Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jak zrobić mocny ręczny by blokowało koła przy 50km/h


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2012 - 16:32

co do samej konstrukcji ręcznego to jest bdb rozwiązanie... stosowane również w nissanach...
ale trwałość tarcz jest nam znana... trzeba by pokombinować z naspawaniem wzmocnienia na tarczy ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#22 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 26 listopada 2012 - 16:43

można też założyć kompletny używany wahacz.
Mowa oczywiście o zdrowym i pewnym wahaczu.

#23 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 listopada 2012 - 17:52

nie da się wymontować bez zdjęcia piasty,

Da się:) mała modyfikacja i po kłopocie.

#24 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 17:57

Na allegro byly/sa zestawy naprawcze do mocowania szczek recznego niewymagajace wymiany tarczy kotwicznej - nie wiem jak sie to sprawuje bo nie mialem stycznosci.

#25 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 17:57

mała modyfikacja

szlifierką kątową ??

#26 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 listopada 2012 - 18:08

dokładnie:D

#27 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 listopada 2012 - 18:26

Wlasnie, przybek, masz dzies tego fotki, albo nick kolesia?

#28 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 20:35

masz dzies tego fotki, albo nick kolesia

Wlasnie nie mam, szukalem teraz jakis czas zeby zapodac linka i odpuscilem w koncu.
Z wygladu to byla blaszka w ksztalcie C, grubosc okolo 1mm, mocowana pod te sruby co tarcza kotwiczna. Jak pamietam to zestaw na obie strony - 4 blaszki, sprezynki, talerzyki i bolce - kosztowal w granicach stowki. W sumie zeby to wykonac to by wystarczyla tarcza kotwiczna na wzor rozmieszczenia otworow i jakis sensowny material ktory nie zgnije po pierwszej zimie. Uchwyty do lamp chlopaki robia to takie cos wykonac to tymbardziej zaden problem. Az dziwne ze jeszcze nikt na to nie wpadl na forum :p

#29 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 20:43

Ja mam to zrobione z kwasu. Ostatnio przy wymianie klocków stwierdziłem że tarcze kotwiczne już długo nie pociągną i trzeba będzie wymieniać. Jedna zapinka jest jeszcze OK ale druga już naderwana. Się tylko zastanawiam nad małą modyfikacją, żeby szpilki zabezpieczające były przespawane na stałe do "reperaturki" a szczęki zapinane były od góry.
Wygląda to tak. A chce przymocować szpilke na stałe, łebkiem do wewnątrz, a zabezpieczenie zakładać od góry.

#30 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 listopada 2012 - 21:07

A wystarczyłoby, żeby tarcza kotwiczna była dzielona:(

#31 OFFLINE   gangster525

gangster525

    insignia 2.0 T

  • 526 postów
  • Dołączył: 06-02-2011
  • Skąd: wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 listopada 2012 - 17:26

ja wymieniałem u brachola w bmw e46 bez rozkręcania piast.poodkręcałem starą,odchyliłem i uciąłem gumówką.nową przeciąłem w 2 miejscach tak aby wsunąć przez piastę,skręciłem i przychewtałem wcześniej odcięty kawałek.spawy oszlifowałem i pomalowałem.robiłem to 2 lata temu,a ostatnio tam zaglądałem i wszystko ok.po co się wpieprzać w kupę roboty i koszta .na czerwono ciecia,na żółto spawy:D

#32 OFFLINE   MICHAL1205

MICHAL1205

    michał

  • 88 postów
  • Dołączył: 05-03-2009
  • Skąd: lublin

Napisany 29 listopada 2012 - 18:19

Czytam ten temat i jestem w szoku, miałem juz trzy omki 2.0 8v 95r, 2.0 16v 98r i 3.0 mv6 AUTOMAT 96r. i w każdej ręczny był brzytwa, nie koniecznie blokowało koła na 3,4 ząbku ale jak przy jeździe mocniej się dźwignią pociagneło to w każdej koła się ciągneły.

#33 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 grudnia 2012 - 13:53

potwierdzam, dwa lata temu wyczyszczony i ustawiony ręczny trzyma aż miło. na ruszenie z miejsca nie ma szans:)

#34 OFFLINE   fotopasja

fotopasja

    Części do OB 3.0 MV6

  • 30 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 stycznia 2013 - 16:31

Sądząc po Twoich wymaganiach i do czego będzie to przydatne polecałbym jakiś hydrauliczny :)

#35 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2013 - 17:44

Sądząc po Twoich wymaganiach i do czego będzie to przydatne polecałbym jakiś hydrauliczny

Dokladnie :)
Blokuje nawet przy 100+ kmh:D



#36 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 stycznia 2017 - 18:21

Wymieniona linka recznego, nowe szczeki a reczny nadal słaby. Wszystko wyregulowane. Jedynie tarczobębny stare, chyba trzeba nowe kupić może sie poprawi. Tamte maja delikatne fale w środku tarczobębna.


tomek14829

#37 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 stycznia 2017 - 22:57

Jedynie tarczobębny stare, chyba trzeba nowe kupić może sie poprawi. Tamte maja delikatne fale w środku tarczobębna.

 

To nic nie da . Fakty są takie = ręczny w omedze to padaka ( i to jest komplement)

Jak się o tym przekonać ???? Wystarczy podkręcić szczęki ręcznego w bębnie... Efekt ??? wyrwie ci ręczny w drobny mak ( mimo ,że ręcznego dalej nie było... ) = bez jego zaciągania...

Ja tak się pozbyłem ostatniej omegi . Podkręciłem szczęki i po 60 km już ich nie było = cały mechanizm się wysypał.....



#38 OFFLINE   krop

krop
  • 17 postów
  • Dołączył: 18-09-2013
  • Skąd: Żory
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2017 - 20:23

Ale narzekacie.. w E39 ręczny działa tylko na postoju i niewielka górka go doszczętnie pokonuje :D Nigdy nie jechałem tylnonapędówką która potrafi zablokować tylne koła ręcznym.



#39 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2017 - 17:51

Nigdy nie jechałem tylnonapędówką która potrafi zablokować tylne koła ręcznym.
 

 

Bo nie jeździłeś dużym fiatem ani polonezem.... autka ogólnie przeciętne , ale ręczny  działał jak powinien...  :p

Daleko nie trzeba szukać . Nawet kadett zapędza omegę w kozi róg , a to wszak jego starszy brat....



#40 OFFLINE   B0Cygano

B0Cygano
  • 403 postów
  • Dołączył: 12-11-2016
  • Skąd: BSK
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 lutego 2017 - 18:45

Nigdy nie jechałem tylnonapędówką która potrafi zablokować tylne koła ręcznym.


Dokładnie, jak kolega wyżej wspomniał, Polonez Caro Plus z ręcznym zrobionym jak należy, przy 60 km/h na suchym asfalcie po zaciągnięciu na 4-5 ząbek oba koła stają i na liczniku moment masz zero i tak ciągniesz trochę czarnych pasków na jezdni ;)