Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Do obeznanych w temacie Tuning


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:55

Witam wszystkich i pozdrawiam na dzień dobry. Mam takie pytanie odnośnie dolotu powietrza w V. Zastanawiam się dość intensywnie nad doprowadzeniem nie kompresorem, czy turbiną, lecz "delikatne" doprowadzenie powietrza do puchy na pająki, aby z podciśnienia w puszce, było nadciśnienie np za pomocą (to tylko przykład) "odkurzacza" spod zderzaka od katalizatorów, lub chłodzenia ecu spod błotnika. Wpinając (albo na dzień dobry, albo przy jakiejś wyzszej wartości obrotowej), np odkurzacz na przeciwko przepustnic, silnik nie miałby jeszcze łatwiej z oddychaniem? Proszę o odpowiedz, czy dałoby to lepszy i sprawniejszy dół? lub ewentualnie co zmodyfikować, aby wyciągnąć więcej z silnika? Nie waląc oczywiście od razu kompresora. Dzięki z góry za odp.

#2 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 stycznia 2013 - 20:47

za mały wydatek powietrza z odkurzacza by napełnić v-kę powietrzem/nadciśnieniem,
było na forum o v6 + kompresor

#3 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2013 - 21:31

lub ewentualnie co zmodyfikować, aby wyciągnąć więcej z silnika? Nie waląc oczywiście od razu kompresora. Dzięki z góry za odp.

planowanie głowicy lekki zamach kolektory rurowe ostrzejsze wałki rozrządu temat wałkowany chyba z milion razy

#4 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 16 stycznia 2013 - 21:48

nie oczekuje 50km ale gdyby chociaz chciał z dołu być zwinniejszy, to może warto by było zamontować takie ustrojstwo.
Co do wałków to temat mi się przewinął przelotem, ale nie chciałbym na razie się za to brać, bo jak już chudsze koło, planowanie głowic, itd, to i przy okazji uszczelniłbym silnik z zewnątrz, bo się troche poci. A nie mam na razie auta drugiego, a taki zabieg troche potrwa. Dlatego też pomyślałem o tym nadciśnieniu.. A np, same kolektory wylotowe rurowe dają jakiś efekt? czy może 1km którego się nie odczuje.? ;) Też zastanawiałem się nad zmodyfikowaniem map, ale nie wiem czy to gra warta świeczki.? Czy będzie jakiś przyrost