Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[omega A] Dwumas w c30se?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 16 lipca 2012 - 05:59

czy da radę zamienić koło dwumasowe w c30se na zwykłe i od czego można założyć<bez zdyt wielkich przeróbek>

#2 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 16 lipca 2012 - 06:06

Bez zbyt wielkich przeróbek nie da się na żadne...

#3 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 17 lipca 2012 - 14:06

to inaczej jak wielkie i czy trzeba przerabiać oryginalny dwumas czy od czegoś innego?

#4 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 17 lipca 2012 - 16:17

to inaczej jak wielkie i czy trzeba przerabiać oryginalny dwumas czy od czegoś innego?

Ja przerobiłem kiedyś koło płaskie z C20XE.
Jak to zrobić??
1. Roztoczyć otwór centrujący
2. Przefrezować otwory mocujące korzystając z podkładki do wału od automata i dotoczonego walca centrującego.
3. Stoczyć wieniec zębaty na taki wymiar, aby nałożyć wieniec z oryginalnego koła.
4. Zmodyfikować punkt podparcia łapy sprzęgła w skrzyni.

#5 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 17 lipca 2012 - 22:05

a więc na spokojnie,potrzebuję koło z c20xe roztoczenie otworu centrującego to nie problem ,rozumiem że winiec zębaty można zdjąć z oryginalnego koła,co do otworów centrujących to o co chodzi z centrowaniem? w c30se nie są symetryczne czy chodzi o to że trzeba wykonać nowe otwory?a mocowanie łapy czy trzeba to modyfikować czy może wystarczy dorobić tuleje dystansową? nie takie to straszne jak myślałem :oonie:

i może jeszcze mi podpowiesz bo oglądałem koło od omy b dodam że zwykłe rozstaw śrub był podobny tylko otwór centrujący inny ,może z tym pokombinować.średnica zewnętrzna się nie zgadzała ale jeśli da się zdjąć wieniec z oryginalnego to zmienia postać rzeczy

#6 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 18 lipca 2012 - 06:19

Otwory mocujące (8szt), nie centrujące. Mają inny rozstaw i odległość od środka koła. (coś jak otwory w kołach opel ma 5x110 a np. BMW na 120). Nie możesz zrobić nowych otworów bo za bardzo osłabisz przekrój. Musisz zrobić przymiar i przefrezować otwory (zrobić z nich fasolki) w taki sposób, aby zebrać jak najmniej materiału.
Wieniec z oryginalnego koła będzie pasował tylko wtedy, jak stoczysz część wieńca z koła C20XE.
Tuleja dystansowa nic nieda, bo w C30SE niema wysprzęglika centralnego, tylko łapa prowadząca łożysko po tulejce centralnej i wysprzęglik pchający łapę z boku skrzyni.
Można zmienić podparcie łapy w skrzyni lub zmienić to wszystko na przedłużony wysprzęglik z B.
Koło od omegi B ma takie same mocowanie jak koło C20XE.
Edit:
Znalazłem stare fotki:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2012 - 09:21

Czy mogę zadać nietechniczne pytanie: Po co robicie takie dopasówki ?? To jakiś myk tuningowy ??

#8 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2012 - 09:30

Czy mogę zadać nietechniczne pytanie: Po co robicie takie dopasówki ?? To jakiś myk tuningowy ??


żeby pozbyć się dwumasowego koła zamachowego na rzecz jednomasy..
Ci co invalidami jeżdżą to nie wiedzą :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2012 - 09:35

Ci co invalidami jeżdżą to nie wiedzą :p

Lepiej podczas jazdy mieć wolną rękę i posmyrać pasażerkę po nodze, niż co chwila tarmosić gałkę :p w dodatku nie swoją :D

Ale każdy lubi co innego ;)

#10 OFFLINE   maly79

maly79
  • 25 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 19 lipca 2012 - 15:30

czyli lepiej z c20xe bo tam jest tarcza 240mm

#11 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 19 lipca 2012 - 22:32

czyli lepiej z c20xe bo tam jest tarcza 240mm


zeby 240mm weszlo trzeba roztaczac kolo , fabrycznie jest 228mm