Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] ShadowLine Omega czyli czarne ramki lamp soczewkowych by Aros:)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 październik 2012 - 12:08

Witam,
Od jakiegoś czasu chodził mi po głowie pomysł montażu HIDa do mej Megi i pomalowaniu ramek na czarno:)
Jednak wpierw trza było doprowadzić do kultury lampiony w których standard padły uchwyty :masakra: a że na forum nie znalazłem tematu typowo instruktażowego jak pomalować ramki postanowiłem takowy napisać:) Z początku chciałem je oddać koledze beastowi do regeneracji, jednak po dłuższym zastanowieniu i przeczytaniu paru tematów padła myśl CO?? JA NIE ZROBIĘ?? :D no i tak o to zamówiłem u kolegi mariush nowe uchwyty (wielkie dzięki za nie i za cenne wskazówki:) ).
No i tak o to wziąłem się za rozklejanie lamp, na szczęście miałem stare ryfle na podmianę więc z się nie śpieszyłem z robotą:) jako nauka posłużył mi temat Piterka :
http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=2506
A więc po rozłożeniu lamp zabrałem się za owe ramki:)
potrzebne akcesoria:
spray na wysoką temperaturę (w moim przypadku padło na czarny mat) - 24zł
arkusz papieru ściernego 2000 (po pół na lampę) - 3zł
odtłuszczacz (ja użyłem benzyny ekstrakcyjnej) - 7zł
woda (kranowa:D)
oraz wspomniane wyżej uchwyty - 55zł
Moczymy ramki wodą (nie boimy się im więcej tym lepiej) i ścieramy błyszczącą warstwę, pod nią ukazuje nam się zwykły czarny plastik.
Gdy już wszystko mamy wyczyszczone trza wziąśc się za przygotowanie do malowania, zakrywamy szkiełko do kierunku, ja użyłem do tego mokrego papieru toaletowego (jednak można też papierową taśmą) odtłuszczamy dokładnie powierzchnię benzyną, uczepiamy gdzieś wygodnie ramki i malujemy:) ja robiłem to na 2 razy w 20min. odstępach
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img24/4638/zdjcie0160us.th.jpg[/IMG][/IMG]
po wyschnięciu ukazuje nam się taki oto efekt:
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img827/5021/zdjcie0157b.th.jpg[/IMG][/IMG]
[IMG][IMG]http://imageshack.us/a/img593/5132/zdjcie0158u.th.jpg[/IMG][/IMG]
Trzeba jednak pamiętać i nie dotykać za bardzo widocznych elementów palcami bo zostają tłuste ślady:hihi:
Po wyschnięciu bierzemy się za montaż :jump: i znów powoli i dokładnie wszystko składamy do kupy:) trza uwarzac z tym klejem bo jest strasznie czepliwy:)
dodam że jedną lampę robiłem na stary klej a drugą na sikalastomer 710 zobaczymy czy będą parować... mam nadzieję że nie:D
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/cs518_1.jpg[/IMG]
efekt obu lamp:)
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/vr622_2.jpg[/IMG]
No i oczywiście efekt końcowy:D :jump::jump:
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/ol276_3.jpg[/IMG]
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/dv273_4.jpg[/IMG]
[IMG]http://img30.otofotki.pl/obrazki/nt712_5.jpg[/IMG]
Jak dla mnie super:D czas pracy przy popołudniowym trybie:DD w poniedziałek zacząłem, w piątek już były na samochodzie a w sobotę regulacja:))
Jeszcze raz wielkie dzięki dla kolegi mariush za uchwyty i rady, oraz dla beast za chęć podjęcia się regeneracji:D
Mam nadzieję że zdjęcia Wam się wyświetlają oraz że ta porada się komuś przyda:)
Jeśli napisałem w złym dziale proszę o przeniesieni tematu w odpowiednie miejsce oraz ew. poprawki lub podwieszenie jeśli wyda się bardzo pomocny:D
Wielkie dzięki
Pozdro:D


EDYT::)
5 miesięcy od operacji i śmiem stwierdzić że żadna z lamp nie paruje:jump:

Przypominam, że rozmiar dodawanych zdjęć nie może być większy niż 800x600
Następnym razem będzie kosz... / Ben


#2 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 październik 2012 - 15:52

Nowosc to to nie jest bo ja takie lampy sprzedaje od 3.5 roku :)

#3 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7666 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 październik 2012 - 16:42

zabezpieczyłeś jakoś UV?? Bo jak nie to niedługo będziesz miał te reflektory matowe

Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać... na ramkach jest szansa że się utrzyma ;)

#4 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Skąd: Grójec WGR
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 październik 2012 - 16:57

Nowosc to to nie jest bo ja takie lampy sprzedaje od 3.5 roku


ale trochę czytając na forum o takim zabiegu trzeba było się sporo naszukać żeby znaleźć konkret typu użyj "tego" i "tego" więc pomyślałem że napiszę coś takiego:D


zabezpieczyłeś jakoś UV Bo jak nie to niedługo będziesz miał te reflektory matowe

Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać... na ramkach jest szansa że się utrzyma

No jak widać malowałem same ramki:) niczym nie zabezpieczałem, tylko spray na wysoką temperaturę.
A czemu niedługo będą matowe?

