączoną klimą :grin:
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#5 OFFLINE   azs6

azs6
  • 6 postów
  • Dołączył: 11-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 października 2007 - 07:48

tylko ze dziwne jest to ze tylko na 5 biegu tak jest, na innych biegach wszystko ok. Wydaje mi sie ze jak by turbina cos nawalala to na innych biegach tez tak powinno byc....


Co do spalania, jechalem do konina w jedna strone 100km i polowe trasy na dwupasmowce jakies 40km jechalem 180-200 non stop i reszte trasy tez szybko 140-160 i spalil mi 10-11litrow na te 100km. Jak wracalem jechalem 120-130 i spalila 7 z groszem.

W miescie jeszce nie liczylem ale poprzednikowi palila 9-10

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 12 października 2007 - 08:11

A przy jakich obrotach tak Ci zamula na 5 biegu? Ten silnik przy obrotach mniejszych jak 2000 jest mułowaty - turbinka pomaga dopiero powyżej tych obrotów..

Zrób sobie test - próbuj wciskać pedał przyspieszacza na 5 biegu przy 1800 obr/min, 2 tys, 2,5 tys - im wyżej zaczniesz odczuwać przyspieszenie tym turbina jest w gorszym stanie..

Poza tym - najprościej jak można sprawdzić turbinę to zmierz sobie czas do 100 km/h - jeśli będziesz miał 12,5-13 to na pewno turbina jeszcze jest w dobrym stanie..

#7 OFFLINE   rockman2

rockman2
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 12 października 2007 - 15:40

tez mam omcie '97 2,5TD po 190 000km klima manual :-) i czasem turbina nie zaskoczy, ale ja sprawdzalem i powiedzieli mi jacys madrzy ze taka jej uroda. powiedzieli tez, ze jesli w 80% przypadkow sie zalacza to jest ok.