#5 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 październik 2012 - 18:02

Dodatkowo nie polecam malowania w ten sposób części reflektora w której siedzi soczewka bo farba zacznie szybko odpadać


Adam o którą część lampy Ci chodzi? Mam w poprzedniej omedze pomalowane od 3,5 roku i nic nie schodzi.

A czemu niedługo będą matowe?


Adamowi chodziło o klosze lamp. Jak darłeś papierem to zeszlifowałeś warstwę zabezpieczającą przed UV. Mogą ale też nie muszą szybko zmatowieć. Jeżeli używasz jakiegoś dobrego wosku do lakieru możesz też położyć na lampy :) a jak nie to specjalny środek na to
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7666 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 październik 2012 - 19:54

Adam o którą część lampy Ci chodzi? Mam w poprzedniej omedze pomalowane od 3,5 roku i nic nie schodzi.


źle przeczytałem ;) sorry :pad:

myślalem że maluje na sreberka.... wtedy by za parę miesięcy jak nie szybciej mógł malować kolejny raz ;)

#7 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 październik 2012 - 20:11

A ja może z innej beczki - co malowanie reflektorów ma wspólnego z tuningiem? :hmmm:
Jak sobie pomaluję listwy na drzwiach w inny kolor to też będę miał stuningowane auto? :)

#8 OFFLINE   Coolisz

Coolisz
  • 286 postów
  • Dołączył: 01-11-2010
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 01 październik 2012 - 20:13

Można praktycznie wszystko malować, nie trzeba nawet zdzierać całej srebrzanki, wystarczy ją zmatowić, u siebie tak mam ponad rok już, nic nie odpada, czy łuszczy, a malowałem zwykłym matem, nie wysokotemperaturowym.
Najważniejsze żeby powierzchnia była odtłuszczona, i delikatnie zmatowiona. Zdarcie do gołego plastiku też nie jest dobrym rozwiązaniem, bo może lakier się go nie trzymać, może pękać pod wpływem różnic temperatur, ale to już zależy od lakieru.

A ja może z innej beczki - co malowanie reflektorów ma wspólnego z tuningiem? :hmmm:
Jak sobie pomaluję listwy na drzwiach w inny kolor to też będę miał stuningowane auto? :)


Tuning wizualny to też tuning;)

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 październik 2012 - 20:30

Tuning wizualny to też tuning;)

A nie, bo tuning z definicji oznacza gmeranie w mechanice. Zmiana wyglądu to stylizacja :p

Kończąc OT - czy w takim razie wymiana głośników na inne (lub przemalowanie maskownic) też nazwiemy tuningiem? Albo usunięcie rdzy z karoserii? Przecież bardzo pozytywnie wpływa to na wygląd samochodu :D

Żeby nie było - ogólnie wątek jest ciekwy i rzeczowy, ale moim zdaniem nie nadaje się do działu tuningu :)

#10 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 październik 2012 - 21:52

To moze zamknac go i przeniesc go do dzialu sprawdzone porady :)

Autor odwalil kawal dobrej roboty :ok:

#11 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 październik 2012 - 08:42

Moderatorzy, dodajcie do sprawdzonych porad :)

#12 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 02 październik 2012 - 12:56

Też jestem za przeniesieniem do sprawdzonych porad. A sam zamierzam zrobić według tego opisu w najbliższym czasie u siebie.

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 październik 2012 - 18:52

A szerzej o tym zabezpieczeniu UV przed matowieniem ktoś coś napisze?

#14 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 październik 2012 - 20:08

A szerzej o tym zabezpieczeniu UV przed matowieniem ktoś coś napisze?


Po polerowaniu jest pasta ktora nakladasz na lampe z filtrem UV, co zapobiega ponownemu szybkiemu matowieniu lampy.

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 październik 2012 - 20:12

Jaka pasta?

#16 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 październik 2012 - 20:14

Nigdy sie nie rozgladalem za sama pasta. W tym zestawie co kupuje to juz jest :)
http://www.machinema...adlamp restorer

#17 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 październik 2012 - 16:41

ja mam np. zwykly wosk z filtrem uv i jak woskuje auto to i o lampy zachaczam.polerowalem lampy w styczniu i do dzis sa jak nowki:)

#18 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 04 październik 2012 - 01:41

jak woskuje to i lampy zachaczam.

Dobry wosk zabezpieczy lampy , dodatkowo najlepiej nie używaj płynu do spryskiwaczy , 99% procent to żrące środki które matują i niszczą lampy i nie tylko..
Na myjniach ręcznych (nie podejrzewam abyś jeżdził na szczoty) nie pozwól na stosowanie tzw. "chemi"
___________
Pozdrawiam

#19 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 październik 2012 - 13:29

nie podejrzewam abyś jeżdził na szczoty

a czasem jak nie mam za duzo czasu to i na szczotach umyje,uzywam plynu do spryskiwaczy i nie mam zadnych problemow;)
tak wyglada na dzis,myta i woskowana 16 wrzesnia z paroma kilo kurzu;)

#20 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 październik 2012 - 15:36

tak wyglada na dzis

Lakier od szczot zniszczony i reflektory od płynu powyżerane :masakra: wstydź się tak nie dbać o samochodzik :lol: